Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
Recentelijk te gast bij een bruiloft en als kadotip het bekende envelopje (contant geld). Maar ja, geen contant in huis (wel een printer).
Waarom kan ik niet mijn eigen kadobon of geldbon maken? In cryptoland kan het. En kan dat niet ook in het "officiele" systeem tegenwoordig? Nogmaals, alle benodige encryptie, print en scantechnieken bestaan eigenlijk alle lange tijd.
Dus mijn wens is: gewoon een QR code als geldkado (uitprinten of appen/emailen), je stapt naar een pinautomaat of je scant met je telefoon en het geld word op je (ingetoetsten) rekening gestort of komt uit de lade van de automaat. Gat in de markt? of zie ik iets over het hoofd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:52
Het idee is ansich goed je loopt alleen tegen een beveiligingsrisico aan. Op de cadeau kaarten van bv bol.com zit een pincode achter een krasvakje om te voorkomen dat een onverlaat in de tussentijd de code misbruikt.Je zal dus een verificatie laag moeten inbouwen. Ik weet niet hoe dat gaat met de digitale cadeaukaart van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:35
Doe een briefje in een envelopje met daarop 'stuur me maar een tikkie'... :+

Wat @Seriph zegt, er zit een veiligheidsaspect aan... wil je dat zo'n QR code zonder extra beveiliging ergens 'voor het grijpen' ligt?

Of gewoon even langs de betaalautomaat als je toch een envelopje met zeer wss een leuk kaartje daarbij gaat halen.

Je kan overigens ook kadokaarten krijgen die je voor geld kan inwisselen.

https://www.wissel.nl/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je kan toch gewoon een kaartje doen en dan op dag van de bruiloft bedrag overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Omdat het eenvoudiger, sneller en veiliger is om gewoon tussen zender en ontvanger 1x een QR code uit te wisselen die de betaling direct van bankrekening naar bankrekening stuurt. Jij wil een papieren QR code die een ander weer moet gaan inwisselen aan een automaat voor baar geld om daarmee dan weer naar de bank of een andere automaat zal moeten gaan om het alsnog op de rekening gestort te krijgen.

Bruid en bruidegom kunnen vandaag de dag ook gewoon een QR code voorzien die jij ter plaatse snel even kunt scannen om dan het geld gewoon direct over te maken. Want als je het zelfs gewoon digitaal wenst te kunnen sturen lijkt dat mij de beste optie.

Wil je toch een fysiek cadeau geven, kijk dan even op de lijst die vele bruidsparen nog altijd aanleggen. Zal vast wel iets leuks voor je budget op te vinden zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
https://gigel.nl

Zelf zou ik toch liever langs de pinautomaat gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:13
Ze kunnen zelf ook een QR code maken. (tikkie of wat anders)
En die op de deur plakken bij binnenkomst oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:10
Aangeven dat ze zelf een open Tikkie kunnen aanmaken die mensen kunnen scannen? OF gewoon even langs de Geldmaat rijden en wat geld pinnen :)

Zucht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 18:15
Je bedoelt een cheque? Ja daar zitten vele haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:46

Thompson

Beeromaniac

MicGlou schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:17:
Doe een briefje in een envelopje met daarop 'stuur me maar een tikkie'... :+
Het klinkt misschien onpersoonlijk maar zo hebben wij dat inderdaad ook al een aantal keer gedaan. Klein/ludiek cadeau met daar een bericht bij een open tikkie naar iemand te sturen en dan werd het verzamelde bedrag van de groep naar ze overgemaakt. Veilig, makkelijk en je zadelt ze niet met een boel contanten op.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mannowlahn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:09:
Je bedoelt een cheque? Ja daar zitten vele haken en ogen aan.
Een cheque is ook heel gigantisch ouderwets, kost al gauw meer om te verzilveren ook.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Geld overmaken of een tikkie komt echt extreem lui over. Of ben ik de enige :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is letterlijk waar contant geld voor is, je pint het aan de ene kant en stort het weer aan de andere kant. In feite niks anders dan een QR-code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:09
Als je naar die bruiloft gaat neem je een lege envelop mee en pin je onderweg even 5 tientjes. Opgelost.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18

Aganim

I have a cunning plan..

CH4OS schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:14:
[...]
Een cheque is ook heel gigantisch ouderwets, kost al gauw meer om te verzilveren ook.
Als er überhaupt nog een bank te vinden is die ze accepteert. In Nederland zijn de grootbanken er allemaal mee gestopt sinds 2021.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Geen geld in huis ? Ga naar buiten om te pinnen. Zo moeilijk is het toch niet ?
Beetje moeite doen voor het bruidspaar wordt vast gewaardeerd.

Random WTF

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:16
Daar is dit briefje toch voor bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/cb-media/image/upload/f_auto,w_800/cmsmedia/prod/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/tests/betaalrekening/afbeeldingen/nieuwe-50-euro-biljet.jpg

Of mis ik iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Imbalanced schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:56:
Recentelijk te gast bij een bruiloft en als kadotip het bekende envelopje (contant geld). Maar ja, geen contant in huis (wel een printer).
Waarom kan ik niet mijn eigen kadobon of geldbon maken? In cryptoland kan het. En kan dat niet ook in het "officiele" systeem tegenwoordig? Nogmaals, alle benodige encryptie, print en scantechnieken bestaan eigenlijk alle lange tijd.
Dus mijn wens is: gewoon een QR code als geldkado (uitprinten of appen/emailen), je stapt naar een pinautomaat of je scant met je telefoon en het geld word op je (ingetoetsten) rekening gestort of komt uit de lade van de automaat. Gat in de markt? of zie ik iets over het hoofd. Dank!
Wat je over het hoofd ziet is je eigen luiheid om van te voren (meestal weet je al 3 maanden van tevoren dat je uitgenodigd bent) naar een geldautomaat te gaan om daar wat te pinnen voor die bruiloft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Honesty

kattenneus!

saveljos schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:18:
Toen mijn zus trouwde en ik een bedrag met 3 nullen gaf heb ik het ook overgenaakt met een leuke boodschap, je hoort bij veel bruiloften dat er iets ontbreekt(zeker na een dag zuipen) en ik wilde zelf toen het risico niet lopen, toen was cash wel gebruikelijker dan nu, ik betaal nooit meer met cash.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:10
saveljos schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:18:
Verjaardagen en dergelijke geef ik vaak cash in een envelop. De grotere kado's zoals bij bruiloften of speciale jubilea doe ik vaker met een overboeking, niks onpersoonlijks of lui aan. Weet ik in ieder geval dat het geld op een rekening van de begunstige terecht komt :)

Zucht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
Honesty schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Toen mijn zus trouwde en ik een bedrag met 3 nullen gaf
offtopic:
goeiendag, zoek je nog een broer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
CarpeVentum schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

offtopic:
goeiendag, zoek je nog een broer?
Je kunt ook met zijn zus trouwen...

Maar zoals genoemd, wat is er mis met geld pinnen? Tenzij en een bedrag met 3 nullen is kan dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:47
Cash is toch ontzettend achterhaald?

Maak het over en doe een kaart met felicitaties in de envelop.

Mijn kinderen krijgen elk jaar met kerst en met hun verjaardag en zo maar tussendoor (voor de vakantie of zo) een envelop met cash van opa en oma. De volgende dag staan ze bij mij om het op hun rekening te zetten.

Ik spaar alles op en stort het als ik weer genoeg heb (tegen betaling) bij een Geldmaat.

Hopeloos inefficiënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:09
noppus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:48:
Cash is toch ontzettend achterhaald?

Maak het over en doe een kaart met felicitaties in de envelop.

Mijn kinderen krijgen elk jaar met kerst en met hun verjaardag en zo maar tussendoor (voor de vakantie of zo) een envelop met cash van opa en oma. De volgende dag staan ze bij mij om het op hun rekening te zetten.

Ik spaar alles op en stort het als ik weer genoeg heb (tegen betaling) bij een Geldmaat.

Hopeloos inefficiënt.
Laten we de cash discussie niet opnieuw oprakelen maar cash is voor veel mensen van heel groot belang en dan doel ik niet alleen op drugsdealers.
Niets achterhaald en en ik mag hopen dat het ook voor altijd een algemeen geaccepteerd betaalmiddel blijft.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
noppus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

Hopeloos inefficiënt.
Los van dat je kinderen het geld gratis kunnen storten, waarom moet dat geld op hun rekening?

Mijn kinderen krijgen ook geld van oma voor de vakantie. Wat is er leuker om er dan op vakantie ook wat voor te kopen met dat geld wat ze daadwerkelijk gekregen hebben. Ipv dat het ergens digitaal op een plasticpasje staat. Zo leren ze omgaan met geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om iets te geven waarin je de ontvanger vraagt om een actie te ondernemen om tot een kado te komen. Ik heb ook geen contant in huis maar tijdens het boodschappen bij de pinautomaat in de supermarkt geld opnemen kost minder moeite dan hier een topic over starten op Tweakers en is tevens een leuker gebaar naar de ontvanger toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:47
jongetje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Los van dat je kinderen het geld gratis kunnen storten, waarom moet dat geld op hun rekening?

Mijn kinderen krijgen ook geld van oma voor de vakantie. Wat is er leuker om er dan op vakantie ook wat voor te kopen met dat geld wat ze daadwerkelijk gekregen hebben. Ipv dat het ergens digitaal op een plasticpasje staat. Zo leren ze omgaan met geld.
Dat ligt ligt toch wel erg aan de leeftijd van je kind en aan de bank. Ze betalen alles digitaal, bestellen alles online en doen nooit iets met cash. Ook niet een ijsje. Maar zelfs de bijdrage aan de laptop kwam in een envelop. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Tikkie kan het, ik weet alleen niet hoe precies maar er zijn verschillende bedrijven die het doen. O.a. de efteling met statiegeld en KFC met statiegeldbekers.

Bij de Efteling moet je een QR Code scannen vanaf een beeldscherm en dan wordt het geld via tikkie overgemaakt naar je rekeningnummer die je bij tikkie hebt ingesteld.

Bij KFC krijg je een bonnetje met een QR Code, als je die scant krijg je het statiegeld ook terug gestort op je rekeningnummer.

Er zullen vast wel mee bedrijven zijn die zoiets gebruiken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:54

Qwerty-273

Meukposter

Gewoon bij de bank een order in schieten voor muntgeld (100 x 1 euro) en ludiek inpakken. Jij en jouw cadeau zullen nog lang herinnerd worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-05 11:47
Of je zoekt andere vrienden die geen geld vragen om langs te komen :)

Hoe dan ook, met mijn Revolut rekening is zoiets mogelijk geweest. Zal even kijken of dat nog steeds lukt wanneer ik thuis ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Orangelights23 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:05:
Of je zoekt andere vrienden die geen geld vragen om langs te komen :)
Neem jij geen cadeau mee naar een bruiloft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

jongetje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Of wordt nooit uitgenodigd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

jongetje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Ben ik niet genoeg cadeau? :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:10
*knip*
Waarom kan ik niet mijn eigen kadobon of geldbon maken? *knip*
https://www.rtl.nl/econom...-limiet-50-euro-witwassen

De VVV bon en soortgelijken worden nu geclassificeerd als digitaal geld, dat was voorheen (blijkbaar }:O ) niet zo. Lees het artikel, dan zie je waarom je niet 'zomaar' een tegoedbon kan maken. Iets met witwassen van geld en zo. En ja, het is ongetwijfeld een kleine club die het verpest voor de rest.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
https://www.cadeaubon.nl/...ubonnl-keuze-cadeaukaart/
Kan de ontvanger omzetten naar een bon naar keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:48:
Gewoon bij de bank een order in schieten voor muntgeld (100 x 1 euro) en ludiek inpakken.
Dat noemen ze muntrollen ;)
Pagina: 1