Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludark
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-03 20:32
Goedemorgen tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe android smartphone ter vervanging van mijn Samsung M31 die na bijna 4 jaar trouwe dienst toch langzaam aan vervanging toe is. Dit door een opeenstapeling van wat kleinere issues. Waaronder een steeds minder goed werkende chargeport, frequentie beveiligingsupdates(erg laag), wat traagheid en kleine software problemen zoals de anti ongewenst aanraakfunctie die de laatste tijd iets te agressief is(en triggered bij gewenste aanrakingen).

Ik zoek een?
Een Nieuwe android smartphone

Wat is je budget?
Tussen de € 300 - € 800. Ik weet dat dit een enorme range is. Maar ik weet gewoon niet of ik voor een midrange moet gaan of iets higher end, € 800 is wel het absolute maximum

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een telefoon waarmee ik de komende 4-5 jaar door kan, waarbij beveiligingsupdates gedurende
(het grootste gedeelte van die periode) een vereiste zijn omdat ik veel financiële zaken via mijn telefoon regel.
Daarnaast hecht ik veel waarde aan accuduur, ik wil zonder al te veel poes pas de dag kunnen doorkomen, ook als de telefoon al 2 jaar oud is.
Prestaties zijn van minder groot belang aangezien ik nauwelijks game op mijn telefoon, daar heb ik een prachtige game pc voor thuis

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom zelf uit bij Samsung en dan met name de A55 en S24+. Dit door goede ervaringen in het verleden en het gemak van overzetten van apps met Smartswitch. Maar ik sta wel open voor andere merken. De A55 lijkt alles te hebben dat ik zoek. Alleen het gebrek aan wireless charging is wat jammer en ik vind het een nogal saaie keus. De S24+ heeft dat wel maar is zoveel duurder dat ik twijfel of de meer prijs het wel waard is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben bereid wat in te leveren op accuduur als ik de eerste 2 jaar weinig problemen heb met het door de dag komen(zeg zo'n 18 uur), zaak is dan wel dat ik wireless kan bijladen met een powerbank, ik wil niet rondlopen met een kabel.
Verder ben ik benieuwd naar alternatieven voor samsung's smartswitch indien de keuze niet op een samsung telefoon eindigt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt op je M31 als het goed is ook een Google Backup activeren, en die terugzetten op je nieuwe telefoon. het is geen smartswitch, maar aangezien je een nieuwe UI op je nieuwe telefoon hebt bij andere keuze dan Samsung zul je toch alle instellingen opnieuw moeten maken.
En ik zou in dat geval naar de Pixel telefoons kijken, die ook frequent updates doen. De pIxel 8 serie heeft nog 6 jaar support. De nieuwe 9 zit boven je budget nog, maar heeft nog 7 jaar update support.

Als je kunt leven met nog ruim 4 jaar updates, zou de S23 FE ook nog een goede keuze zijn (is van december 2023 en heeft 5 jaar gegarandeerd updates vanaf release, plus heeft draadloos opladen). Die is er rond 450 Euro met 128 gb opslag, 500 Euro met 256 Gb opslag: product: Samsung Galaxy S23 FE

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 27-08-2024 11:03 ]