Dell Latitude E7270 - boot issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOfanatist
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb hier een Dell Latitude E7270 liggen, waarvan de accu bol is komen staan. Aangezien dit al een wat ouder model is, probeer ik er achter te komen of er geen bijkomende schade is opgetreden aan de laptop voordat ik een vervangende accu wil kopen.

Ik had aangenomen dat met verwijderen van de laptop nog wel geboot zou kunnen worden op netstroom, maar krijg een foutcode: "Inaccessible boot device". Ligt dit in de lijn der verwachting of wijst dit op meer problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door AOfanatist op 27-08-2024 09:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Wat heeft de accu allemaal kapot gedrukt?
De SSD, Touchpad, Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOfanatist
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Touchpad en Keyboard functioneren nog, ik denk dat ik er vroeg genoeg bij was. heb in de bios boot options gecontroleerd en SSD wordt nog herkend als valide device. Visueel geen schade gespot aan componenten, anders dan de accu zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat de SSD nog gezien wordt, zegt niet alles. Inaccessible boot device kan ook 1001 redenen hebben. Een paar:
- Er is daadwerkelijk geen OS op de schijf (meer) aanwezig.
- De SSD heeft schade aan de chips en alleen de controller is te lezen, dat is wat het BIOS ziet, maar data is onbereikbaar.
- OS op de SSD is destijds via een boot andere methode geïnstalleerd dan nu als standaard staat in het BIOS (Legacy vs UEFI).

Er is nu weinig te zeggen of alles nog werkt zoals verwacht. Je zal meer tests moeten doen. "Het gaat aan" is geen valide test.

Commandline FTW | Tweakt met mate