Kosten schilderwerk huis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havdla
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-11-2024
Ongeveer twee jaar terug vroeg een schilder (denk ik) aan mijn vader of hij een offerte mocht uitbrengen voor het schilderen van zijn jaren 30 twee onder één kap. Kozijnen en ramen zijn niet voorzien van roeden maar regengoot en topgevel zijn voorzien van veel hout. Het geheel is best wel verveloos en had echt behoefte aan een opknapbeurt. De offerte kwam uit op €30.000,00 waarvan ik erg schrok. Dit was nog zonder vervanging van rot hout.

Ik ben nu bezig mijn eigen huis te schilderen wat een jaren vijftig twee onder één kap is. Beneden en de eerste verdieping lukt aardig maar de topgevel durf ik niet zo. Het huis van mijn buren wordt nu geschilderd en naar wat ik zie best wel vakkundig. Hun huis is tweemaal in redelijke korte tijd door buitenlandse schilders niet zo best gedaan en was echt toe aan een opknapbeurt. De punt gevel is bekleed met hout en heeft een behoorlijke overhang met balkjes en houtwerk. De offerte kwam uit op €4000,00 wat ik wel hoog vind maar ook weer niet te. Mijn vraag is eigenlijk is dit marktconform ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
De informatie die je geeft is niet voldoende voor een goed beeld van de verwachte werkzaamheden. Hoeveel m2 hebben we het over? Zitten er ramen in die puntgevel? Wat is precies de staat van de huidige verf?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Een offerte is geen offerte. Vraag gewoon een paar lokale schilders voor een offerte. Laat buren er een paar aanraden.

Kijk niet op van grote verschillen.

De betere offertes specificeren de lengtemeters, tarief en meerkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

havdla schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:07:
Ongeveer twee jaar terug vroeg een schilder (denk ik) aan mijn vader of hij een offerte mocht uitbrengen voor het schilderen van zijn jaren 30 twee onder één kap. Kozijnen en ramen zijn niet voorzien van roeden maar regengoot en topgevel zijn voorzien van veel hout. Het geheel is best wel verveloos en had echt behoefte aan een opknapbeurt. De offerte kwam uit op €30.000,00 waarvan ik erg schrok. Dit was nog zonder vervanging van rot hout.

Ik ben nu bezig mijn eigen huis te schilderen wat een jaren vijftig twee onder één kap is. Beneden en de eerste verdieping lukt aardig maar de topgevel durf ik niet zo. Het huis van mijn buren wordt nu geschilderd en naar wat ik zie best wel vakkundig. Hun huis is tweemaal in redelijke korte tijd door buitenlandse schilders niet zo best gedaan en was echt toe aan een opknapbeurt. De punt gevel is bekleed met hout en heeft een behoorlijke overhang met balkjes en houtwerk. De offerte kwam uit op €4000,00 wat ik wel hoog vind maar ook weer niet te. Mijn vraag is eigenlijk is dit marktconform ?
Marktconform? Wat dacht je van 1/10e van de prijs van nieuwe kozijnen?

Stel dat kozijnen zonder verder schilderwerk ~10 jaar mee gaan.
En met schilderwerk elke 5 jaar gaan ze 50 jaar mee.
Dat is 10 schilderbeurten voor 40 jaar langer leven.

Stel allemaal nieuwe kozijnen kost €25.000. Dan mag een 5-jarige schilderbeurt naar mijn mening niet meer kosten dan €2.500. Dan heb je 25.000€ betaald voor kozijnen en 25.000€ aan onderhoud.

Kunststof kozijnen die zonder verder onderhoud 30 jaar mee gaan mogen van mij dan €25.000 + €12.500 = €37.500 kosten.

Al het andere is voorkeur, handigheid of “omdat het zo hoort”.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:20
_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:18:
[...]

Marktconform? Wat dacht je van 1/10e van de prijs van nieuwe kozijnen?

Stel dat kozijnen zonder verder schilderwerk ~10 jaar mee gaan.
En met schilderwerk elke 5 jaar gaan ze 50 jaar mee.
Dat is 10 schilderbeurten voor 40 jaar langer leven.

Stel allemaal nieuwe kozijnen kost €25.000. Dan mag een 5-jarige schilderbeurt naar mijn mening niet meer kosten dan €2.500. Dan heb je 25.000€ betaald voor kozijnen en 25.000€ aan onderhoud.

Kunststof kozijnen die zonder verder onderhoud 30 jaar mee gaan mogen van mij dan €25.000 + €12.500 = €37.500 kosten.

Al het andere is voorkeur, handigheid of “omdat het zo hoort”.
toon volledige bericht
Zo werkt het maken van een offerte dus niet :N
Naast het onderhouden zorgt het schilderwerk ook voor het verfraaien van het houtwerk. En na 5 jaar weer opnieuw schilderen is niet nodig indien het werk goed is uitgevoerd met de juiste materialen. Een onderhoudsinterval van 8 jaar is dan eerder van toepassing. In gunstige gevallen is 10 jaar ook haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
havdla schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:07:
De offerte kwam uit op €4000,00 wat ik wel hoog vind maar ook weer niet te. Mijn vraag is eigenlijk is dit marktconform ?
Ga er gemakshalve maar uit van een uur tarief van €50,00 tot €60,00 per uur, exclusief materiaal en 9% btw (indien minimaal 2 jaar oud en met woonbestemming). Dan is €4.000,00 een redelijk bedrag, afhankelijk van de hoeveelheid aan houtwerk en de huidige staat daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Los van of de prijs ok is gezien het werk, blijft het veel geld (naar mijn mening dan toch).

Kun je zelf een steiger kwijt? Want voor een fractie van €4000 kun je een boel steiger huren namelijk. Je huurt een aanhanger inclusief steiger voor een €150 per week (inc. btw) als ik zo even zoek, 8 meter werkhoogte. Nog zo'n bedrag aan verf en wat kwasten, en je zou een eind moeten zijn.

Maar dan moet je wel de tijd en genoeg vertrouwen hebben om daar op te gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 12:52
4000 euro vind ik tegenwoordig niet zo gek. Mede doordat ik net zelf een schilder- / herstelklus achter de rug heb die totaal 11000 euro is geworden. Wij hebben een eindwoning, dus ook een hoge nok met veel hout. Bij het totaal zat overigens meer werk dan alleen schilderen. Onze dakgoten zijn voorzien van coating. Er is anderhalve meter van de houten bak van de dakgoot vervangen (je kon beneden al zien dat het rot was) en de connectie naar de pijp is opnieuw dichtgebrand. De kunststof delen zoals het dakkapel zijn gereinigd en de delen met kleur zijn geschilderd zodat het hele huis dezelfde kleurstelling heeft. Een kozijn was zover rot dat die volledig vervangen is, met nieuw glas. Ook aan de binnenzijde was wat houtrot wat nu is opgelost en op bepaalde plekken is hang en sluitwerk vervangen (scharnieren, sluitingen etc). De nok is vrij hoog, dus er was een flinke steiger nodig. Alles bij elkaar was het een flinke uitgave. Het schilderwerk zelf was ongeveer 6500. De rest was dus vooral herstel en een relatief klein deel voor sluitingen en dergelijke. Die 6500 voelt ook als veel. Maar helaas was het een knoeiboel. Er was overal verkeerde kit gebruikt en zelfs flinke stukken houtrot was gevuld met kit. Dan bedoel ik stukken van 4 cm... Dus ja, ik mag de schilder van de vorige bewoners daarvoor bedanken.

De prijs hangt ook af van de staat van je woning. Dat is lastig in te schatten. Meerdere offertes aanvragen is handig. Al is het soms niet handig de goedkoopste te nemen. Als ze stiekem gaten vullen met kit dan ben je ook niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40
4000 voor een 'normale' tweekapper is denk ik wel redelijk marktconform ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:05
Wilke schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:16:
Los van of de prijs ok is gezien het werk, blijft het veel geld (naar mijn mening dan toch).

Kun je zelf een steiger kwijt? Want voor een fractie van €4000 kun je een boel steiger huren namelijk. Je huurt een aanhanger inclusief steiger voor een €150 per week (inc. btw) als ik zo even zoek, 8 meter werkhoogte. Nog zo'n bedrag aan verf en wat kwasten, en je zou een eind moeten zijn.

Maar dan moet je wel de tijd en genoeg vertrouwen hebben om daar op te gaan staan.
€ 150,- aan verf en kwasten? Dat zal dan wel bij de action vandaan moeten komen ben ik bang anders zit je na 1 kozijn zonder materiaal. Maar doe jezelf een plezier als je zelf aan de gang gaat een koop verf van een gerenommeerd merk en bespaar jezelf op die manier over 3 jaar een rondje schilderwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Buren hadden ook iets van €4000 voor alle schilderwerk van een jaren '90 2-onder-1-kapper. Ze hadden nog een tweede offerte die iets goedkoper was, maar waar ze minder vertrouwen in hadden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dit is echt niet te doen jongens. De kosten zijn per huis zó verschillend..
- kan je er bij met steigers of heb je een hoogwerker nodig;
- boeien / windveren van hout, kunststof of niet aanwezig;
- aantal en soort draaiende delen;
- houten gevelbekleding of niet;
- etc.

30k lijkt veel, maar voor een jaren 30 huis met veel authentieke houten details kan dat maar zo de werkelijkheid worden.

Het vervangen van de boeien, windveren, dakgoot en HWA van ons rechttoe rechtaan jaren 70 2o1k kostte 8,5k (oude houten boeien/windveren vervangen voor nieuw hout + keralit), en dat is zonder enige vorm van gevelbekleding én inmiddels al enkele jaren terug.
Voor het verven van de kozijnen op de 1e verdieping betaalde ik in 2022 2,5k, daarvan was volgens mij € 500 voor de steiger en dat ging om goed onderhouden schilderwerk dus hoefde alleen licht geschuurd en opnieuw afgelakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:12
idd niet te doen dit vergelijk , nu gaat iedereen zn offerte bedrag roepen zonder enige context .

Die 4k zou kunnen voor een gewoon onderhouds likje na ~ 5 jaar.
Dat is echter niet de boel kaal maken in de grondverf en meerdere lagen aanbrengen. en dan nog evt. houtrot repareren.

Daarom snap je ook waarom die schilder graag een offerte uit wilde brengen . 30k pakken en misschien nog een paar k extra voor houtrot en lekker 2 maanden bezig .

Goedkoop is duurkoop , laat je nu de boel voor 4k bijwerken en heb je straks overal bladderende verf door houtrot en kan het overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Ferdeltje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:36:
€ 150,- aan verf en kwasten? Dat zal dan wel bij de action vandaan moeten komen ben ik bang anders zit je na 1 kozijn zonder materiaal. Maar doe jezelf een plezier als je zelf aan de gang gaat een koop verf van een gerenommeerd merk en bespaar jezelf op die manier over 3 jaar een rondje schilderwerk.
Hoe kom je daar bij? Gewoon Sikkens buitenlak hoogglans, rond €32 per pot (0,75l) her en der online, als je niet zo dom bent om bij de Praxis of Gamma het dubbele te betalen; in de "aanbieding" is het bij die winkels ook zoiets.

Met 10-12 m2 per pot kun je heel veel kozijn schilderen, ook twee lagen. Ik laat mijn kozijnen niet eerst zo ver vergaan dat je ze eerst tot het hout moet afkrabben, geef ik toe.

Met 4 potten hield ik de vorige keer over. Gewoon doorsnee rijtjeshuis.

Maar goed, anders maak je er €250 van...nog steeds lang geen €4k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Wilke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:01:
[...]

Hoe kom je daar bij? Gewoon Sikkens buitenlak hoogglans, rond €32 per pot (0,75l) her en der online, als je niet zo dom bent om bij de Praxis of Gamma het dubbele te betalen; in de "aanbieding" is het bij die winkels ook zoiets.

Met 10-12 m2 per pot kun je heel veel kozijn schilderen, ook twee lagen. Ik laat mijn kozijnen niet eerst zo ver vergaan dat je ze eerst tot het hout moet afkrabben, geef ik toe.

Met 4 potten hield ik de vorige keer over. Gewoon doorsnee rijtjeshuis.

Maar goed, anders maak je er €250 van...nog steeds lang geen €4k.
Sikkens buitenlak hoogglans != sikkens rubbol xd high gloss, een proflijn van Sikkens. Bouwmarkt-sikkens (dus Sikkens "muurverf" en Sikkens "buitenlak") is echt mindere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door silverball op 27-08-2024 16:22 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

silverball schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Sikkens buitenlak hoogglans != sikkens rubbol xd high gloss, een proflijn van Sikkens. Bouwmarkt-sikkens (dus Sikkens "muurverf" en Sikkens "buitenlak") is echt mindere kwaliteit.
Klopt, het dekt minder goed, vloeit minder mooi en gaat minder lang mee. Goedkoop is duurkoop, maar dan nog kun je Rubbol XD wel online vinden voor € 60-70 per liter. Daar doe je best wat kozijntjes mee hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
De tijd die een schilder nodig heeft om een blik verf aan te brengen (inclusief alle bijkomende werkzaamheden) is zo groot dat de kosten van de verf en andere materialen bijna verwaarloosbaar zijn bij de arbeidskosten.

Arbeid is de dominante factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:19

Ankh

|true

Dit, wij hebben dit begin van het jaar gedaan en daar kwam voor alles aan de buitenkant (en binnenkant van voordeur) uit op iets meer dan 3500 euro. Netjes met oplevering en check vanuit Eigen huis.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Rukapul schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:49:
De tijd die een schilder nodig heeft om een blik verf aan te brengen (inclusief alle bijkomende werkzaamheden) is zo groot dat de kosten van de verf en andere materialen bijna verwaarloosbaar zijn bij de arbeidskosten.

Arbeid is de dominante factor.
Materiaal is idd bijna niks. Mijn vader is schilder, die komt hier om de 7 jaar schilderen, betaal alleen het materiaal. Voor een paar honderd euro het hele huis rondom geschilderd met Sikkens Rubbol SB inclusief evt houtrot reparaties. Is vaak met 2-3 dagen ook wel klaar overigens, als je het een beetje bijhoudt is er nml niet zoveel te herstellen.

Als ik dan kijk bij de buren... die hebben 15 jaar het huis niet geschilderd, alles om laten komen, daarna is een tweetal schilders ruim een week bezig geweest met brander, plamuur en verf, huis verkocht en de huidige eigenaar zit met de gebakken peren, heeft het huis al 2x laten schilderen maar binnen 2 jaar is het weer lelijk.

Het materiaal zijn de kosten niet, het is het voorwerk wat het duur maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:04
Let wel op dat de uitkomst hiervan heeeel grof is. Eerder dit jaar ook gedaan. De online tool kwam op 3k uit. Schilder langs geweest om de boel te bekijken en daar kwam een definitieve offerte uit van 6,5k.
Daar hebben we maar voor bedankt.
Betreft een hoekwoning.

Nu alleen nog een lokale schilder vinden die langs wil komen voor een offerte. De meesten zitten zo vol dat ze zelfs dat niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
Out.of.Control schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:30:
De meesten zitten zo vol dat ze zelfs dat niet doen...
Ook dat zorgt ervoor dat de prijzen zijn gestegen, zoals in elke branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Wilke schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:16:

Of, als de benodigde steigers niet te ingewikkeld zijn: koop een tweedehands steiger, neem alle tijd voor je klus en verkoop de steiger daarna voor hetzelfde bedrag.

Zo hebben wij het ook gedaan.

Behalve dan dat we ons bedachten dat die steiger toch wel erg handig is, en we hem dus niet verkocht hebben :+

Inmiddels al weer een paar keer gebruik van gemaakt voor andere klusjes, en ook de buren waren er blij mee toen ze gingen schilderen :p

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
Icephase schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:24:
maar dan nog kun je Rubbol XD wel online vinden voor € 60-70 per liter.
De Rubbol XD en Sigma Allure lijn bieden tot 10 jaar bescherming, maar daarbij gelden wel onderstaande voorwaarden:
  • De voorbehandeling moet juist zijn uitgevoerd
  • De eindlaag moet onverdund in de aanbevolen laagdikte zijn aangebracht
  • De verf dient op kleur te zijn gemaakt met de merkgebonden mengkleuren
De professionele verf worden alleen in basiskleuren gemaakt, voornamelijk wit (voor de lichte kleuren) en bestaand uit voornamelijk bindmiddel (voor de donkere kleuren).
Bij de basis voor donkere kleuren kan zo'n 10% aan mengkleuren worden toegevoegd. Met goedkope "universele" mengkleuren kan dit de kwaliteit van de verf behoorlijk naar beneden halen. Let hierbij dus op dat je verf besteld bij een leverancier die uitsluitend met merkgebonden mengkleuren mengt.

Bij het voorbereidend werk is het reinigen voordat je gaat schuren een vereiste. Kaal hout wat door de Zon is vergrijst zal een slechte aanhechting geven omdat de houtvezels zijn verbrand. Dit goed terug schuren tot op het gezonde hout is dan het advies. Onderkanten zijn zeer belangrijk (optrekkend vocht) om goed te behandelen. En buiten het liefst geen plamuur gebruiken, zeker niet op verbindingen waar het werken van het hout het meeste effect heeft. Dit zijn zomaar een paar punten die voor duurzaam schilderwerk belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 14:41
Blijf hier weg van! VEH schilderservice zeer slechte ervaring mee. Uiteindelijk via rechtsbijstand slechts 40% van totaal betaald voor het belabberd geleverde werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Onno ! schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:16:
Blijf hier weg van! VEH schilderservice zeer slechte ervaring mee. Uiteindelijk via rechtsbijstand slechts 40% van totaal betaald voor het belabberd geleverde werk...
Dit kun je niet in zijn algemeenheid stellen. VEH vraagt lokale bedrijven, en dat kan natuurlijk ook prima uitpakken. Ik neem aan dat je hun duidelijk hebt laten weten wat jouw ervaring was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havdla
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-11-2024
Naar wat ik hier boven lees is de offerte niet zo heel uitzonderlijk. Belangrijk is vertrouwen. Zelfs dan heb ik soms slechte ervaringen met vakmensen. Ik ben zelf een perfectionist en wat ik doe doe ik goed en ik ben eerlijk een man een man een woord een woord, ouderwets misschien en helaas iets wat je steeds minder tegenkomt.

De aanvraag bij de Vereniging van Eigen Huis heb ik gedaan en kwam uit op € 2850 wat meeviel alhoewel de vaste omschrijvingen niet corresponderen met de werkelijkheid. Ik ben benieuwd.

De begane grond en eerste verdieping ben ik mee bezig en doe ik met Sikkens grondverf en ademende afwerklaag. Het is oud houtwerk en je moet altijd uitkijken met te moderne systemen. Ik heb toch wel vaak gezien dat bij oude huizen het houtwerk wat al zolang meegaat opeens snel achteruitgaat na opnieuw te zijn geschilderd. Dan maar wat vaker schilderen. Het resultaat is tot nu toe mooi alhoewel hoogglans veel meer vuil werend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41
havdla schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:21:
Naar wat ik hier boven lees is de offerte niet zo heel uitzonderlijk. Belangrijk is vertrouwen. Zelfs dan heb ik soms slechte ervaringen met vakmensen. Ik ben zelf een perfectionist en wat ik doe doe ik goed en ik ben eerlijk een man een man een woord een woord, ouderwets misschien en helaas iets wat je steeds minder tegenkomt.

De aanvraag bij de Vereniging van Eigen Huis heb ik gedaan en kwam uit op € 2850 wat meeviel alhoewel de vaste omschrijvingen niet corresponderen met de werkelijkheid. Ik ben benieuwd.

De begane grond en eerste verdieping ben ik mee bezig en doe ik met Sikkens grondverf en ademende afwerklaag. Het is oud houtwerk en je moet altijd uitkijken met te moderne systemen. Ik heb toch wel vaak gezien dat bij oude huizen het houtwerk wat al zolang meegaat opeens snel achteruitgaat na opnieuw te zijn geschilderd. Dan maar wat vaker schilderen. Het resultaat is tot nu toe mooi alhoewel hoogglans veel meer vuil werend is.
Als je de lage delen zelf schildert en tevreden bent over het resultaat, wat weerhoudt je er dan van om een steiger te huren en de rest ook zelf te doen? Dat zijn geen hoge kosten en met een goede steiger is het ook niet eng meer (tenzij je echt hoogtevrees hebt). Als je veel ruimte hebt (voor opslag) zou je ook een steiger kunnen kopen, maar daar moet je maar net zin in hebben en het zal wat jaartjes duren voor je die eruit hebt. Tenzij je hem ook aan de buurt verhuurt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Wilke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

Dit kun je niet in zijn algemeenheid stellen. VEH vraagt lokale bedrijven, en dat kan natuurlijk ook prima uitpakken. Ik neem aan dat je hun duidelijk hebt laten weten wat jouw ervaring was?
Hier wat leesvoer, voor wie meer wil weten over de VEH Schilderservice: https://www.ftm.nl/artike...uitgeklede-schilderdienst of https://archive.ph/Nr9Gx
Ik vind het op z'n minst bedenkelijk :)
Out.of.Control schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:30:
Nu alleen nog een lokale schilder vinden die langs wil komen voor een offerte. De meesten zitten zo vol dat ze zelfs dat niet doen...
Maar dat is wel een probleem ja, zoals bij veel vakmensen.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 14:41
Wilke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

Ja dat klopt. Maar de overeenkomst is met UwSchilderwerk van VEH. Zij moeten bemiddelen en zorgen voor een goed resultaat. Uiteindelijk hebben ze dat niet kunnen bewerkstelligen. Hij eigen binnendienst is ook op locatie wezen kijken naar het resultaat, dat in eerst instantie door de 'onafhankelijk controleur' was goedgekeurd. Ik raad sterk af met deze partij in zee te gaan. Beter zoek je een lokale schilder die een naam hoog te houden heeft in de omgeving.
Pagina: 1