Tv ophangen houten plaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-04 16:25
Hallo,

Ik heb in mijn overkapping een wand bestaande uit een houten plaat van 10mm multiplex. Achter deze plaat is er een holle ruimte alvorens de houten plaat van de buren begint. Nu heb ik een 50 inch tv gekocht (gewicht 9.5kg) en een vaste muurplaat (gewicht 1.2kg) waar ik de tv aan wil ophangen. Met wat zouden jullie de beugel ophangen aangezien er alleen pluggen en houtdraadbouten bijzitten die mij natuurlijk in mijn situatie niet verder helpen.

Bedankt voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:05
die houten plaat opdikken door er een extra plaat underlayment op te lijmen of schroeven. Dan kun je daar je houtdraadbouten in draaien.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
9,5 kg hang je gewoon op met een paar houtschroeven. Op multiplex gaat dat echt geen kant op.

[ Voor 28% gewijzigd door Wolly op 26-08-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Als je bij de andere kant van de plaat kunt komen gewoon een tapbout 8mm en een moer met een grote ring aan de achterkant, zo hang de tv bij mij ook aan een MDF-plaat van 10mm.

De belasting gaat grotendeels naar beneden en bijna niet naar voren.

[ Voor 16% gewijzigd door roches op 26-08-2024 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornty
No Hands schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:07:
die houten plaat opdikken door er een extra plaat underlayment op te lijmen of schroeven. Dan kun je daar je houtdraadbouten in draaien.
Je bedoelt op de afmeting van de tv beugel er aan de voorkant bij op maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
Wolly schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:08:
9,5 kg hang je gewoon op met een paar houtschroeven. Op multiplex gaat dat echt geen kant op.
Gokte ik ook op maar zou met tranen in mijn ogen staan als de nieuwe tv aan de grond ligt bij thuiskomst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
roches schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:12:
Als je bij de andere kant van de plaat kunt komen gewoon een tapbout 8mm en een moer met een grote ring aan de achterkant, zo hang de tv bij mij ook aan een MDF-plaat van 10mm.

De belasting gaat grotendeels naar beneden en bijna niet naar voren.
Daar kan ik helaas niet bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Dan een hollewandplug en de houtdraadbouten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
bjornty schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:14:
[...]

Je bedoelt op de afmeting van de tv beugel er aan de voorkant bij op maken?
Hoe groter hoe beter.

Vergis je niet hoeveel je aan een schroef kan hangen. Waarschijnlijk is één 5mm schroef al voldoende. Doe je er nog 4 extra. ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
LED-Maniak schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Hoe groter hoe beter.

Vergis je niet hoeveel je aan een schroef kan hangen. Waarschijnlijk is één 5mm schroef al voldoende. Doe je er nog 4 extra. ;)
Ja jij bedoelt gewoon alle gaten benutten van de steun en direct vastschroeven op de bestaande 10mm plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bjornty schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:14:
[...]

Gokte ik ook op maar zou met tranen in mijn ogen staan als de nieuwe tv aan de grond ligt bij thuiskomst haha
Gaat niks gebeuren, multiplex is enorm stevig daar trek jij echt geen schroef uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
bjornty schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Ja jij bedoelt gewoon alle gaten benutten van de steun en direct vastschroeven op de bestaande 10mm plaat
Precies.
Waarschijnlijk zitten er elke 60cm oid ook nog studs waar die platen tegenaan geschroefd zitten.
Dat gaat echt nergens heen.

Ik heb hier airco binnenunits á 24kg per stuk aan 12.5mm gips hangen met 4x M5 bouten, dat vond ik een stuk spannender. ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:48
Met houtschroeven zal het waarschijnlijk al prima gaan.

Als je dat niet vertrouwt kun je ook hollewandankers en bouten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gUCjihkqmBuKwOBlT-UNQ2PA_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYPHXmtg8N5DX0FQ5hXLfGZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde idee als bout met moer alleen hoef je dan niet aan de achterkant erbij te kunnen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
Bedankt allemaal. Ik zal.het morgen eens proberen
Pagina: 1