Uitbreiding/Aanpassing bestaande koof voor afzuiging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
Dag Allemaal,

Ik ga mijn keuken vervangen. Hierbij ga ik de locatie van de afzuiging ook verander voor een plafond afzuikkap. Deze komt vastgeboord in het plafond te hangen.

Boven de bestaande keuken hangt reeds een koof (gipsplaten en gestuuct). In de afbeelding hieronder is deze afgekadert/ingekleurd in het oranje (voor de duidelijkheid deze loopt recht en loopt ook al over een gedeelte van het te plaatsen keukeneiland.

Echter komt de koof niet ver genoeg en (mogelijks) dient deze wat dieper te zijn voor het kunnen plaatsen van de plafond afzuiging.

Ik heb niet zo veel zin om de bestaande koof (8m2) er af te slopen is er naar jullie inzicht een praktische mogelijkheid om een bestaande koof uit te bouwen/uit te breiden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-RdFeNEC5gLdXcMcubE06bU83s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0UROOxAO2CxneDPcXqcdHIwo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
wat verwacht je zelf? als het groter, dieper, langer of breder of zelfs kleiner moet zal je toch echt eerst moeten slopen. Volblazen met lucht en hopen dat ie opzwelt zal weinig oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door No Hands op 26-08-2024 18:27 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
😆Ik begrijp ook wel dat er iets aan de koof gesloopt moet worden maar vroeg mij meer af of de hele koof eraf moet of dat het goed mogelijk is om bijvoorbeeld het huidige einde af te breken en uit te bouwen (of een tweede koof er naast te plaatsen waarbij de rond tussen de twee mooi weg te werken valt)