Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nka99
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Beste Tweakers,

Ik heb wat advies nodig. Ik heb een operator C MBO 4 opleiding, daarna een technische bedrijfskunde HBO opleiding, een minor data science en vervolgens een 1 jarige master in data science afgerond. Ik ben nu een maand of twee volop aan het solliciteren en merk dat het moeilijk gaat. Ben bij een aantal traineeships wel aangenomen maar begin ook na te denken over andere opties. Zelf totaal andere opties in andere sectoren.

Heeft iemand tips/ervaring in deze sectoren om een vliegende start te maken?

Hoe zit het bijvoorbeeld met ZZP werk? Ook in andere sectoren?

Ik wil ook op zaterdagen werken naast doordeweeks wat kan ik het beste doen als bijbaan? Zijn er hier ZZP mogelijkheden ookal is het in ongerelateerde sectoren (zorg, beveiliging etc.) en hoe kan ik mij hierop orienteren?

Kortom ik ben een startende professional van 25 jaar op zoek naar de beste manier om een vliegende start te maken. Mijn doel is vooral zo snel mogelijk zo veel mogelijk verdienen (zoals bijna iedereen eigenlijk wel ;) )

Mijn dank is groot voor jullie adviezen!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ehm, je solliciteert en merkt dat het moeilijk gaat, maar je bent wel aangenomen bij meerdere traineeships en denkt nu al na over andere opties? Dus je hebt eigenlijk al werk maar het is niet wat je zoekt? Of wat bedoel je nou precies?

Welke sectoren bedoel je überhaupt? Hoe zit wat met ZZP?

Je vragen zijn nogal summier en missen enorm veel context. En op zaterdagen willen werken om maar zo snel mogelijk geld te harken klinkt als een perfect recept voor een burn out. Daar zit de werktijdenwet ook nog eens in de weg.

Ik zou eens op een rijtje gaan zetten wat je nou precies wilt en doelen gaan stellen om dat te behalen. Geld verdienen is totaal geen doel, geld kan je niet eten. Dus nee, dat is niet wat iedereen eigenlijk als doel heeft. Staar je niet blind op geld, er zijn zoveel meer dingen in het leven. Ja, geld maakt het makkelijker, maar je moet nog een jaar of 50 werken dus dat komt vanzelf wel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:30
Beste start is consultancy of traineeship lijkt me. ZZP met enkel school ervaring lijkt me niet echt de manier.

Consultancy is beste kans op veel verdienen, wel 50-60 uur per week werken dan...

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
Als het hoofdzakelijke doel is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te verdienen, dan zou ik nog maar eens een uurtje of twee nadenken over wat je nu echt wilt.

Trouwens, als je meer wilt werken dan full-time dan komt de werktijden-wet ook om de hoek kijken als je niet 100% ZZP-er bent en niet meer dan 3x modaal verdient (meen ik). Volgens mij wil je gewoon veel te veel en veel te snel...die magische 'skip intro'-knop bestaat maar voor heel weinig mensen - reken er niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 23:07
Als starter zou ik mezelf al geen professional durven te noemen.....
Zie eerst maar 'ns dat je ergens aangenomen wordt.
Maar wanneer je op je sollicitatiegesprekken alleen maar aangeeft dat je zoveel mogelijk geld wilt verdienen zonder dat je eerst je kwaliteiten hebt belicht dan wordt het heel korte vlucht met een noodlanding ben ik bang.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10
Ga lekker een traineeship doen, ervaring op doen en genieten van je nog jonge leven. Als je echt goed bent komt dat geld vanzelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Je bent nog jong en je weet nog niet wat je wilt doen. Dat is denk ik wel belangrijk om uit te zoeken.

Geld verdienen is noodzakelijk. Vaste lasten, vakanties. Etc.
Veel geld verdienen is leuk maar niet noodzakelijk (vind ik).

Veel geld verdienen in een baan waar je elke dag met tegenzin naar toe gaat, het werk niet uitdagend is, Je niet kunt ontwikkelen etc. Succes met de komende 45 jaar.

Wat dat betreft is een baan die bij je past met wat minder salaris veelal veel beter voor je gezondheid (die van mij wel).

Als je dan goede skills ontwikkeld in je vakgebied, dan komen de kansen voor de goede banen met meer geld vaak ook wel.

Voor nu idd wat meer context nodig.
Waar heb je op gesolliciteerd, Wat is er moeilijk. Waarom denk je nu meteen aan iets anders en zelfs andere sector.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Je opleidingspad maar ook je gedrag is ongericht.

Als je wil bijklussen op zaterdag en carrière maken dan ligt een burnout op de de loer.

Dus probeer je traineeship eens, hopelijk hebben ze wat carrière begeleiding in het pakket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Opvallend weinig mensen hebben veel geld verdienen als doel. Je zou dan bijvoorbeeld zeker wel elke 3 jaar flink moeten oriënteren/solliciteren. In de praktijk zitten mensen gerust 6-16 jaar bij dezelfde zaak en ik ken ook helemaal niemand met een bijbaan.

Ik weet eigenlijk niet wat 'data science' precies is. Ik zit ook pas 30 jaar in de IT.

Pak gewoon een traineeship aan en kijk na 2-3 jaar verder. Kies een sector waar redelijk wordt verdient (bijvoorbeeld liever een bank dan een school).

ZZP beveiliging e.d. is tientjes werk. Dan heb je elke zaterdag bijvoorbeeld €150 verdient en als bijbaan gaat daar zeker 30% belasting af. Vandaar dat niemand dat doet.

Laat je vooral niet gek maken door 'influencers' of andere schijbaar succesvolle figuren. Doe je best, je kan best iets opbouwen (naast je baan) waar je wat mee verdient en dat je leuk vindt, maar maak er geen ultiem doel van. Het leven is toch een loterij. Degene met succesverhalen kunnen mooi van alles roepen of ver nooit opgeven, 1000 keer opstaan, "als je maar echt wil", maar uiteindelijk ligt het er maar net aan welke kaarten je gedeeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nka99
SmurfLink schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:38:
Ehm, je solliciteert en merkt dat het moeilijk gaat, maar je bent wel aangenomen bij meerdere traineeships en denkt nu al na over andere opties? Dus je hebt eigenlijk al werk maar het is niet wat je zoekt? Of wat bedoel je nou precies?

Welke sectoren bedoel je überhaupt? Hoe zit wat met ZZP?

Je vragen zijn nogal summier en missen enorm veel context. En op zaterdagen willen werken om maar zo snel mogelijk geld te harken klinkt als een perfect recept voor een burn out. Daar zit de werktijdenwet ook nog eens in de weg.

Ik zou eens op een rijtje gaan zetten wat je nou precies wilt en doelen gaan stellen om dat te behalen. Geld verdienen is totaal geen doel, geld kan je niet eten. Dus nee, dat is niet wat iedereen eigenlijk als doel heeft. Staar je niet blind op geld, er zijn zoveel meer dingen in het leven. Ja, geld maakt het makkelijker, maar je moet nog een jaar of 50 werken dus dat komt vanzelf wel.
Wat ik bedoel is het volgende, ik ben dus inderdaad aangenomen bij 2 traineeships, dit zijn ook wel goeie traineeships waarin ook zeker mogelijkheden zie om mijzelf verder te ontwikkelen in het data vakgebied en waar ik in de toekomst ook een goed salaris mee kan gaan verdienen. Maar voor de korte termijn (+- 3 jaar) zal dit salaris laag liggen en heb ik buitenom dat ook aardig wat vaste lasten tegelijkertijd is het belangrijk dat ik in deze jaren best een goed bedrag bij elkaar hark. Ik heb dit namelijk nodig vanwege wat persoonlijke omstandigheden.

Dus mijn perspectief momenteel is dit: ik wil verder met data en zal daarvoor ook een traineeship volgen fulltime. Dit verdient echter niet genoeg dus voor een aantal jaar wil ik daarnaast ook nog gaan werken (wel even kijken hoe dat wettelijk geregeld is). Wat is een baan die ik bijvoorbeeld op zaterdag en zondag kan doen waarbij ik dus veel kan verdienen? Dit kan ZZP of een andere opzet zijn. Ook bijvoorbeeld eerst een jaar loondienst daarna ZZP of helemaal geen ZZP etc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 23:12
Klinkt misschien hard, maar dan hard je niet naar school moeten gaan maar moeten gaan werken. Want zolang je geen werkervaring hebt, krijg je ook niet het salaris van iemand die wel ervaring heeft. Als je met die MBO opleiding was gaan werken, was je nu ervaren geweest. Bij de keuze verder te gaan leren heb je ook geaccepteerd dat het langer duurt voor je een - in jouw ogen - voldoende salaris krijgt.
Daarnaast: sparen doe je niet door veel te verdienen, maar door vooral door weinig uit te geven.
En ZZP bijklussen dat veel verdient zonder ervaring? Weinig kans. Want die ZZP-er wordt ingehuurd om wat hij al bewezen heeft wat hij kan, niet om omdat hij iets geleerd heeft wat hij nog niet heeft laten zien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
StevenK schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:17:
Klinkt misschien hard, maar dan hard je niet naar school moeten gaan maar moeten gaan werken. Want zolang je geen werkervaring hebt, krijg je ook niet het salaris van iemand die wel ervaring heeft. Als je met die MBO opleiding was gaan werken, was je nu ervaren geweest.

..
Eens, het zit nog heel diep in onze cultuur geworteld en in de zorg of advocatuur is het nog steeds erg conventioneel, maar tegenwoordig zal je als een handige aanpakkende MBO'er in de techniek of IT grote stappen kunnen maken voor je 25ste.

Vergis je overigens ook niet hoeveel je nu nog kan 'verdienen' door nog snel een huisje te kopen. Iets wat misschien niet centraal ligt en verouderd is kan je nu voor een redelijke prijs kopen. De komende 5 tot 10 jaar klappertanden, ver fietsen, koud douchen en veel klussen en dan heb je over 10 jaar meer 'winst' gemaakt dan de 'hooggeschoolde' yuppen die dure appartementjes huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

eric.1 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:52:
Als het hoofdzakelijke doel is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te verdienen, dan zou ik nog maar eens een uurtje of twee nadenken over wat je nu echt wilt.

Trouwens, als je meer wilt werken dan full-time dan komt de werktijden-wet ook om de hoek kijken als je niet 100% ZZP-er bent en niet meer dan 3x modaal verdient (meen ik). Volgens mij wil je gewoon veel te veel en veel te snel...die magische 'skip intro'-knop bestaat maar voor heel weinig mensen - reken er niet op.
Bij meer dan 3x minimumloon geldt de arbeidstijdenwet niet voor je.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:33
Ik vind veel comments hierboven nogal veroordelend van toon, dat lijkt me nergens voor nodig. Ts kan er prima redenen voor hebben dat hij komende jaren veel geld moet verdienen, zonder dat het een doel op zich is.

Je kan nog bv 2x 3 dagen werken bij 2 werkgevers, als je werkgevers vindt die dat toestaan.

Sectoren die goed betalen zijn banken, multinationals, overheid volgens mij ook wel voor een wo starter (schaal 10 meen ik).

En afhankelijk van wat de reden is voor je financiële situatie, kan dat ook best een argument zijn in salrisonderhandeling, als je er gewoon open en eerlijk over bent. Sommige (doch ik denk minder dan de helft) werkgevers kunnen daar gevoelig voor zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nka99 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:10:
Maar voor de korte termijn (+- 3 jaar) zal dit salaris laag liggen en heb ik buitenom dat ook aardig wat vaste lasten tegelijkertijd is het belangrijk dat ik in deze jaren best een goed bedrag bij elkaar hark. Ik heb dit namelijk nodig vanwege wat persoonlijke omstandigheden.
Dat is helaas niet te combineren met je plannen in data science of opleiding-gerelateerde beroepen. Daar moet je je eerst bewijzen, netwerken opbouwen, en je omhoog werken; de beloning komt pas later.

Je hebt twee keuzes: je vaste lasten flink verlagen (tering naar de nering, is het spreekwoord) zodat je de opleidingsroute kan volgen, of je richten op werk met direct hogere inkomsten (maar dan niet de groeimogelijkheden of de richting die je wilt).

ZZP is geen optie, want wie gaat je aannemen? Heb je netwerken? Waarom zou iemand een hoog bedrag aannemen als je nog niet veel te bieden hebt?
De Cheetah schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:48:
En afhankelijk van wat de reden is voor je financiële situatie, kan dat ook best een argument zijn in salrisonderhandeling, als je er gewoon open en eerlijk over bent. Sommige (doch ik denk minder dan de helft) werkgevers kunnen daar gevoelig voor zijn
Dat zou me verbazen, anders komt iedereen met een zielig verhaal. Je salaris is afhankelijk van wat je kunt en wat het bedrijf of de organisatie nodig heeft en zich kan veroorloven, niet van je omstandigheden.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 27-08-2024 00:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
De Cheetah schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:48:
Ik vind veel comments hierboven nogal veroordelend van toon, dat lijkt me nergens voor nodig. Ts kan er prima redenen voor hebben dat hij komende jaren veel geld moet verdienen, zonder dat het een doel op zich is.
Er is zo te lezen een prima reden voor. Alleen wat helpt dat? Ik lees nu eigenlijk vrij letterlijk dat de TS moeite heeft om bij standaard vacatures er doorheen te komen en alleen bij traineeships een kans heeft.

Waarom zou ZZP'en dan een oplossing zijn. Of een bijbaantje in een ongerelateerde branche (dan halen ze wel goedkope oost-Europeanen...).
Je kan nog bv 2x 3 dagen werken bij 2 werkgevers, als je werkgevers vindt die dat toestaan.
De TS heeft al moeite met solliciteren, nu 2x een bovenmodaal deeltijd baantje zien te scoren?
Sectoren die goed betalen zijn banken, multinationals, overheid volgens mij ook wel voor een wo starter (schaal 10 meen ik).
Als het echt aan het geld gelegen is zou ik eerder naar off-shore operator posities kijken. Het basissalaris daar is al prima, met off-shore toelages schiet dat wel serieus omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:41

JaQ

Een traineeship bij een bank of multinational gevolgd door relatief snelle doorstroming naar management is de snelste manier om veel geld te verdienen. En nog duurzaam ook.

Alle andere routes zijn of niet duurzaam (iets wat je enkel tijdelijk vol houdt, waarna groot risico op terugval ontstaat) of (semi-)crimineel, of gebaseerd op geluk hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door JaQ op 27-08-2024 08:48 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg BI consultancy bedrijven die zitten te springen om juniors met een master in data science. Je verdient niet direct een enorme boterham, maar bouwt wel ontzettend veel ervaring op bij zo'n club in een korte tijd, waarna je weer makkelijk verder kan in je carriere.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 21:06
Er zijn ook voor junior data scientists zeker kleine zzp klussen te vinden als je wat ervaring hebt met BI tooling. Dashboarding maken voor bedrijven die wel data hebben maar niet goed kunnen visualiseren.

Dit soort klussen staan alleen nergens op een soort marktplaats, dit zul je echt via je netwerk moeten regelen of toevallig tegenaan moeten lopen. Als je nog geen netwerk hebt, dan kost het echt wel een aantal maanden aan onbetaalde tijd om te netwerken en mogelijk via via iets op het spoor te komen. Stukje ondernemerschap.

Ik vind zeker iets van je redenatie achter deze vraag, maar dit is misschien wel een antwoord wat je zoekt.

[ Voor 52% gewijzigd door Furion2000 op 27-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50
Weet je ook waarom het solliciteren moeilijk gaat? Wat zijn de redenen dat je er niet doorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en heb ik buitenom dat ook aardig wat vaste lasten tegelijkertijd is het belangrijk dat ik in deze jaren best een goed bedrag bij elkaar hark. Ik heb dit namelijk nodig vanwege wat persoonlijke omstandigheden.
We zijn niet bekend met je vaste lasten en persoonlijke omstandigheden (hoef je ook niet te delen) maar soms helpt het om daar eens naar te kijken. Veel geld verdienen klinkt dan als een korte-termijn oplossing en misschien zijn andere oplossingen beter voor de lange-termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:01
[...]

Wat is een baan die ik bijvoorbeeld op zaterdag en zondag kan doen waarbij ik dus veel kan verdienen? Dit kan ZZP of een andere opzet zijn. Ook bijvoorbeeld eerst een jaar loondienst daarna ZZP of helemaal geen ZZP etc.
Misschien iets anders dan je huidige vakgebied, maar ga je vrachtwagen rijbewijs halen. Chauffeurstekort is enorm (misschien nog wel groter dan in de IT) lange dagen maken en overwerken is geen probleem en alles wordt ook vergoed. Er zijn genoeg werkgevers die je rijbewijs voor je betalen als je bereidt bent om een bepaalde periode voor ze te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 23:07
Joey117 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:07:
[...]Misschien iets anders dan je huidige vakgebied, maar ga je vrachtwagen rijbewijs halen. Chauffeurstekort is enorm (misschien nog wel groter dan in de IT) lange dagen maken en overwerken is geen probleem en alles wordt ook vergoed. Er zijn genoeg werkgevers die je rijbewijs voor je betalen als je bereidt bent om een bepaalde periode voor ze te werken.
TS wil vooral in het weekend veel bijverdienen. Op zondag is zowat geen vrachtvervoer en op zaterdag ook al een stuk minder dan 'gewoon' doordeweeks.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45
Wanneer je goed bent in je traineeships ga je waarschijnlijk ook steeds meer verdienen. En kijk vooral om je heen. Zorg dat je LinkedIn up to date is met nieuwe trainingen/certificaten en laat je vooral poachen door een headhunter waarbij je een beter salaris krijgt.

Echter salaris zou nu niet de focus moeten zijn maar betaald leren, wat je nu dus hopelijk al doet. Gebruik je extra tijd alleen voor die trainingen/certificaten, die betalen zich x100 over je carriere. Een paar extra euro's in de ongerelateerde sectoren gaat NIKS doen.

Orienteer op wat je leuk vind in data gebied en ga daar verder op inleren. Binnen 5 jaar zit je op een salaris van 70-80k+ met allerlei leuke extra's.

Heb je tegen die tijd relevante ervaring en certificaten dan kan je bedenken of je als zzp'er aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat voor traineeship heb je het eigenlijk over? Als je voor 2 bent aangenomen, ga je er dan 1 afzeggen?

In mijn vakgebied begin je als afgestudeerde WO'er aan een traineeship/analyst (fulltime) en verdien je ca. €45-50k per jaar. Na 5-6 jaar zit je op €80k excl. bonussen, en daarna gaat de groei gewoon door. En dan zoek je een bijbaantje in het weekend voor 2 tientjes per uur? Na je werkweek van 60 uur?

Edit - overigens is de route die TS gevolgd heeft daarvoor niet heel gangbaar, wij nemen alleen atheneum/gymnasium - universiteit BSc / MSc aan. Maar er zullen veel werkgevers zijn die daar niet of minder streng op selecteren.

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie op 27-08-2024 15:44 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nka99
olafmol schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:36:
Weet je ook waarom het solliciteren moeilijk gaat? Wat zijn de redenen dat je er niet doorkomt?
Voornamelijk een tekort aan ervaring, wat ik zelf merk is dat echte startersbanen vrij beperkt zijn terwijl medior/senior medewerkers zeer gewild zijn. Wanneer ik wel op gesprek ga kom ik vaak wel op ze minst ver in het proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nka99 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:14:
Voornamelijk een tekort aan ervaring, wat ik zelf merk is dat echte startersbanen vrij beperkt zijn terwijl medior/senior medewerkers zeer gewild zijn. Wanneer ik wel op gesprek ga kom ik vaak wel op ze minst ver in het proces.
Maar dan solliciteer je op banen waar je nog niet geschikt/gekwalificeerd voor bent. Logisch dat het niet werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 23:02
Wat ik in het overzicht nog mis is wat @Nka99 bedoelt met 'veel geld binnenharken'. Wat verwacht je, hoeveel denk je te kunnen verdienen?
is dat 50k per jaar, 100k per jaar? Wat voor de één 'veel harken' kan zijn, kan voor de ander nog wel eens meevallen. Dan kunnen er wellicht specifiekere tips en richtingen gegeven worden.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Als je je Vapro had gehaald was je met open armen ontvangen en had je door de ploegen toeslag bakken met geld bij elkaar geharkt en tijd om je studie te doen door je rooster.

Maar nu ben je over geclassificeerd, en voor de banen waar je uiteindelijk WO hebt gehaald een beetje een ongeleid projectiel.

Denk dat je eagerness te veel doorsijpelt net zoals het hier bij mij overkomt.

Oud spreekwoord, hardlopers zijn doodlopers.

Dus even tandje minder en doorloop die traineeships bij een bedrijf met voldoende body om je in toom te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50
Nka99 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Je zal toch ergens moeten beginnen, als starter solliciteer je op startersbanen, dat is niet anders vrees ik. Succes! :)
Pagina: 1