iPhone scherm barst reparatie, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:30
Op vakantie is helaas mijn 13 Pro Max gevallen waardoor er bovenin onder de speaker het glas kapot is. Nu kom ik nagenoeg overal reparatie shops tegen die de hele voorkant (scherm + touch glas) vervangen, waarna je voor 450 euro (!!!) weer een gerepareerd toestel hebt.

Nu is er niks mis met de OLED, enkel het glas is kapot, dus alleen dat repareren zou genoeg moeten zijn mocht dat kunnen.

Nu kwam ik een bedrijfje tegen op Marktplaats die aanbiedt om precies dit te doen, glas los te weken, poetsen en vervolgens nieuw glas erop te zetten, maar kan niet echt ervaringen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Gekke is dat ik ook alleen dit bedrijf tegenkom...

Andere goedkopere optie is om voor LCD te gaan in plaats van OLED, maar voel daar eerlijk gezegd niet zo veel voor, zie ik ook wisselende resultaten over op Youtube...

Hoop dat er hier wat tips zijn, 450 euro voor scherm reparatie voor een telefoon van pak en beet 600 nu op Marktplaats voelt ook wat vreemd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Martijn schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:25:
Op vakantie is helaas mijn 13 Pro Max gevallen waardoor er bovenin onder de speaker het glas kapot is. Nu kom ik nagenoeg overal reparatie shops tegen die de hele voorkant (scherm + touch glas) vervangen, waarna je voor 450 euro (!!!) weer een gerepareerd toestel hebt.

Nu is er niks mis met de OLED, enkel het glas is kapot, dus alleen dat repareren zou genoeg moeten zijn mocht dat kunnen.

Nu kwam ik een bedrijfje tegen op Marktplaats die aanbiedt om precies dit te doen, glas los te weken, poetsen en vervolgens nieuw glas erop te zetten, maar kan niet echt ervaringen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Gekke is dat ik ook alleen dit bedrijf tegenkom...

Andere goedkopere optie is om voor LCD te gaan in plaats van OLED, maar voel daar eerlijk gezegd niet zo veel voor, zie ik ook wisselende resultaten over op Youtube...

Hoop dat er hier wat tips zijn, 450 euro voor scherm reparatie voor een telefoon van pak en beet 600 nu op Marktplaats voelt ook wat vreemd... ;)
Als je op de marktplaatslink klikt is de enige andere advertentie die hij aanbiedt de hele winkel die voor niets is over te nemen.... Ik zou het een dure gok vinden als je erna met problemen terug moet naar een nieuwe eigenaar van de winkel....

Bij Apple zelf kost het 405 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:44
Martijn schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:25:

Let op, het is maar mijn mening:

Ik raad altijd Apple zelf aan. Ik begrijp enerzijds dat het een hoop geld is, anderzijds is het vaak wel het stuk elektronica wat we het meeste gebruiken op een dag.

In mijn gevallen is de het de trip naar een Apple store (of het verzenden) de beste oplossing. Ik heb teveel om mij heen gezien dat andere partijen er een zooitje van maken (andere onderdelen doen het niet meer, ruimte tussen behuizing en glas etc, face id welke ineens niet meer werkt).

Het doet even zeer maar ik zou je echt adviseren om gewoon voor Apple te kiezen om van toekomstig gelazer af te zijn.

Hetzelfde voor het vervangen van een batterij. Gewoon altijd bij Apple laten doen met officiële onderdelen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:30
Batterij vervangen mag op zich ook wel inderdaad en vrees inderdaad dat ik er aan moet geloven... Op zich heb ik zelf al in tig iPhones een batterij vervangen dus ik zat ook te denken aan een donor phone to kopen op Marktplaats maar daarbij weet je ook niet helemaal wat je in huis haalt... Denk dat TrueTone dan ook niet blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:38

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Ikzelf heb ook een gebarsten glasplaat in mijn iPhone 14 Pro, het scherm zelf inclusief touch werkt verder prima. Alleen zit het grootste gedeelte van de barsten voor de camera waardoor ontgrendelen daarmee niet meer gaat.

Zijn er mensen die alleen de glasplaat hebben laten vervangen en daar hun ervaring over willen delen? Ik kan net als de topic starter er niets over vinden.

TSC, omdat je niet weet, wat je niet weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 11:18

Nullifiel

╞═══════╡

.. laat maar, zag niet dat het een omhooggeschopt topic is.

[ Voor 87% gewijzigd door Nullifiel op 18-02-2025 14:30 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:38

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Ja, heb dezelfde vraag dus is dat toch handiger dan zelf een topic te starten met bijna dezelfde vraag?

TSC, omdat je niet weet, wat je niet weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JoghoJogho schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:32:
Ja, heb dezelfde vraag dus is dat toch handiger dan zelf een topic te starten met bijna dezelfde vraag?
Ja, want het gaat hier om een andere telefoon, en, zoals je ziet, reageert men op de originele TS en niet op jou. Om verdere verwarring te voorkomen gaat dit topic op slot, en mag je een eigen topic starten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.