Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur en alleen gamen. Ik game op dit moment op console (vroeger ook wel op pc gegamed). Waarom ik nu toch een game pc wil is beetje tweeledig. Aan de ene kant zijn er toch wat games die pc-only zijn die ik graag wil spelen (op dit moment vooral oudere games en mods, maar als ik inderdaad een pc heb vast meer en nieuwer). Daarnaast lijkt het me echt heel leuk om een keer zelf alles samen te stellen en in elkaar te zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk dat iets van €2000 (inc monitor) toch wel echt de max is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, heb op dit moment een laptop van mn werk met docking station, matige monitor en simpele keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk dus alles. Heb verder ook wel zoiets van dat als ik het dan doe dat ik het gelijk goed doe (binnen het budget) en dus ook een mooie kast met RGB wil
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd wil het oog ook wat. Verder zal ik aan mn thuiswerkplek zitten met hoogstwaarschijnlijk grootste deel van de tijd met koptelefoon op. Dus qua geluid etc niet echt wensen/eisen.
Eventueel enigszins future ready qua upgrade mogelijkheden.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk feedback op configuratie. Ben een behoorlijke noob op dit vlak en heb me tot nu toe vooral beetje ingelezen en gekeken op YT, tweakers bbg etc. Vroeg me af of ik bijvoorbeeld ook nog een aparte case fan nodig heb? En kon zo snel niet vinden of er voor de ssd een heatsink op het moederbord zit.
Ook zouden tips voor monitor binnen het budget welkom zijn
Puur en alleen gamen. Ik game op dit moment op console (vroeger ook wel op pc gegamed). Waarom ik nu toch een game pc wil is beetje tweeledig. Aan de ene kant zijn er toch wat games die pc-only zijn die ik graag wil spelen (op dit moment vooral oudere games en mods, maar als ik inderdaad een pc heb vast meer en nieuwer). Daarnaast lijkt het me echt heel leuk om een keer zelf alles samen te stellen en in elkaar te zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk dat iets van €2000 (inc monitor) toch wel echt de max is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, heb op dit moment een laptop van mn werk met docking station, matige monitor en simpele keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk dus alles. Heb verder ook wel zoiets van dat als ik het dan doe dat ik het gelijk goed doe (binnen het budget) en dus ook een mooie kast met RGB wil
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd wil het oog ook wat. Verder zal ik aan mn thuiswerkplek zitten met hoogstwaarschijnlijk grootste deel van de tijd met koptelefoon op. Dus qua geluid etc niet echt wensen/eisen.
Eventueel enigszins future ready qua upgrade mogelijkheden.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk feedback op configuratie. Ben een behoorlijke noob op dit vlak en heb me tot nu toe vooral beetje ingelezen en gekeken op YT, tweakers bbg etc. Vroeg me af of ik bijvoorbeeld ook nog een aparte case fan nodig heb? En kon zo snel niet vinden of er voor de ssd een heatsink op het moederbord zit.
Ook zouden tips voor monitor binnen het budget welkom zijn
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 192,99 | € 192,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 175,- | € 175,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 579,- | € 579,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon RGB LIT 100 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3036F16GX2-TZ5NRW | € 111,11 | € 111,11 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 ARGB 850W Gold - TT Premium Edition | € 155,99 | € 155,99 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 159,90 | € 159,90 |
Totaal | € 1.468,44 |