Advies aankoop televisie (lichte) woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Ik zoek een?
75 inch televisie voor in onze nieuwe woonkamer

Wat is je budget?
Max 2.5k

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, Series, Gamen etc. Ik heb al een 5.1 surround set met een 4k Denon receiver die ik dan ook graag zou willen behouden, tenzij E-ARC daadwerkelijk een reden is om wel over te stappen, voor zover ik weet heeft de huidige receiver alleen ARC.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf links en rechts al wat rondgevraagd, ook met de mensen van HelloTV gesproken. Het verhaal in het kort is dat wij een nieuw huis gekocht hebben, daar ook een nieuwe tv bij willen aanschaffen en meteen een upgrade gaan doen. De tv die we nu hebben is een Samsung uit 2016, dus upgraden zal niet heel lastig zijn.

Ik dacht initieel aan een OLed (specifiek de LG C35) televisie, maar die werd mij afgeraden omdat ik aangegeven heb een lichte woonkamer (doorzon) te hebben (zie screenshots) en daar de tv ook komt te hangen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNVlnLXBPoVdZkK-e0vEyISHvGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vt7QKksDe8VQcNIVYZVue7a7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B96LctVe-zYq-sOWfRLNUnF_WYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l1Ntmu5LGxg1zd3DLiXKbfgS.png?f=fotoalbum_large

Welke vragen heb je hier nog over?
In de mediamarkt werd aangeraden om te kijken naar een LG Qned omdat die qua contrast weer een stuk beter zou zijn en deze het lichtinvalprobleem zou moeten kunnen tegen gaan;
https://www.hellotv.nl/product/lg-75qned91t6a-2024

HelloTV adviseert deze televisie, omdat Samsung blijkbaar een anti-reflectielaag heeft;
https://www.hellotv.nl/pr...-neo-qled-4k-75qn93c-2023

Samsung heeft dan wel net aangekondigd dat bepaalde modellen langere software-ondersteuning gaan krijgen, maar voor modellen van een jaar oud is daar nergens sprake van.

Onze TV-aanbieder is Ziggo en ik wil graag met zo min mogelijk kastjes/afstandsbedieningen gaan werken

Wie o wie kan mij helpen met een gedegen advies? :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Helmet op 26-08-2024 14:09 ]

Icons are overrated

Beste antwoord (via Helmet op 03-09-2024 18:00)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Met elke moderne TV kun je prima kijken zonder gordijnen dicht te doen, enige waar je rekening mee moet houden zijn reflecties. Wanneer je recht voor de TV zit zal dit enkel bij donkere scenes te zien zijn, kijk je ook onder een hoek dan heb je er meer last van. Zo is bijv de LG C3 glossy en zijn reflecties meer aanwezig, een LG B4 en G3 zijn dan de betere keuze.

Verder hangt het een en ander af van hoe kritisch je bent, wil je ook overdag genieten van een film en hecht je waarde aan HDR impact gedurende de avonden? Dan zou ik de G3 aanraden door de hogere helderheid, kijk je enkel casual TV overdag dan zou de B4 ook moeten voldoen. Kijk je vaak overdag en wil je op die momenten ook genieten van HDR? Dan is de Sony X95L de beste keuze, met een prijsaanvraag voor ongeveer jouw budget te koop.

Betreft Ziggo, kun je met een CI+ module TV kijken en heb je maar één afstandsbediening nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Tja, jouw OP is erg summier.

Er is inderdaad veel lichtinval, een OLED TV kan prima in deze situatie bijv. de LG 77G3. Je dient dan eventueel met bijv. plissé-gordijnen te werken in de hoek waar de TV komt te hangen.

Verder hangt het af van hoe kritisch je bent, wellicht dat jullie met een 75'' midrange TV ook al tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
@Freshouttheoven ik ben niet helemaal thuis in dit gebied ;) dus als je me kunt vertellen welke informatie nog meer zou kunnen helpen, dan voorzie ik je daar graag van.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik gordijnen dicht moet gaan maken om televisie te kunnen kijken, ook overdag. ik weet dat er op het raam een coating zit die van buiten naar binnen kijken moeilijk maakt (je moet er echt tegenaan gaan staan).

De foto's komen trouwens van Funda, op het moment dat we de sleutel krijgen kan ik wellicht wat meer realistische foto's plaatsen. De woonkamer zelf ligt wel aan de noordkant van het huis.

Icons are overrated

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Met elke moderne TV kun je prima kijken zonder gordijnen dicht te doen, enige waar je rekening mee moet houden zijn reflecties. Wanneer je recht voor de TV zit zal dit enkel bij donkere scenes te zien zijn, kijk je ook onder een hoek dan heb je er meer last van. Zo is bijv de LG C3 glossy en zijn reflecties meer aanwezig, een LG B4 en G3 zijn dan de betere keuze.

Verder hangt het een en ander af van hoe kritisch je bent, wil je ook overdag genieten van een film en hecht je waarde aan HDR impact gedurende de avonden? Dan zou ik de G3 aanraden door de hogere helderheid, kijk je enkel casual TV overdag dan zou de B4 ook moeten voldoen. Kijk je vaak overdag en wil je op die momenten ook genieten van HDR? Dan is de Sony X95L de beste keuze, met een prijsaanvraag voor ongeveer jouw budget te koop.

Betreft Ziggo, kun je met een CI+ module TV kijken en heb je maar één afstandsbediening nodig.