Verven over grondeermiddel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosebouw
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-01 20:37
Goedendag!

We zijn aan het klussen en hebben net alle stuc van de muur gehaald omdat die los liet. Nu is er een bakstenenmuur overgebleven die enorm zanderig aanvoelt. Als ik mijn hand erover haal valt er constant zanderig poeder vanaf. Ik wil dit oplossen met grondeermiddel van knauf. Omdat we de textuur wel leuk vinden van de bakstenen dachten we erover om over de grondeermiddel een witte verflaag aan te brengen (oranje is niet helemaal onze kleur). Kan dit zomaar of kan je niet verven over grondeermiddel?

Mvg Roos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marander
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 19:58
Verven doe je met vingerverf, schilderen met een kwast! :p

De ondergrond fixeren met fixeermideel, hierdoor komt er een hechtlaag op je muur waar je muurverf kan vasthouden.
Het is heel dun waterig spul, goede roller gebruiken om in te soppen :)
Idem voor muurverf.

Voorheen had je synthetische muurverf, dan kon het in één keer er overheen. Helaas mogen we dat niet meer gebruiken.

mayo is the special sauce...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Kijk eens naar kalei, dat is hoe oude hoeve's vroeger witgeschilderd werden. Als je de textuur van de stenen mooi vind, is dat een ideale manier om een muur weer op te frissen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou persoonlijk gewoon flevopool gebruiken als fixeer/ voorstrijk dat heeft geen structuur en is nagenoeg kleurloos na opdrogen. dan kan je zelfs kiezen om het zo te laten.