Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 09:54
Hoi,

Wellicht heeft iemand dit al eens voorbij zien komen, want kan er niks over vinden op het web.

Ik heb een Samsung Tab Android tablet, en zowel MS Edge als Google Chrome, speelt elke YT video af met alleen een roze/paarse achtergrond. Dus niet een roze/paarse kleur over het videobeeld zelf, dat kom ik idd veel tegen met zoeken. Audio speelt gewoon af zonder problemen.

In Firefox (gebaseerde browsers) heb ik het probleem niet, dus is het echt iets Chromium.
Heb alle instellingen van beide browsers doorgelopen, en ook instellingen voor de tablet, maar geen idee wat het kan zijn.

Als iemand tips heeft, zou dat top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Kan je misschien een screenshot posten? Dat maakt het iets duidelijker wat je precies met 'achtergrond' bedoeld. Gaat het dan om de zwarte balken? Gaat het over het spelen van een niet gemaximaliseerde video en dan hetgeen wat normaal wit is? Ed. Dus een screenshot om het probleem te verduidelijken lijkt me helpend :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Elke YT video in de browser laat een volledig paars/roze scherm zien. Geen video niks. Alleen 1 solide kleur.
Audio speelt gewoon zonder problemen.

Dus je kijkt naar alleen een gekleurd vlak met audio eronder.

Er lijkt mij geen screenshot nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ok, dus het gaat niet zozeer om de achtergrond, maar de video zelf bestaat uit één groot roze vlak. Dat maakt het al wat duidelijker. En welke Samsung tablet betreft het? Alle apps zijn up to date? Chrome al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Spelen video's wel gewoon af in de YouTube app?

Lijkt me wat weg hebben van een probleem met de codecs oid.

Je bent niet alleen: https://community.brave.c...version-1-68-128/560453/6

Je kan dit proberen:
chrome://flags/#use-passthrough-command-decoder uitschakelen.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 26-08-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Nee, de YT app speelt alles prima af, had ik nog even kunnen vermelden idd.
Het betreft een wat ouder model Samsung TabA, maar zowel Edge als Chrome zijn de laatste versies.

Ik zal je link en tip eens checken later om te zien of dit helpt.
Anders idd even proberen om alles opnieuw te installeren.

Het is vreemd, en het zit 'm in een van de laatste updates van beide apps.
Ik heb verder nooit issues gehad met YT videos in de Chromium browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWu
OK....

De flag werkt op Chrome, maar is niet te vinden in Edge. Dus een stap vooruit en een achteruit ;)

Ga maar in de Edge dev forums een berichtje posten.

Thanks man!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
RobWu schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:48:
OK....

De flag werkt op Chrome, maar is niet te vinden in Edge. Dus een stap vooruit en een achteruit ;)

Ga maar in de Edge dev forums een berichtje posten.

Thanks man!! :)
Wat ik zo snel op Reddit tegen kom is er inderdaad geen mogelijkheid om in dat menu te komen in Edge op Chrome. Dan eventueel een oudere apk downloaden en installeren en dan nog even niet updaten. En anders alleen Chrome of de YouTube app gebruiken voor de video's op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWu
13art schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Wat ik zo snel op Reddit tegen kom is er inderdaad geen mogelijkheid om in dat menu te komen in Edge op Chrome. Dan eventueel een oudere apk downloaden en installeren en dan nog even niet updaten. En anders alleen Chrome of de YouTube app gebruiken voor de video's op Youtube.
Ben geen fan van Chrome, maar direct in de browser een YT video kijken is wel zo handig als het kan ;)
Maar anders wordt het idd even switchen tussen apps. Het is soms niet anders....
En mocht er via het Edge Dev forum nog wat uitkomen, dan post ik het ook wel hier.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1