Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.isomo
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo iedereen,

Uit onze EPB voorstudie blijkt dat we een theoretisch debiet moeten kunnen halen van 366m3/h.

We twijfelen tussen de Zehnder Comfoair Q350 (kan tot 400m3/h) en de Q450 (kan tot 500m3/h). Twee installateurs die zijn komen kijken zouden werken met de Q350. De ventilatie unit staat opgesteld in een mezzanine die grenst aan de slaapkamer op zolder. De reden waarom we voor de Q450 zouden kiezen is omwille van de stillere werking op de hoogste stand.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee aub?

Voorts twijfelen we over de optie 'ERV'. Ik lees dat ERV zijn beperkingen heeft en op een bepaald moment de luchtvochtigheid niet meer op peil kan houden. Hiervoor raadt men bij voorbeeld een HomEvap luchtbevochtiger aan. De optie ERV is een dure optie bij Zehnder maar een HomEvap is nog duurder. We willen wel investeren in een goede luchtvochtigheid maar dan willen we wel zeker zijn dat het goed werkt (liever dus wat meer geld betalen voor een systeem dat wel steeds goed werkt).

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb enkel ervaring met de Comfoair Q350 zonder enthalpische wisselaar en ik kan wel bevestigen dat de luchtvochtigheid in de winter erg laag wordt. De planten worden er niet blij van in ieder geval.