Goedemorgen,
Ik heb een systeem samengesteld voor mijn vader. Hij gaat er voornamelijk foto’s en video’s mee bewerken.
Op dit moment nog Full HD maar straks waarschijnlijk 4K.
Kunnen jullie even met mij mee denken over de gekozen onderdelen? Dit zodat ik zeker weet dat de voeding toereikend is, en dat ik relatief goede prijs/prestatie onderdelen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor Photoshop, lightroom, en première pro.
Het bewerken van video’s is nu nog voornamelijk full HD, maar in de nabije toekomst word dit waarschijnlijk ook 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had €1200 als richtprijs genomen om dit systeem samen te stellen. Maar ik merk dat ik nu al bijna op €1400 zit. Dit is geen ramp, maar als er geld te besparen is, is dat mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de harde schijven, de behuizing, en randapparatuur mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat het samengestelde systeem prima is. Het moederbord heb ik gekozen voor de minimaal 2 NVME SSD slots en de minimaal 4 SATA Ports.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als merk voorkeur heb ik eigenlijk alleen Intel, maar dit heeft er voornamelijk mee te maken dat ik geen ervaring heb met de AMD processoren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De binnenkant van de kast is niet zichtbaar, dus RGB heeft geen meerwaarde.
Ik zou er graag 64GB DDR5 werkgeheugen in willen hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat het samengestelde systeem prima is, maar een sanity check is nooit verkeerd. Ik weet niet of de power supply goed genoeg is voor het systeem in combinatie met de (op dit moment) 4 interne harde schijven of dat ik een iets zwaardere voeding moet kiezen.
En verder, als er andere betere keuzes gemaakt hadden kunnen worden voor goedkopere onderdelen met betere prestaties, dan hoor ik dat graag
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een systeem samengesteld voor mijn vader. Hij gaat er voornamelijk foto’s en video’s mee bewerken.
Op dit moment nog Full HD maar straks waarschijnlijk 4K.
Kunnen jullie even met mij mee denken over de gekozen onderdelen? Dit zodat ik zeker weet dat de voeding toereikend is, en dat ik relatief goede prijs/prestatie onderdelen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor Photoshop, lightroom, en première pro.
Het bewerken van video’s is nu nog voornamelijk full HD, maar in de nabije toekomst word dit waarschijnlijk ook 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had €1200 als richtprijs genomen om dit systeem samen te stellen. Maar ik merk dat ik nu al bijna op €1400 zit. Dit is geen ramp, maar als er geld te besparen is, is dat mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de harde schijven, de behuizing, en randapparatuur mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat het samengestelde systeem prima is. Het moederbord heb ik gekozen voor de minimaal 2 NVME SSD slots en de minimaal 4 SATA Ports.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als merk voorkeur heb ik eigenlijk alleen Intel, maar dit heeft er voornamelijk mee te maken dat ik geen ervaring heb met de AMD processoren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De binnenkant van de kast is niet zichtbaar, dus RGB heeft geen meerwaarde.
Ik zou er graag 64GB DDR5 werkgeheugen in willen hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat het samengestelde systeem prima is, maar een sanity check is nooit verkeerd. Ik weet niet of de power supply goed genoeg is voor het systeem in combinatie met de (op dit moment) 4 interne harde schijven of dat ik een iets zwaardere voeding moet kiezen.
En verder, als er andere betere keuzes gemaakt hadden kunnen worden voor goedkopere onderdelen met betere prestaties, dan hoor ik dat graag
Alvast bedankt voor het meedenken!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 369,90 | € 369,90 |
1 | Moederborden | ASRock Z690 Taichi | € 186,32 | € 186,32 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 294,- | € 294,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 213,26 | € 213,26 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 76,99 | € 76,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,75 |