Rijbewijs en bankpas gestolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postbode Siemen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Mijn rijbewijs en bankpas zijn gestolen.
Rijbewijs als vermist opgegeven en nieuwe aangevraagd.
Bankpas geblokkeerd en nieuwe aangevraagd.
Op mijn bankafschrift stond een reservering van 750 euro. Hierover gebeld en dit is door de bank, ING, teruggeboekt. Had hier over gebeld en werd teruggebeld.

Ben nu eigenlijk bang voor identiteitsfraude. Tenslotte hebben ze mijn naam, foto, bsn, handtekening, geboortedatum, en bank gegevens.

Iemand dit ook bij de hand gehad?

Uiteraard wel de inlogcodes aangepast.

Aangifte doen was volgens de politie niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:11

Jorissie87

No diggity

Begrijp ik goed dat iemand geprobeerd heeft een betaling van 750 euro te doen nadat je kaarten zijn gestolen? Ik zou in dat geval zeker wel aangifte doen. Mocht het ooit een staartje krijgen wanneer iemand zich als jou voor gaat doen bij het aangaan van een overeenkomst, heb je met een aangifte achter de hand mogelijk meer munitie om jouw onschuld aan te tonen.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postbode Siemen
Dit is inderdaad geprobeerd nadat mijn kaarten gestolen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postbode Siemen
En volgens de politie was aangifte dus niet nodig omdat er nieuw rijbewijs en nieuwe bankpas aangevraagd is.
Kortom ze willen de aangifte niet opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:46
Het is inderdaad handig om aangifte te doen. Misschien kan je dat via de website doen. Als je nog een screenshot hebt van de reservering van 750 euro dan zou ik dat ook toevoegen.

Kan je achterhalen wat voor reservering het was, bijvoorbeeld een eenmalige betaling of een voorschot voor een nog grotere betalingsverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postbode Siemen
Zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Probleem is ook dat je alleen aangifte op het bureau kan doen volgens de politie en doordeweeks ben ik weg voor mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

kodak

FP ProMod
Aangifte wegens vermoedelijke poging tot identieitsfraude icm diefstal en je geld stelen lijkt me toch wel iets om prioriteit te geven. Het is namelijk goed mogelijk dat er meer pogingen zijn gedaan waar je nu nog geen weet van hebt.

Daarbij controleren bedrijven die identiteitsbewijzen niet zomaar verder op geldigheid dan wat er op een kopie staat van het gestolen identiteitsbewijs. Wat me een reden lijkt om ook aangifte tegen het bedrijf te doen dat alvast maar geld van je rekening probeerde te incasseren. Men hoort vooraf genoeg controle te doen, niet pas nadat je als slachtoffer gaat klagen.

En controleer ook zelf je rekening regelmatig op verdachte overschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

Reptile209

- gers -

Hoe hebben ze met je bankpas trouwens 750 euro proberen af te schrijven? Dat kan in principe alleen met de pincode. Ik hoop voor je dat de pincode er niet bij zat, anders gaat de bank het je nog moeilijk maken!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

mkmi schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:27:
Het is inderdaad handig om aangifte te doen. Misschien kan je dat via de website doen. Als je nog een screenshot hebt van de reservering van 750 euro dan zou ik dat ook toevoegen.

Kan je achterhalen wat voor reservering het was, bijvoorbeeld een eenmalige betaling of een voorschot voor een nog grotere betalingsverplichting.
Of borg voor het een of ander....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik zou er zoiezo melding van maken bij de politie. dat hun weten dat je documenten gestolen zijn. Of je voor die 750 wat gaat doen dat is aan jouw. maar als je de politie laat weten van hey dit is allemaal gestolen als ze dan een melding krijgen doen ze hopelijk iets meer onderzoek dan meteen jouw aan te houden omdat iemand met jouw gegevens wat uitgevreten heeft.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Postbode Siemen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:18:
En volgens de politie was aangifte dus niet nodig omdat er nieuw rijbewijs en nieuwe bankpas aangevraagd is.
Kortom ze willen de aangifte niet opnemen.
Je hebt al aangifte van vermissing gedaan van je rijbewijs, dus wat betreft identiteitsfraude lijkt me dat genoeg.

Je kan eventueel aangifte doen van die 750 euro maar die route lijkt al afgesneden te zijn dus daar valt niet veel te winnen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postbode Siemen
De vermissing van de 750 euro is gemeld bij de bank en dat geld heb ik terug op mijn bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Glashelder als hij aangifte vermissing van de documenten heeft gedaan zou hij dit er wel bij kunnen laten noteren.

Mocht er op een later tijdstip iets aan de hand zijn, of men verdachten weet te linken, dan is deze info/tijdlijn wellicht nog relevant.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Reptile209 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:50:
Hoe hebben ze met je bankpas trouwens 750 euro proberen af te schrijven? Dat kan in principe alleen met de pincode. Ik hoop voor je dat de pincode er niet bij zat, anders gaat de bank het je nog moeilijk maken!
Een reservering hè? Dat zie je bijvoorbeeld bij onbemande tankstations ook: je stopt de pas erin, er wordt een reservering van bv. 150 of 200 euro (of lager als de contact met de bank dat aangeeft) geplaatst en nadat je klaar bent met tanken wordt die reservering gecorrigeerd naar (of vervangen door) het definitieve bedrag.

Dan blijft de vraag hoe dat kan zonder PIN, contactloos lijkt me niet met zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Postbode Siemen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:31:
Probleem is ook dat je alleen aangifte op het bureau kan doen volgens de politie en doordeweeks ben ik weg voor mijn werk.
Aangifte van diefstal kan toch online?
https://www.politie.nl/aa...js-kwijt-of-gestolen.html
Pas: https://www.politie.nl/aa...van-overige-diefstal.html
Alleen van de identiteitsfraude moet je fysiek langs: https://www.politie.nl/aa...-uw-persoonsgegevens.html en voor nu is dat misschien minder nodig, de bank heeft zn werk al gedaan. Wel kan je het misschien melden op https://www.rvig.nl/cmi

Verder: altijd (online) aangifte doen. Al was het voor de statistieken. Ook als de politie aangeeft dat het niet hoeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 15:38

Agent47

I always close my contracts.

Altijd aangifte doen met zulke dingen. Als je geen aangifte doet en er gebeurd ID fraude dan is er geen " bewijs" van gestolen. Nu laat je weten dat het gestolen is.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1