[Carplay] GPS positie off-set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:59
Na vele zoekopdrachten probeer ik het hier maar eens. Tot enkele maanden geleden had ik weinig problemen met mijn draadloze Apple CarPlay. Incidenteel gaf hij wel eens een hick-up waarbij de gps positie offset was (10tal meters) en waardoor hij wel eens een andere route plande dan gewenst. Inmiddels is de frequentie van die probleem zo hoog geworden dat het in bijna 50% van de ritten wel raak is. Soms treedt het op na 20 minuten, soms direct na het starten. Kortom, geen pijl op te trekken.

Volgens Reddit zou het moeten helpen om de navigatie opdracht te starten op de telefoon vóórdat je verbindt met de auto. Ook dit biedt bij mij geen uitkomst (meer). De enige oplossing die werkt om dit te 'resetten' is de auto uit te schakelen langs de weg, even een paar minuten uit te laten en vervolgens weer opnieuw proberen.

Het gaat om een iPhone 15 pro icm met een BMW 3-serie touring uit 01-2021.

Herkennen jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:35
Ergens diep in de instellingen van de iphone is een schakelaar om het kompas weg te nemen uit de positiebepaling. Als het kompas fout is gokt de kaart dat je ergens anders rijdt.
Ik kan het alleen niet meer vinden, ik had dit nodig bij mijn iphone 8.