Hoi allen,
Vooropgesteld, ik ken genoeg van elektriciteit om een huiselijke installatie te installeren (heb ik ondertussen in 2 huizen gedaan), maar nu zou ik nog een extra kast moeten aansluiten en ik wil even zeker zijn of mijn gedachtengang klopt.
Vanuit de hoofdkast loopt een kabel (5G6) naar onze garage, deze zal dan heel onze garage + tuin van elektriciteit kunnen voorzien. Aangezien m'n bureau zich daar ook bevind is het een iets grotere kast geworden (maar dat zou niet moeten uitmaken).
We krijgen 3x400V binnen.
/f/image/AMEzRXP7KLn01QKxO4ovQm8q.png?f=fotoalbum_large)
In mijn nieuwe kast zou dan de volgorde als volgt zijn, klopt?
Noot: zoals in de titel gezegd, dit is een Belgische situatie (en met de Arei wijzigingen van de afgelopen tijd wil ik gewoon zeker zijn, het moet wel gekeurd geraken en veilig zijn).
Vooropgesteld, ik ken genoeg van elektriciteit om een huiselijke installatie te installeren (heb ik ondertussen in 2 huizen gedaan), maar nu zou ik nog een extra kast moeten aansluiten en ik wil even zeker zijn of mijn gedachtengang klopt.
Vanuit de hoofdkast loopt een kabel (5G6) naar onze garage, deze zal dan heel onze garage + tuin van elektriciteit kunnen voorzien. Aangezien m'n bureau zich daar ook bevind is het een iets grotere kast geworden (maar dat zou niet moeten uitmaken).
We krijgen 3x400V binnen.
/f/image/AMEzRXP7KLn01QKxO4ovQm8q.png?f=fotoalbum_large)
In mijn nieuwe kast zou dan de volgorde als volgt zijn, klopt?
- Linksonder een 4polige schakelaar die de hele kast spanningsloos kan zetten
- per lijn van (maximaal) 8 automaten moet ik een aparte differentieel van 30 mA zetten
- gezien ik ook nog een aantal zwaardere toestellen heb op 400V zou ik die onderste lijn daarvoor willen reserveren. Maar dat wordt in de toekomst nog uitgebreid. Dus ofwel gewoon ook een differentieel van 30mA, of eentje van 300mA (vaste toestellen mogen volgens het nieuwe Arei nog op die 300mA zitten.
Noot: zoals in de titel gezegd, dit is een Belgische situatie (en met de Arei wijzigingen van de afgelopen tijd wil ik gewoon zeker zijn, het moet wel gekeurd geraken en veilig zijn).