Ik heb enigszins vergelijkbare topics gevonden, maar toch niet een die echt goed aansluit op mijn ervaring.
Sinds enkele maanden begonnen de Office applicaties iedere keer bij het opstarten om het wachtwoord te vragen. Er verschijnt dan de melding 'AANMELDEN VERPLICHT: We kunnen de wijzigingen niet uploaden of downloaden omdat uw referenties in cache zijn verlopen'.
Inmiddels is daar de melding bij gekomen ''BERICHT OVER PRODUCT - De meeste functies van Word zijn uitgeschakeld omdat de toepassing nog niet is geactiveerd'.
Echter als ik nu probeer in te loggen lijkt het wachtwoord geaccepteerd te worden en komt de inlogprompt vervolgens weer doodleuk tevoorschijn. Dus nu zit ik in een loop waar niks uit komt.
Verdere relevante info:
- OneDrive lijkt prima te syncen, als ik een bestand in een map plaats verschijnt die ook op de OneDrive op m'n telefoon en vice versa.
- Ik heb NordVPN, geen idee of daar iets mee kan zijn.
- Het probleem speelt alleen bij het openen van de Office apps, zoals Excel en Word. OneDrive zelf vraagt dus niet om een wachtwoord.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Office 365 (Family)
- Windows 11 Home (Up-to-date, Os Build 22631.4037)
- Het gaat dus niet om een zakelijk account
- Ik gebruik Outlook niet
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Credential Manager volledig leeghalen (ook niet-Office gerelateerde zaken voor de zekerheid)
- OneDrive gereset
- Office volledige uninstall en opnieuw geïnstalleerd
- De Office assistent bij Apps --> Wijzigen (ook de 'online' variant)
- Het PreSignInSettingsConfig.json verwijderd en opnieuw ingelogd
als iemand nog waardevolle tips hebt wordt dat enorm gewaardeerd.
Kanttekening: ik ben niet erg technisch onderlegd, dus een opmerking als ' voeg een firewall regel toe' zegt mij niet genoeg om dat uit te kunnen voeren.
Sinds enkele maanden begonnen de Office applicaties iedere keer bij het opstarten om het wachtwoord te vragen. Er verschijnt dan de melding 'AANMELDEN VERPLICHT: We kunnen de wijzigingen niet uploaden of downloaden omdat uw referenties in cache zijn verlopen'.
Inmiddels is daar de melding bij gekomen ''BERICHT OVER PRODUCT - De meeste functies van Word zijn uitgeschakeld omdat de toepassing nog niet is geactiveerd'.
Echter als ik nu probeer in te loggen lijkt het wachtwoord geaccepteerd te worden en komt de inlogprompt vervolgens weer doodleuk tevoorschijn. Dus nu zit ik in een loop waar niks uit komt.
Verdere relevante info:
- OneDrive lijkt prima te syncen, als ik een bestand in een map plaats verschijnt die ook op de OneDrive op m'n telefoon en vice versa.
- Ik heb NordVPN, geen idee of daar iets mee kan zijn.
- Het probleem speelt alleen bij het openen van de Office apps, zoals Excel en Word. OneDrive zelf vraagt dus niet om een wachtwoord.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Office 365 (Family)
- Windows 11 Home (Up-to-date, Os Build 22631.4037)
- Het gaat dus niet om een zakelijk account
- Ik gebruik Outlook niet
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Credential Manager volledig leeghalen (ook niet-Office gerelateerde zaken voor de zekerheid)
- OneDrive gereset
- Office volledige uninstall en opnieuw geïnstalleerd
- De Office assistent bij Apps --> Wijzigen (ook de 'online' variant)
- Het PreSignInSettingsConfig.json verwijderd en opnieuw ingelogd
als iemand nog waardevolle tips hebt wordt dat enorm gewaardeerd.
Kanttekening: ik ben niet erg technisch onderlegd, dus een opmerking als ' voeg een firewall regel toe' zegt mij niet genoeg om dat uit te kunnen voeren.