Advies QNAP TS-351 achter Amplifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hoi experts,

Ik zit met het volgende:
Ik heb een QNAP TS-351 en sinds een tijdje een Ubiquiti AmpliFi HD Mesh systeem (niet in bridge mode).
Werkt prima, maar ik wil nu de QNAP aanlsuiten io de Amplifi en wireless benaderen maar ik kom niet bij de QNAP.
In de QNAP Finder app zie ik de NAS wel, maar als ik er in wil/ wil configureren/wil bijwerken, lukt het allemaal niet.
Als ik het menu van de QNAP in will moet ik inloggen maar dan draait die even en komt de melding "Deze pagina is niet bereikbaar (en daaronder het IP adress), Ook andere acties zoals versie bijwerken lukken niet.

Moet ik de Amplifi aanslutien op de modem in bridge mode om dit mogelijk te maken (Dit heb ik niet eerder gedaan wordt dan de naam en wacthwoord van de modem wifi aangehouden/gebruikt door de amplifi?)?

Of iets anders? Ik had vroeger een asus wireless router ook niet in bridge mode en daar kon ik er wel bij. En toen ook niks specifieks gedaan om de NAS te kunnen bereiken.

De modem is volgens mij een Experia Box V10.

Help???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Bij firmwareversie bijwerken krijg ik de melding "Login is mislukt. Er was geen reactie van de server."

[ Voor 4% gewijzigd door dcc88 op 25-08-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:30
Als je die AmpliFi set in Access Point mode hebt staan dan zou het gewoon moeten werken.

Maar het klinkt alsof je die AmpliFi in router mode heb staan en dan maakt die een eigen subnet aan en kun je alles wat niet via de wifi van die AmpliFi gaat bereiken dus ook die Qnap niet.

Wat bedoel je met "
Moet ik de Amplifi aanslutien op de modem in bridge mode om dit mogelijk te maken"
Een Amplifi heeft volgens mij alleen een "Router mode" of een "Accesspoint mode".

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:11:
Als je die AmpliFi set in Access Point mode hebt staan dan zou het gewoon moeten werken.

Maar het klinkt alsof je die AmpliFi in router mode heb staan en dan maakt die een eigen subnet aan en kun je alles wat niet via de wifi van die AmpliFi gaat bereiken dus ook die Qnap niet.

Wat bedoel je met "
[...]

Een Amplifi heeft volgens mij alleen een "Router mode" of een "Accesspoint mode".
Oh, als er geen ap mode is dan is het de router mode. Dus dan zou ik ‘m in bridge mode moeten zetten om bij de Nas te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 10:11
Het antwoord op je vraag staat in de eerste paar zinnen van dit artikel https://help.amplifi.com/...9347-Enabling-Bridge-Mode Wat ook uitlegd hoe je de AmpliFi in bridge mode kunt zetten.
A router should only be placed in bridge mode when there is another router connected to the network. Two routers performing routing tasks will slow down your network; this can be solved by setting one of those in bridge mode. Another benefit of bridge mode is uniting the network under one subnet: in bridge mode the network can have two WLANS but use only one subnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:30
Tja de hele wereld noemt het AP mode en Amplifi gaat het Bridge mode noemen.

Maar goed je weet het antwoordt nu.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:45:
Tja de hele wereld noemt het AP mode en Amplifi gaat het Bridge mode noemen.

Maar goed je weet het antwoordt nu.
Hele tijd druk geweest dus niet meer naar de QNAP gekeken.
Heb deze in de bridge mode gezet maar nog steeds niks.

Vreemd zeg. De QNAP app ziet het appraat wel, maar zodra ik iets wil doen (updaten/naar de (url) settings van het appraat/navigeren naar de bestanden) kom ik niet verder.

Misschien moet ik de netwerk settings van de QNAP eens resetten en proberen opnieuw in te stellen.
Even terugzoeken hoe ik dat het beste kan doen.
Pagina: 1