Externe WD Mijn Passport Wireless Pro, batterij vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Mijn vraag
Ik wil graag mijn batterij in Mijn Passport Wireless Pro externe usb opslag vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn Passport Wireless Pro usb hdd 2TB opslag, linkje naar product

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de batterij inmiddels uit de case kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VAFNFXt-qWlOdQTxMyve581I70=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ticDUUOSaDh0A29PjseFXlWt.jpg?f=fotoalbum_small
...

Mijn vraag is;
Kan ik een batterij nemen die niet geheel aan dezelfde specs van deze originele batterij voldoet?

Ik heb begrepen dat de voltage niet lager mag zijn, wel iets hoger. klopt dat? maar kan ik een 4volt nemen of moet ik bij de 3,75v blijven?

En ik heb begrepen dat de capaciteit 6400mAh wel hoger mag, dat heb ik het liefste ook graag, ik wil langere batterijduur als dat kan.
Er staat ook 24Wh op, dat klopt dus met 6400mAh en 3,75v
Ik heb begrepen dat dat de 24Wh voor 1 uur lang 24watt is ongeveer.

Ik heb geen idee wat de wd passport in zijn geheel trekt. er staat achterop dat de output 5V en 1,5A is.
Dat is dus 7,5W als ik het goed heb.

De vorm vd batterij mag niet groter zijn dat op het plaatje te zien is. maar dat zoek ik zelf wel uit.

ik zie deze batterij namelijk wel met ongeveer dezelfde specs met een 6800mAh 3,7volt. voor 23eu, maar als ik dat uit ga geven... dan kan ik net zo goed één met meer capaciteit nemen.

dus ik vraag even naar de bekende weg haha en wil graag weten of het allemaal klopt wat ik zeg hier.

Danku Tweakers

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Beste antwoord (via Mel33 op 12-09-2024 11:15)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Battery packs heb je in 2 soorten:
Met BMS en zonder BMS.
Een BMS is een battery management systeem, die zorgt ervoor dat de accu niet te vol of te leeg raakt en de batterijen beschermd en gebalanceerd zijn.

Een BMS heb je altijd nodig, maar die kan dus in de pack zelf zitten of op de printplaat waar het pack mee verbind.

Je wil altijd een accucel die past bij de BMS, daar staan namelijk alle parameters in zoals wat de maximale laadspanning en ontlaadspanning is en dergelijke.

Daar komt een extra probleem bij, de BMS praat soms met het apparaat, en kan dingen als fouten aan de accu of bijvoorbeeld het laadniveau doorgeven.

Dat maakt het allemaal niet makkelijker.

In het kort heb je daardoor 3 opties:
- Een vervangend accupakket kopen waar bijstaat dat hij werkt voor je specifieke product.
- Uitzoeken waar de BMS zit, wat voor soort BMS het is en een pakket zoeken wat een vervangende versie is.
- Individuele cellen vervangen door cellen met dezelfde specs qua spanningen (en misschien meer capaciteit).

De laatste 2 opties kosten beide veel uitzoekwerk om goed te doen, het begin is in ieder geval uit te zoeken wat je nu precies hebt.
Zit er een printplaatje in dat pack waar een BMS op zit.
Welke type cellen zitten er in het pack.
Etc.

Qua vormgeving, dat pack is simpelweg 2 18650 cellen in een hoesjes, dat is vrij standaard.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Battery packs heb je in 2 soorten:
Met BMS en zonder BMS.
Een BMS is een battery management systeem, die zorgt ervoor dat de accu niet te vol of te leeg raakt en de batterijen beschermd en gebalanceerd zijn.

Een BMS heb je altijd nodig, maar die kan dus in de pack zelf zitten of op de printplaat waar het pack mee verbind.

Je wil altijd een accucel die past bij de BMS, daar staan namelijk alle parameters in zoals wat de maximale laadspanning en ontlaadspanning is en dergelijke.

Daar komt een extra probleem bij, de BMS praat soms met het apparaat, en kan dingen als fouten aan de accu of bijvoorbeeld het laadniveau doorgeven.

Dat maakt het allemaal niet makkelijker.

In het kort heb je daardoor 3 opties:
- Een vervangend accupakket kopen waar bijstaat dat hij werkt voor je specifieke product.
- Uitzoeken waar de BMS zit, wat voor soort BMS het is en een pakket zoeken wat een vervangende versie is.
- Individuele cellen vervangen door cellen met dezelfde specs qua spanningen (en misschien meer capaciteit).

De laatste 2 opties kosten beide veel uitzoekwerk om goed te doen, het begin is in ieder geval uit te zoeken wat je nu precies hebt.
Zit er een printplaatje in dat pack waar een BMS op zit.
Welke type cellen zitten er in het pack.
Etc.

Qua vormgeving, dat pack is simpelweg 2 18650 cellen in een hoesjes, dat is vrij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dankjewel @SA007
Kijk dankjewel, this maar goed dat ik de vraag hier ff aan mijn kennissen De Tweakers stel haha. _/-\o_

Er zit idd een printplaat op de batterijen geplakt, ik heb het blauwe omhulsel er maar ff afgepeuterd.
Ik kan niet zien of het een BMS printje is, maar ik kan er wel vanuit gaan... of niet?
Hij is toch al stuk... denk ik.
Oh dus moet ik dat printje toch even verwijderen om typ nr te zien en zoals jij al zegt;
[Uitzoeken waar de BMS zit, wat voor soort BMS het is en een pakket zoeken wat een vervangende versie is.]

ik kreeg van WD een mail dat zij bij dit product niet aan vervangen doen, wel krijg ik korting op een nieuw extern opslag product. ja lekker haha.
Maar ik ben Tweaker dus ik ga Tweaken. Ik ben tevreden met dit ding en hij werkt ook op usb stroom of een lader.

Ik zeg dan nu wel, hij is toch al stuk, maar.... alleen deze pack li-ion batterijen laden niet meer op, das alles.
Er is een trucje om dat wel weer voor elkaar te krijgen met li-ion batterijen. iets met een jumpstart Maar daar vraag ik straks dan wel nog iets over, als ik beslis ze te proberen te fiksen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2d7VO7LO98Co6yM2kWsW8kPzpM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cs0oxwamQwYHaKO4SLuw77S8.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw7cIwGQyr45yFdzELmAw6V_zbg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSaRCVUgiN76ms7ynScbJ8xw.jpg?f=fotoalbum_small
Het zijn iig Samsung baterijen zo lijkt
===

Ha dankje voor het totale antwoord gelijk ook hieronder daarvoor.
Qua vormgeving, dat pack is simpelweg 2 18650 cellen in een hoesjes, dat is vrij standaard
Nice

Oke dus ik weet zeker dat er een BMS inzit, want de commandshell in dit mooi opslag apparaatje geeft de status van de batterij aan kan ik mij herinneren. Oh aii wat dom dat ik met moeite dat batterij pack eruit heb gehaald,
Ik had even naar de status kunnen kijken voor ik hem eruit haalde, naja ik plug hem wel weer ff in. Ik dacht dat hij wel op laden stond in de status. Maar de batterijen waren dus altijd aan het laden want ik gebruik hem als usb externe opslag bij een tv kastje, Ging het kastje uit,,, dan laadde er ook niks meer, en dat zo jarenlang gehad.
Maar totaal vergeten dat het een portable schijf opslag op batterij en met wifi erin was.
En nu zijn die batterijen iig nooit meer vol te krijgen geweest.

Nu er een hoop werk op terecht komt met het uitzoeken vd BMS versie enzovoorts, ga ik hem toch even proberen te laden met een echte lader ipv via pc-usb.
Kijken of er toch nog wat juice in/uit zit te halen.

Wordt hem nu niet meer want ik zet er nu net een grote backup op via usb kabel.

Bah ik dacht dit is een eitje. Maar die BMS dus.. pff, ik bouw hem later wel ff weer in en kijk naar de status vd batterij in de shell..

Dus @SA007 ik moet heel specifiek opzoek naar hetzelfde BMS of een baterijpack die specifiek compatible is met mijn Wireless Passport Pro kastje van mij? of dit printplaatje solderen op de nieuwe pack
Klopt dat of zijn er standaard BMS printjes en of battery packs met BMS die het altijd wel goed doen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Sowieso een goed idee om eens de spanning van de cellen te meten, de meeste BMS'en zetten zichzelf uit als die te laag word (bij deze cellen 2.75v per cel), en dan lukt laden vaak ook niet meer.

Een te lage spanning beschadigd de cellen, dan is het een goed idee ze te vervangen, daar heb je wel wat speciaal gereedschap en kennis voor nodig om dat veilig te doen.

Vind hier een pagina met de specs van die batterijen:https://secondlifestorage.com/index.php?threads/samsung-icr18650-32a-cell-specifications.1769/
Je zoekt dus een vervangende cel met:
- De minimumspanning hetzelfde of lager
- De maximumspanning hetzelfde of hoger.
- De laad/ontlaadstroom hetzelfde of hoger.
Dan weet je vrij zeker dat je de nieuwe cellen niet sloopt, en dan moet er een pack van gemaakt, die verbindingsstrips zitten eraan gepuntlast, dus zal je of een puntlasser moeten hebben of cellen kopen waar een soldeerverbinding aan gepuntlast zit en er dan draadjes aan maken.
Vooral dat 2e is goed te doen.

En je zal inderdaad een BMS moeten hebben die compatibel is, gezien de hoeveelheid draden gaat hier waarschijnlijk meer over de kabel dan alleen spanning.

Ow, en als je dan de cellen vervangt, hopen dat het bms niet in storing gaat omdat je met de cellen geprutst hebt, daar krijg je een bms in de regel niet meer uit helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

20 euro op Ebay....

Die BMS is denk ik niet meer dan een beveiliging. Gezien de cellen parallel staan en als een 1S functioneren is er geen sprake van balancing. Wel goed om de cellen te meten en eventueel met een labvoeding op 4.2v en 1 tot 2A te laden. Of als je een los LiPo laadprintje hebt kan dat ook. En dan direct op de cellen, niet via de BMS print.

De vraag is of de BMS in orde is, indien zo kan je 2 losse cellen kopen en aan elkaar solderen en dat printje overzetten. Je kunt ook voor zgn beveiligde cellen gaan en die parallel zetten zonder dat BMS printje want dat zit al in de cellen.
Bij NKON heb je een grote keuze maar ik geloof niet meer dan 3500mAh, dan kom je uit op 7000mAh, weer iets van 10% meer dan de originele 6400mAh.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Danku jullie @The_Doman @memphis @SA007 zijn top.

Ik weet voldoende eerst.
Ik heb doordat ik de batterij eruit heb gehaald waarschijnlijk nu iets met het wifi gedeeldte gedaan. Ik kan hem in een lader hangen en dan pwrknop 'aan' doen zodat zijn wifi netwerk op komt. Maar ik krijg hem nu niet meer aan. Met alleen de batterij erin ging hij ook al een tijd niet aan. maar in een usb lader met de input die hij vraagt ging dat altijd aan. Maar hmm dat heb ik nu verkloot door wss die baterypack eruit te halen.
Ik zag wel een klein knoopcel zitten, dacht hij onthoudt mijn config wel vast, ik ben een reset aan het proberen, Staat in de beschrijving hoe dat moet. eerst slapen
Maar balen dus.

bedankt helpers op dit late uur.
dank voor nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
@memphis Wel veel draden voor alleen een beveiliging.
Ik zie rood/wit/geel/2x zwart. Als het alleen een beveiliging is heb je alleen + en - nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

SA007 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:50:
@memphis Wel veel draden voor alleen een beveiliging.
Ik zie rood/wit/geel/2x zwart. Als het alleen een beveiliging is heb je alleen + en - nodig.
Ik heb eerder het idee dat de draden dubbel zijn uitgevoerd gezien het op een 3-polig stekkertje uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBpCSnALUpNC9mUB-eEL9MDsgXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNklS9xtVHAvHOb8ORuT9oT0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
@memphis Hmm, waar komt die foto vandaan, kan die niet vinden?

Dat ziet er inderdaad uit als gewoon 3 polig, goede kans dat het dan de standaard +, - en 'temp sensor' is die bijna alle apparaten negeren.

Als de TS zijn harddisk weer werkend heeft, dan kan er inderdaad waarschijnlijk gewoon elk protected 2-cel pakketje in zolang die ten minste dezelfde stroom aankan als de oude, die zijn er best veel, de juiste stekker eraan maken en dan kan het denk ik wel.
Alleen kans dat het laadcircuit in de disk zelf de batterij niet volledig oplaad als het een hogere celspanning is, de lage spanning wordt dan beschermd door het protectiecircuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

@SA007 Uit 1 van de linken hier in dit topic gegeven, is van de WD website als vervangende accu.

Ik zou niet blind uitgaan van een standaard 2 cel pakketje want die is meestal 7.4v en dit pakket is 3.75v (ofwel 2 cellen parallel ipv serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bij mij zitten er alle 6 kabels aangesloten op de 6pinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spmgICEedNUTzzR8toxc0uM_4AE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1H8CxTKlvA0XBC3gPt4Yh6eh.jpg?f=fotoalbum_medium
Klik voor groot.

Ik heb hen nog niet weer op wifi aan kunnen doen.
Ik moet de batterij denk ik weer aansluiten en even proberen te laden met een lader. Hoop dat het wifi het weer gaat doen. Anders heeft dat hele batterij vervangen geen zin meer.

Ik heb hem al wel weer voor een deel kunnen opstarten, maar dan valt de wifi net voor het een volledig signaal en lampen indicatie weer kan geven uit, het valt het opeens in 1 keer uit.

Dus ik moet die batterij er weer indoen hopen dat hij nog een beetje peut geeft.
Blij dat ik de batterij nog niet heb gesloopt.

Maar zo te zien zijn bij mij alle draden aangesloten en is het geen simpele batterij wissel. Jammer had het zo gehoopt dat @SA007 gelijk had in zijn laaste bericht. Maar nee dus.

Heel dom dat ik die batterij er heb uitgehaald.

Ja ik zal alles ook nameten zoals @memphis ook zegt.
Ik hou jullie op de hoogte. Zal woensdagavond tijd hebben te meten en weten.

Thanks zover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dus toch 6-polig.... vreemd. Het is niet dat de stroom zo hoog is dat er een dubbele bedrading nodig is. Dan zou je de componentzijde van dat BMS printje moeten bekijken of de draden per 2 aan dezelfde soldeerpunten zitten.
Ik verwacht niet dat er iets heel ingewikkelds zoals een ID of een andere datacommunicatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 13:48
Heb je een multimeter, start dan even met het meten van de spanning. Koppel de batterij los, meet tussen de boven en onderkant van de batterij. Je zou minstens 2.75v moeten meten, ongeveer 4.2v wanneer de batterij volledig is opgeladen.
2e test is kijken of er bij het laden genoeg spanning op de batterij komt. Sluit de batterij aan op de schijf, steek de lader in en meet het voltage op de batterij. De spanning zou hoger moeten zijn dan de eerste meeting.
Daarna het toestel aanzetten en ook de spanning meten. Deze zou stabiel moeten blijven. Zakt deze in, dan kan het de batterij zijn die totaal geen capaciteit meer heeft.

Om de batterij te herbouwen heb je 2 nieuwe cellen nodig zoals aangegeven.
Het beste is om ze te puntlassen met een geschikt toestel. Solderen wordt echt afgeraden.
Je neemt nieuwe nikkel strips om de 2 batterijen aan elkaar te koppelen, de oude knip je af zodat je die kunt puntlassen op de nieuwe strips.

Veel succes.

• Mel33
Hallo Tweakers, tot zover even een update. Ik heb hem in zijn geheel weer in elkaar kunnen zetten. Het wifi start nu weer op(gelukkig).
Het kan dus niet zonder die batterij.
Ik kan mij weer aanmelden op zijn wifi en met http of de WD app ‘MyPassportWirreles’ de instellingen bekijken. De batterij is volgens de gegevens 5% en aan het laden. (Wat dus niet klopt, want hij laadt niets tot nu toe.)

Maar oke hij ‘de batterij’ is dus nog wel stroom aan het geven, of zal het een schakelbaar iets zijn die de wifi nu wel aanzet. Btw het is een wifi 2.4 en een 5ghz band en ik kan schakelen en 1 vd 2 uitzetten.
Dus alles werkt gelukkig nog.

In het menu van de pasport kan ik ook een reboot geven, maar tot nu toe gaat dan de hele passport uit, ook het wifi, en blijft uit.
Wel blijven de lampen die het laden aangeven, een soort van laden aangeven, 1 blauw led ipv 2 of 3.

Ik laat hem even laden voor nu. Ik deed altijd via mijn tv kastje (nokia8000) de lading voorzien. En gebruik hem als usb opslag, het wifi gedeelte is dan uit. Maargoed ik laat hem even laden met een dikkere voedings lader. Meer watt en amp, maar wel 5Volt uiteraard.

Tot nu toe krijg ik hem niet geladen, en of het wifi aan zonder stroom.

WD heeft mij gemaild dat er geen soortgelijke vervanging voor is, alleen een zonder wifi, wdhome en een wdcloud home storage device. Erg jammer want dit is een erg handig reis opslag backup dingetje.

Druk er een usb of sd kaart in en hij kopieert alles naar zijn hdd, of als je wil, alleen de nieuwste bestanden/fotos/muziek/video.

Erg handig als je je camera via wifi er ook op kan aansluiten en de boel daar mee naar de backup kan sturen.

Heel jammer dat WD niet een nieuwe maakt of deze kan vervangen. Ook de batterij niet. Want met dat BMS printje wordt het niet makkelijk om een nieuwe batterij erin te stoppen.
Bah
Kwou dat ik gouden handjes had en het zelf kon fixen. (Zal voor een gedeelte wel lukken natuurlijk maar wat een uitgezoek en gepuzzel weer)
Ik kan natuurlijk alles 1 op 1 gaan vervangen en het BMS ook gaan puntsolderen zoals het nu is. Maar heel dat wifi is afhankelijk vd batterij en dus waarschijnlijk dat printje, verprutst ik het, dan is stuk echt stuk. En kan ik er alleen nog maar een 100MB/s opslag schijf van maken op usb3.0. (Ja misschien een ssd die sneller is erin doen, maar dan kan ik net zogoed heel dat ding vervangen voor een nvme enclosure opslag met usb c of thunderbold iets.

Iemand nog een beter of ander idee?
Dank zover mensen.
(Beste antwoord zal ik later nog even doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
Wat je ook kan doen, koop een batterypack van 2 batterijen, deze zijn reeds gepunlast. Daarop kan je dan de huidige bms op solderen. Je gebruikt zoveel mogelijk van de bestaande strips. Zorgt ervoor dat je minder werk hebt😀

• Mel33
@Yelti Dat kan ik ook doen idd, wat zit ik nou dom te denken over een nieuwe BMS. Ik kan ook één hele andere batterij nemen met gewoon meer mAh zoals hier al meerdere keren wordt voorgesteld ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Koop dan 2 losse batterijen, een pack van 2 is meestal een serieschakeling terwijl deze een parallelschakeling is.

• Mel33
memphis schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:15:
Koop dan 2 losse batterijen, een pack van 2 is meestal een serieschakeling terwijl deze een parallelschakeling is.
Hoe kan jij zo zeker weten dat het een parallelle schakeling is tussen deze 2 batterijen? Ik zie dat niet zo snel hier op mijn plaatjes..

Ps ff uit me hoofd; parallel is toch mAh verhogend en serie voor de voltage toch? Of zit ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
Je batterijen staan parallel, er staat 1s2p op de verpakking. Ik zou de bestaande bms gebruiken. Want die heeft de nodige signalen aangezien er meer dan 2 kabeltjes zijn .
Bvb: https://a.aliexpress.com/_EGjJQ8N.
Je kan de draaden op de bestaande bms solderen. Dat is het minste risico.

Bovenstaande pack is maar n voorbeeld. Er is weinig info over welke cellen erin zitten.

Eventueel kan je de wrap van de nieuwe batterij eraf halen en de bms vastzetten met kapton tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

8000mAh, geloof jij het? Die chinezen houden er hele andere capaciteit-standaarden aan.
Bestel dan bij NKON voor 3 euro per cel 3000+mAh cellen. worden ook nog eens met goedkope brievenbuspost geleverd.

• Mel33
Nee ik koop wel bij conrad of die nkon, ik zie maar weinig van 8000mAh en 18650 hoor.
Ik zie veel van rond de 3000mAh en waar ik dan 2 van moet hebben.

Ik hou er ook niet zo van om bij ali of dat soort sites te kopen. Ik hou het wel binnen de eu, ook handig ivm garantie en gegarandeerd het juiste spul te krijgen, want brand heb ik geen zin in.

Ik zoek wel een mooi setje die al parelle is haha, parallel bedoel ik natuurlijk. Als kind kon ik het woord parallel maar moeilijk onder de knie krijgen, dus zei ik altijd maar parrelle-weg haha, daar was mijn school toen haha

Heren en dames, bedankt voor het opweg helpen. Ik kom er wel uit nu. Ik ga lekker op me gemakje deze herfst/winter opzoek naar de capaciteit die ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Omdat dat ding 8000mAh moet zijn zijn de cellen per stuk 4000mAh, het hoogste wat ik tot heden heb gezien is 3500. Ik wil niet zeggen dat 4000mAh niet mogelijk is maar via Aliexpress geloof ik daar zeker niet in. Op Aliexpress kan je ook 9000mAh cellen vinden.....

Zelfs via Bol verkrijgbaar zie ik: https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www
En zie de beoordeling eronder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
Ik had misschien beter een ander pack als voorbeeld gegeven😀. 3600mah is zowat het max haalbare met 18650.

• Mel33
@memphis @Yelti Ja jammer ook dat het vak waar de batterij in moet, niet heel groot is. Anders had ik er een 3 of 4 ingedaan.

En ja klopt ik zie 3600mAh als max bij dit type grootte van batterij. Jammer genoeg.

@memphis En ja die opmerking bij bol, en dat ze(subverkoper) het gewoon blijven verkopen is toch wel een probleem dingetje ‘kwalijk’ zal maar zeggen.

Staat je tesla of RC-baby-lambo ineens na 100 meter al stil als je er net 1000 stuks van hebt gekocht en ingebouwd.
Kwalijk geval

• memphis

memphis

Ik zag dat NKON wel 4000mAh heeft, wel 10 euro per stuk, of dat het je waard is over 3 euro 3500mAh cellen die je daar kunt vinden is jouw keuze.

• Mel33
Ja 20€ is het mij wel waard, heerlijk als ik power over heb na een backup.

Zit er sterk aan te denken een schakelaar te plaatsen die de batterij kan wisselen met een 2de pack. Of zelfs een zonnepaneel aansluiting. Ff zien of dat kan. Want zodra ik hem via de usb kabel aansluit op lader of pc, dan schakelt de wifi uit.
Als ik hem er al in heb zitten blijft wifi aan als ik wifi aan doe.
Maar dan kan ik niet via usb data sturen. Alleen maar laden en wel via wifi data sturen.

Ff zien wat de optie gaat zijn. Tzt.

Dank voor het meezoeken, ik kijk even naar je optie @memphis

Pagina: 1