GL.iNet GL-750 Spitz met 4G (probleem captive portal)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-08 22:54
Goede dag, ik heb een GL-750 spitz mifi router.

Op de wifi op een park in zuid frankrijk is een captive portal waar je met wachtwoord en bevestigknop moet inloggen. Deze wifi is niet heel stabiel, vaak savonds valt de wifi weg van het park, en als die er weer is, moet je weer opnieuw inloggen in de portal.

Alleen als backup als er niet meer gepingt kan worden naar google, schakeld hij over op 4G. Nu is het probleem, als de wifi terug komt, en je dus opnieuw moet inloggen in de captive portal, je niet op op de portal kom, omdat je op de 4G verbinding zit. Nu is er wel een optie door handmatig de 4G uit te zetten en dan kan je wel opnieuw inloggen. Maar is er een mannier dat je ook op 4G gewoon op de captive portal kan inloggen van de wifi? Dit is echt heel omslachtig, voorral voor de oudjes die hier in het huisje zitten, en die snappen dit niet. Ik ben dit nu voor ze aan het installeren, maar kom er dus niet uit.

Ik heb ook een gastennetwerk gemaakt (zonder 4G backup) maar daar als hij uitgelogt is van het captive portal, kan ik dus niet opnieuw inloggen, omdat ik die pagina (ip adres) niet kan berijken.

Wie zou mij kunnen helpen? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:51
Moet je ook opnieuw inloggen als je hem aan/uit zet? Gaat het ding dan wel op Wifi? Of blijft hij op 4G?

Trouwens: Hoe erg is het dat hij op 4G blijft? Een datalimiet? Ik mag aannemen dat de kosten voor de 4G meegenomen zijn in de huurprijs van de stacaravan.

Voor het inloggen op de Wifi van de Camping moet je apparaat op het Wifi netwerk zijn. Dus op 4G en dan "inloggen op wifi" zal niet gaan. Blijkbaar heeft het apparaat geen mogelijkheid om zo over te springen als de Wifi aanwezig is. Of er moet iets van een volgorde van gebruik in te stellen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door RonnieKo op 26-08-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
.

[ Voor 99% gewijzigd door BjornKoster1989 op 26-08-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
Zit wel openwrt op, maar hier weinig kennis van. Maar is dat snachts vaak de captive portal gereset wordt van het park. (De 4G sim is prive als backup) maar dit is een prepaid sim om altijd uit nederland de router te kunnen benaderen, en om altijd verbinding met de domotica te houden. Probleem is, dat als hij van de repeater modus (wifi park met captive portal inlog) over gaat naar 4g. Dat is een andere netwerk reeks denk ik, en dan kan ik dus niet meer vanaf de browser opnieuw inloggen op de captive portal van de repeater.
RonnieKo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:24:
Moet je ook opnieuw inloggen als je hem aan/uit zet? Gaat het ding dan wel op Wifi? Of blijft hij op 4G?

Trouwens: Hoe erg is het dat hij op 4G blijft? Een datalimiet? Ik mag aannemen dat de kosten voor de 4G meegenomen zijn in de huurprijs van de stacaravan.

Voor het inloggen op de Wifi van de Camping moet je apparaat op het Wifi netwerk zijn. Dus op 4G en dan "inloggen op wifi" zal niet gaan. Blijkbaar heeft het apparaat geen mogelijkheid om zo over te springen als de Wifi aanwezig is. Of er moet iets van een volgorde van gebruik in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
De manier waarom je meestal naar een captive portal gaat iets dat:
1. Je met de browser naar $dns gaat
2. de dns van het park $dns omzet naar het ip van de captive portal
3. de splash page van het captive portal geopend wordt

Als je 4g backup aan staat dan dan gaat het (logischerwijs) stuk.

Je kunt proberen het ip adres op te schrijven van de captive portal en hier handmatig naartoe te gaan. Echter dit is steeds vaker een extern ip waardoor het wat complexer kan zijn en je statische routes nodig hebt.

Je kan het inloggen ook proberen te automatiseren met een autologon script. wel eens gezien voor openwrt dus zou ook wel op een gl inet moeten kunnen
https://forum.gl-inet.com...nwrt-gl-mt300n-v1/2335/17

CISSP! Drop your encryption keys!