Welke wallbox ondersteunt plug&charge Mercedes EQ

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_M
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik rijd in een Mercedes uit de EQ-serie met plug & charge geactiveerd. Bij laadpalen van Ionity kan ik daardoor laden zonder een laadpas te hoeven gebruiken. De auto (en bijbehorend abonnement) worden herkend door de laadpaal.

Voor thuis wil ik een wallbox kopen die mijn auto ook toegang verleent op basis van plug & charge. Voor de goede orde: hij mag dus niet open staan, waarbij iedereen toegang heeft. Welke wall-boxen zijn daarvoor geschikt? Zijn dat wallboxen die 'voorbereid zijn op ISO 15118'?

Ik denk erover om Alfen Eve Double Pro-line te nemen. Ik ben benieuwd of die geschikt is.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Met ac laden wordt er geen identificatie meegestuurd, vanuit de auto. Met dc laden wel.
Dus als je thuis plug en charge wil doen, kan dat alleen als je laadpaal openstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 25-08-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_M
Dank, is dit specifiek voor Mercedes? In een brochure van een Porsche-wall box lees ik dat Plug & Charge wel moet werkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMt7mf1GLyqcQwqzBKUgQe6dlzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zil5Qt4KWjyOcHLz11p9tV2p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_M