Toon posts:

MSI K7T Turbo probleem met DVD geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik DVD's afspeel dan valt na ongeveer 5 minuten het geluid weg. De DVD blijft wel afspelen dus het systeem hangt niet.
Daarnaast, als ik naar mijn desktop ga, kan ik nog wel mp3 of andere dingen afspelen dus de kaart werkt nog wel. (Soundblaster PCI128)
Daarnaast is onboard sound wel disabled in BIOS maar staat nog wel in Hardware lijst.

Greetzz, Jazzie

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53

Damian

Insane Obtrusion

khad het probleem ook, maar dan met een Live kaart van Sounblaster, kzie dat je ook een Turbo hebt, bij mij hielp een Bios updatje...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook eigenlijk niet de Turbo maar met mijn stomme kop een K7T lite V2.9 gekocht.
Volgens mij heeft deze dezelfde bios,maar ik heb alles al ingesteld en geen verandering.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Waarom gooi je die SB PCI128 er niet gewoon uit, ik draai gewoon met de interne geluidskaart, die klinkt niet minder dan een ander systeem die ik heb met een SB PCI128.
Volgens mij zijn er geen voordelen, ik weet het, de AC'97 is niet alles. Maar dat is de PCI128 ook niet... :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Had eerst ook alleen de onboard sound, en daarbij had ik hetzelfde probleem. Vandaar dat ik maar een goedkoop kaartje had gekocht, maar dat heeft weinig geholpen. :(

HEt vreemde is dus dat het alleen bij de DVD is, niet bij Mp3, DivX of wav ...... Misschien een probleem met de DVD speler (Asus) :?

Verwijderd

Heb zelf ook een MSI 6330 met on board sound,
denk eraan dat als je deze uit wilt schakelen in de bios dat je dat op 2 plaatsen moet doen:

Advanced Chipset: On Chip Sound disabled &
Integrated Peripherals: On Board Legacy Audio.

Als slechts 1 van beiden uit staat dan wordt de hardware nog steeds door Windhoos enzo gedetecteerd.

Groetsels,
Ben

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb same problem dat geluid na 5 minuten ermee ophoudt, alleen heb nooit gedacht dat het door mn MSI k7t turbo kwam hoor.... PowerDVD zegt wel dat ie geregged is maar toch nokt sound na 5 mins (zoals in demo mode van dat progje). Lijkt me wel sterk dattet ergens anders aan ligt. Ben er nog niet aan toe gekomen het met een ander progje te testen. Zodra ik meer weet post ik weer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 17:56 schreef MICH2001 het volgende:
PowerDVD zegt wel dat ie geregged is maar toch nokt sound na 5 mins (zoals in demo mode van dat progje).
Hier heb ik nog niet eens aan gedacht, maar ik heb hem wel geregged, thanx. |:(
Dit zou zeker een hoop vragen opgelost hebben.
Ik hoor het graag als het inderdaad zo is.
Pagina: 1