Witte lijn onderaan pagina

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Hallo,

Ik heb een kleine site gemaakt. Ik heb het probleem dat onderaan de pagina een witte balk zit. Het gaat om deze pagina: http://jpop.sdvanime.com/

Kunnen jullie wat ontdekken in de source ofzo?

Alvast bedankt.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

even heel rap gekeken maar volgens mij is dit de boosdoener:
code:
1
2
</table>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

Dus even 1 tabel er van maken

Don't mind Rick

Verwijderd

Of gewoon die onderste balk niet in een table gooien, maar gewoon "los" (gecentreerd onder je table dus). Zelfde effect (maar dan zonder witte balk), scheelt html-code.

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

idd.. waarom zoveel tables?

• JJJ
Op dinsdag 11 september 2001 22:11 schreef Timpie2000 het volgende:
idd.. waarom zoveel tables?
Betere Netscape-compatibility :) ofzow :)

• JJJ
Trouwens, lokaal doet hij het goed. In Dreamweaver ook ;) (als dat wat zegt.) Op eigen webserver ook goed. Kan het aan de server liggen oid? Uit de tabel halen en dan centreren werkt zelfs ook niet.

• JJJ
Ligt het niet aan de server? Lokaal doet ie het nl. wel perfect en aan de source ligt het niet lijkt me.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga m es helemaal voor je doorchecken...
Ik weet niet waarmee jij je html schrijft, maar je hebt er een flink aantal fouten in zitten. Je vergeet op sommige plaatsen opeens de "" om een src heen enzo, dat is niet al te netjes.

Tot zo...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb ut!

Je hebt daar heel vrolijk een balkje in staan, en dat hoort volgens jou een groen onderlijntje te hebben. Niet dus. Dat groene onderlijntje heb jij als transparante kleur ingesteld waardoor het plaatje dus wel 20px hoog blijft, maar daar mooi wit wordt. Ik zal even een voorbeeldje online gooien van hoe het dus wel goed kan.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

3e reply... ik haat editten gewoon >:)

Goed, hier staat een voorbeeld:
http://www.stylite.nl/crap/jpop.htm

Ik heb nu in plaats van dat stiekeme plaatje er een spacertje ingezet van 1×1 transparante pixel. Die heb ik opgerekt tot 727×20 (b×h). Ook in de cellen naast het 'main' gedeelte met de lijst heb ik even spacers van 22 breed en 1 hoog gezet, zo is ie geloof ik dan ook Netscape compatible.
Let op, de spacer staat op mijn server en blijft er niet op staan, dus neem hem over en noem m pixel.gif ofzo, gewoon als universeel spacertje voor overal op de site.

• JJJ
Op vrijdag 14 september 2001 17:34 schreef Toeter84 het volgende:
3e reply... ik haat editten gewoon >:)

Goed, hier staat een voorbeeld:
http://www.stylite.nl/crap/jpop.htm

Ik heb nu in plaats van dat stiekeme plaatje er een spacertje ingezet van 1×1 transparante pixel. Die heb ik opgerekt tot 727×20 (b×h). Ook in de cellen naast het 'main' gedeelte met de lijst heb ik even spacers van 22 breed en 1 hoog gezet, zo is ie geloof ik dan ook Netscape compatible.
Let op, de spacer staat op mijn server en blijft er niet op staan, dus neem hem over en noem m pixel.gif ofzo, gewoon als universeel spacertje voor overal op de site.
Bedankt voor de hulp, maar nu werkt een andere image niet :D
En HTML niet helemaal netjes, maakt toch niet veel uit voor de browser of je er "" om zet?

• JJJ
Laat ik eens moeilijk doen en niet editten >:)

Toeter84, bedankt. Hij werkt nu goed :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 14 september 2001 17:53 schreef JJJ het volgende:

[..]

Bedankt voor de hulp, maar nu werkt een andere image niet :D
En HTML niet helemaal netjes, maakt toch niet veel uit voor de browser of je er "" om zet?
En vertel es, welke image werkt nu dus niet? Die jpop.gif moet je wel even omzetten he! En verder heb ik alle urls even langer gemaakt anders laadde die bij mij local niks.

Die "" zijn een gewoonte, en als je het ergens in je site doet, doe het dan overal. De browser zal er niet zoveel last van hebben maar het staat slordig en mijn EditPlusje vroeg zich ook even af wat daar nou stond. ;)

Ohja, 1 tip: ook wel aardig is om vooraf al in je img-code te zetten hoe groot het plaatje is. Dan wordt de page, ook al laadt hij niet meteen, wel goed uitgelijnd.

Bovendien kun je in je css meteen even voor die 'Frontpage' definiëren welke kleur enzo hij moet zijn. Je zou er dit van kunnen maken in je stylesheet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
.mainhd {
font-family: Arial;
font-size: 13px;
text-decoration: none;
color: #000000
        }
<td class="mainhd">...

Dan hoef je alleen voor die » kleur rood en vet neer te zetten...scheelt in code, en ook als je meer pages in die stijl wilt hebben.

Tot zover deze liefdadigheid O-) :P

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 14 september 2001 18:00 schreef JJJ het volgende:
Toeter84, bedankt. Hij werkt nu goed :)
Angel inside® O-)

Ok, heb ik weer iemand geholpen :)

Pagina: 1