Ik moet eigenlijk al sinds ik hier woon (+20 jaar) de CV bijvullen maar ik weet niet waar het lekt. Ik heb inmiddels een WP aangesloten op de vloerverwarming en afgekoppeld van de CV-installatie dus dat kan het zijn.
Ik heb nu ook een tweede WP aangesloten op het resterende systeem met radiatoren en de meeste radiatoren van de begande grond verwijderd dus die kunnen het ook niet zijn. De verwarmingsfunctie van de CV staat uit. Ketel is blijven hangen als backup voor als mijn warmtepompboiler leeg is. Blijft over:
1. de ketel zelf (bouwjaar 2021, niet meer in gebruik sinds 2023).
2. de resterende radiatoren op de 1e/2e verdieping
3. de leidingen van/naar de tweede WP.
Ik zie nergens iets van kalk op de leidingen of iets dergelijks dus ik weet niet waar het lekt. Kan ik niet iets bij het water voegen en met een speciale lamp vervolgens checken waar het lekt?
Als ik er kleurstof bij doe loop ik het risico dat het mogelijk toch een lekkende radiator is en mijn tapijt vernaggeld is. [edit] Wellicht is dit een idee, heb ik wel een UV lamp nodig.
Ik heb nu ook een tweede WP aangesloten op het resterende systeem met radiatoren en de meeste radiatoren van de begande grond verwijderd dus die kunnen het ook niet zijn. De verwarmingsfunctie van de CV staat uit. Ketel is blijven hangen als backup voor als mijn warmtepompboiler leeg is. Blijft over:
1. de ketel zelf (bouwjaar 2021, niet meer in gebruik sinds 2023).
2. de resterende radiatoren op de 1e/2e verdieping
3. de leidingen van/naar de tweede WP.
Ik zie nergens iets van kalk op de leidingen of iets dergelijks dus ik weet niet waar het lekt. Kan ik niet iets bij het water voegen en met een speciale lamp vervolgens checken waar het lekt?
Als ik er kleurstof bij doe loop ik het risico dat het mogelijk toch een lekkende radiator is en mijn tapijt vernaggeld is. [edit] Wellicht is dit een idee, heb ik wel een UV lamp nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Aziona op 25-08-2024 14:29 ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz