drempel cement fixen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoo
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Beste mensen, ik heb hier de volgende vieze situatie:
-Een totaal verroeste metalen balkondeur
-Een afgesleten en gebarsten drempel

De balkondeur gaan we vervangen maar dat wordt pas volgend jaar. Ik heb de ergste plekken in de deur een beetje bijgewerkt, maar er komt nog tocht en vocht onderdoor, ook omdat de drempel bij de afgesleten plekken te laag is geworden. Nu wil ik voor de winter nog wat aan die drempel doen. Het hoeft allemaal niet perfect, moet alleen voor nu een beetje netter.

Kan ik die drempel met een pakje cement van de bouwmarkt gewoon een beetje ophogen? Werkt dat?
Alvast veel dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFhuqEhM5K8pVJ8FJdaMg991B-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdFTS8OjjQpzysxGtwuB9Yt8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r03y5qj56Vs9tgvA9EIaxqa67ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75V42GIFwU2zPRv4OepmaiR8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmQ4O3SqyBU8tLPSDK0qd7pEQz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6ktIQmnVQUH7PnuLyCHOV2r.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via hugoo op 26-08-2024 12:16)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit is geen klusje voor een cementpapje maar voor een product als B12 van ardex (als het nu op cement basis is) Maar ik zou helemaal niets doen als je toch de deur gaat vervangen, want dan wordt de aansluiting denk ik ook anders?

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 25-08-2024 17:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tsja, als het toch vervangen gaat worden.... Dat wordt een best sloopkarweitje met zo'n stalen kozijn. Alles wat je daar aan doet wordt toch afgebroken.

Een rolletje plakbare tochtstrip is misschien de investering nog waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Was een kant en klare dorpel (composiet/natuursteen), op maat maken en met kit afdichten niet makkelijker geweest dan dat laagje cement?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit is geen klusje voor een cementpapje maar voor een product als B12 van ardex (als het nu op cement basis is) Maar ik zou helemaal niets doen als je toch de deur gaat vervangen, want dan wordt de aansluiting denk ik ook anders?

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 25-08-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoo
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Dank allen, ik zie veel wijsheid in de optie gewoon lekker zo laten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het kozijn wordt vervangen komt er doorgaans ook een fatsoenlijke dorpel in die één is met het geheel. Voorzien ook van tochtstrips, dat zie ik hier ook helemaal niet dus dat verklaart de tocht/koudebrug.
Dus ik zou het voor nu zo laten (het is inderdaad wel ouwe meuk).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:26
Je kunt aan de binnen onderkant van de deur een tochtstripborstel monteren en eventueel tegen het vocht aan de buiten onderkant een rubberen strip. Beiden zijn bij een Praxis, Gamma of Hornbach tegen een schappelijke prijs te koop en eenvoudig op maat te maken en te monteren. Voor de herfst- en wintermaanden ideaal. Sommige gemeenten en energie leveranciers (o.a. Essent) geven hier zelfs subsidie op (kassabon inleveren).
Pagina: 1