Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
Ik ben momenteel even een testje aan het doen hoeveel data ik verbruik als ik stream naar de chromecast via een hotspot verbinding. Dus mijn telefoon is mijn hotspot en vanaf de tablet stream ik naar de chromecast.

Via de stopwatch mat ik ongeveer 0,7mb per minuut. Ik dacht oké dit is best netjes. Bij instellingen op mijn Samsung telefoon zag ik bij "Gebruik mobiele gegevens" dat ik nu een dikke 50mb heb verbruikt na een half uurtje kijken (dit heb ik helaas niet exact bijgehouden). Hoe dan ook dat viel me dik mee.

Maar nu komt het.. nu open ik de KPN app en daar staat het verbruik al op 1634mb. Weet niet meer precies waar die op stond voor het streamen, maar meer dan 100mb kan het niet zijn. Dat is dus een verschil van bijna 1500mb tussen wat de telefoon aangeeft en de KPN app!!!
Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe even een nieuwe meting waarin je exact opschrijft wat de begin- en eindstanden zijn.
Dat maakt de discussie een stuk concreter dan "ergens tussen de 50 en de 1484 MB".

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik weet niet wat je precies streamt, maar 1,5GB voor een half uur lijkt me heel normaal voor HD-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Het verschil leek me dermate hoog dat "exact" niet echt aan de orde was, maar goed ik heb een nieuwe (zo goed als exacte) meting gedaan van 5 minuten. Verder geen apps aan op de achtergrond alleen de Ziggo GO app op de tablet en mijn telefoon als hotspot. En een aflevering van De Slimste Mens gestreamd.

De beginstand in de KPN app was 1904mb en na 5 minuten streamen 2039mb, verschil van 135mb
De beginstand van de telefoon was 95,11mb en na 5 minuten streamen 99,82mb, verschil van 4,71mb.
Dat is dus ruim 28x zo veel.

Edit: Ik zie nu overigens staan bij "gegevensverbruik mobiele gegevens":

Gegevensverbruik wordt gemeten door uw telefoon. Dit is mogelijk anders dan de metingen van uw serviceprovider.

Dan nog vind ik een factor 28 wel heel extreem.

[ Voor 18% gewijzigd door Blueflame_Core op 25-08-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ongeveer 6Mbit/s verwachten, dat is 225MB in 5min.
Dus wat je telefoon rapporteert is niet wat je denkt of is incorrect.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
Wat voor telefoon heb je?
Heb je niet nog een andere categorie met personal hotspot ofzo? De iPhone hier heeft dat wel en geeft het keurig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Galaxy S9. Zal wel slecht gekalibreerd zijn of zo. Las overigens dat meer mensen het ervaren ook bij andere providers. Kan ook te maken hebben met afronden. In ieder geval goed in de gaten houden en niet te snel vertrouwen op wat je telefoon aangeeft.
Pagina: 1