Wij gaan een jaartje huren en ik was even bezig om de verzekeringen aan te passen. Nu viel het me op dat bij onze huidige verzekering schade aan de huurwoning "maar" tot 125k gedekt is. Blijkbaar is dit afhankelijk van de aanbieder. Anderen gaan tot 250k, en mijn huisbank gaat gewoon tot de max van de dekking als ik het goed heb. Moet ik hier iets mee? Ik lees ook dat de verhuurder in principe de woning dient te verzekeren al lees ik ook dat een huurder aansprakelijk is voor de schade in sommige gevallen. Zoals bv brand.
Stel; mijn kinderen vinden een kampvuur maken in de woonkamer wel een goed idee en de woning brand af. In principe ben ik dan aansprakelijk voor de geleden schade.
Nu is het allemaal wat hypotetisch maar goed, daar zijn de verzekeringen ook juist voor.
Stel; mijn kinderen vinden een kampvuur maken in de woonkamer wel een goed idee en de woning brand af. In principe ben ik dan aansprakelijk voor de geleden schade.
Nu is het allemaal wat hypotetisch maar goed, daar zijn de verzekeringen ook juist voor.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023