AMD X870-moederborden Preview

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
"Zo moeten alle X870(E)-moederborden verplicht USB4 bieden"
review: AMD X870-moederborden - ASUS, ASRock en MSI presenteren line-ups.

@Tomas Hochstenbach
Zo moeten alle X870(E)-moederborden verplicht USB4 bieden.
Moet dat niet iets zijn zoals
Zo moeten alle X870(E)-moederborden verplicht een aparte USB4-chip gebruiken.
Want het gaat volgens mijn er om dat de USB4 via een eigen chip gaat.(met de voordelen daarvan in de huidige PCIe & USB specificaties, zoals dat niet alles via de CPU hoeft tussen storage).

____

Wellicht kun je in het artikel opnemen waarom een aparte controller voor USB4 een voordeel is.

____

Wellicht kun je in het artikel een tabel toevoegen zodat in 1x de verschillen tussen de moederborden te zien zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door djwice op 25-08-2024 07:06 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:43

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Goedemorgen @djwice. Voor zover ik weet is het geen voordeel dat USB4 via een aparte, externe controller gaat. Het is vooral bittere noodzaak, want in de Ryzen-desktop-cpu's zit (anders dan in de laptop-cpu's) geen interne USB4-controller.

Van lang niet alle moederborden zijn de exacte specificaties al bekend, dus het is nog niet mogelijk om volledige specificatietabellen te tonen. Dat zullen we later in reviews en natuurlijk de Pricewatch wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ah ok, ik dacht dat ze 'normaal' direct via de chipset werden gekoppeld, in plaats van via een losse controller. Daardoor dacht ik dat het off loaden naar een aparte chip wellicht kon zorgen voor betere performance.
Op het producers forum zien we dat USB soms hikt als dat niet via een aparte controller is geregeld, wat leidt tot knal/klik stroom geluiden zelfs bij live concerten.
Dat gebeurt meestal als de CPU throttled.
@Tomas Hochstenbach

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 25-08-2024 13:12 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/