Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven.

Ik zoek een?
Ik twijfel tussen de Pixel 9 en de Xiaomi 14

Wat is je budget?
€750, wat ze in mijn geval met de Pixel aanbieding beiden zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een telefoon met een goede camera en goede batterijduur. Ik woon in de tropen, dus de telefoon moet goed af te lezen zijn in de zon en niet te heet worden bij gebruik buiten. Verder gebruik ik 'm zakelijk (mails, bellen, berichten, agenda). Geen zware games, muziek luister ik via Spotify middels earbuds of speaker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat betreft formaat, opslag, snelheid etc ben ik tot deze 2 gekomen

Welke vragen heb je hier nog over?
Op papier lijkt de Xiaomi voor mij passender. Meer screen in dezelfde body, goede camera, snellader en voordeeltje dat snellader en case al meegeleverd worden. Echter krijgt de pixel langer updates en heeft stock Android. Het voelt tegenstrijdig om voor een ouder model te kiezen bij dezelfde prijs.
De pixel heeft een hogere brightness, maar ik kan nergens vinden voor hoe lang.
En voor beiden weet ik niet hoe warm ze worden.
Ik heb helaas alleen dit weekend nog om te beslissen vanwege de aanbieding en bezoek die de telefoon voor mij kan meenemen uit Nederland. Ik zoek sinds de release van donderdag naar vergelijkingen tussen de 2, maar buiten de specs op papier nog niet gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:55
Hoe lang doe jij werkelijk met je mobiel?
als je normaal na 3 jaar je mobiel omwisselt, zou ik niet kijken naar het feit dat je zoveel langer updates krijgen.
Doe je gemiddeld 5 jaar met je mobiel is het een ander verhaal natuurlijk.

Dus dit antwoord kan alleen jijzelf geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
99ruud99 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:51:
Hoe lang doe jij werkelijk met je mobiel?
als je normaal na 3 jaar je mobiel omwisselt, zou ik niet kijken naar het feit dat je zoveel langer updates krijgen.
Doe je gemiddeld 5 jaar met je mobiel is het een ander verhaal natuurlijk.

Dus dit antwoord kan alleen jijzelf geven.
Wat dat betreft is 3 jaar inderdaad wel een beetje de max geweest tot nu toe. Al had dit bij 1 vd telefoons wel te maken met einde update beleid (Huawei p30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
had je enig andere reden om de pixel te kiezen? zonee, ga voor de xiaomi.
Zoja, streep update beleid weg, want ook de xiaomi heeft nog wel ruim 4 jaar aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
99ruud99 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:55:
had je enig andere reden om de pixel te kiezen? zonee, ga voor de xiaomi.
Zoja, streep update beleid weg, want ook de xiaomi heeft nog wel ruim 4 jaar aan updates.
Nieuwer, bekend om goede camera, stock android.
Doorslaggevend zou voor mij zijn brightness en temperatuur buiten en batterijduur.

Dank trouwens voor je reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Too5 op 25-08-2024 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Vind je stock Android fijn? Ik hoor het vaak maar uiteindelijk is het even wennen aan de schil en je weet niet meer beter.

Ik durf zelf niets te zeggen over camera en brightness, enkel de papieren getallen die jij ook al kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Wat gebruiken de mensen in jou omgeving? Gezien je in de tropen woont gaat gebruik uit Nederland niet op, maar je zit ook met reparatie bij schade bijvoorbeeld. Als xiaomi het grote merk is aldaar zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
swhnld schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 05:18:
Wat gebruiken de mensen in jou omgeving? Gezien je in de tropen woont gaat gebruik uit Nederland niet op, maar je zit ook met reparatie bij schade bijvoorbeeld. Als xiaomi het grote merk is aldaar zou ik daarvoor gaan.
Oudere modellen iPhone en Samsung. Heb nu een Samsung s21fe. Als ik een nieuwer model wil, zal ik 'm sowieso ergens anders vandaan moeten halen. Garantie op producten hier is 3mnd. Voor reparaties moeten onderdelen altijd besteld worden, maakt niet uit of het een veelgebruikt merk is (ook voor bijvoorbeeld auto' s ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
En welke is het geworden?
Zit zelf ook te twijfelen tussen deze 2 (maar dan de pro)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Too5
kuota schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:29:
En welke is het geworden?
Zit zelf ook te twijfelen tussen deze 2 (maar dan de pro)
De Xiaomi 14.
Ik kan niet vergelijken omdat ik de ander niet heb, maar ik ben blij met m'n keuze. De batterij is erg goed, buiten blijft het scherm goed leesbaar en hij is snel tov s21fe. Opladen is geweldig.
Pagina: 1