Mijn vraag
Welk type en merk is hierin een goed werkend product.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung s21fe
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ooit een band hem gebruikt met horloge als scherm.
Deze gebruikt na een gevalletje enorm hoge bloeddruk en opname op EH.
Volledige hart functie onderzoek gehad, niks gevonden. Dus pillen klaar.
Dat ding gebruikt om tijdens sporten enigzins inde gaten te houden hoeveel bpm ik had.
Wat ik eigenlijk zoek is een borstband die de smart functies heeft van een smartwatch.
Meest simpele actie zou een samsung smartwatch 7 kopen en klaar.
Nu begrijp ik dat bij snelle sporten de nauwkeurigheid iets te wensen overlaat.
Borstband hem zijn acurater.
Wegens mn werk is een horloge ook niet handig. Beschadigd snel.
Mn trekkershologe ligt ook op de vensterbank in t zonnetje en heb ik eigenlijk nooit om omdat tja mobiel geeft ook de tijd aan. Elke keer je handen en armen wassen met zo'n horloge om is irritant zelfs als t titanium case en band is.
Gebruiks idee:
Tijdens sporten.
HRM, calorieën verbruik, zone meting, (rood, toerenlimiter (als ik volgas ga beperken mn pillen de maximale hartslag en ga ik gapen als ik alle zuurstof verbrand in mn spieren en er word niet snelgenoeg "ververst".
Dan moet ik echt even rustiger doen om weer voldoende te herstellen om weer te kunnen belasten.
Moment van pillen innemen bepaald dit moment ook. 1e uur na inname is sportbelasting zoals conditietraining en interval training gewoon niet handig. Ik word gewoon duizeling omdat mn hartslag beperkt word om de bloeddruk laag te houden.
Door iets beter te kunnen inzien wanneer ik voorbij de licht rood, maximale belasting, ga kan ik misschien zo trainen dat mn belastbaarheid toeneemt. En daardoor de bloeddruk ook lager blijft door betere conditie.
Ratio hartslag is 54-180bpm ongeveer.
Tijdens periodieke metingen tijds mn werk.
Bloeddruk/energie fitheid gevoel varieert weke eens en afhankelijk van mn eetgedrag, (te laat en te veel doet mn energie level droppen. (siestagevoel)
Slaap, tja er zijn momenten dat ik slecht, teweinig slaap. En dat iets monitoren om bjj te houden of ik niet teveel in de reserves duik zou handig zijn al is de als je moe bent, tv uit en naar bed ongeacht de tijd ook een fijne methode.
Tijdens sporten een horloge is niet fijn. Elke keer je mobiel in de buurt houden ook niet.
Dus.
Mijn idee was eerst een borstband kopen die niet persee continu gekoppeld moet zijn met de mobiel en app om bij sportbelasting gegevens te verzamelen, en de fitheid progressie of achteruitgang bijhoud.
En later als dat nodig is er nog zo'nsmartwatch bij te nemen.
Garmin lijkt me een fijne keuze,
https://www.bol.com/nl/nl...VP-w.2_60.67.ProductTitle
Nadeel schijnt dat de band snel vervangen moet worden.
Polar h10 of een myzone kan ook.
Zo'n smartwatch die elke dag opgeladen moet worden lijkt me best irritant.
En continu gemonitoord worden overigens ook. 😋 ik heb daarom ook geen smart weegschaal genomen die me verteld wat mn bmi is enzo.
Als zo'n borstband af en toe tijdens slaap of zo om moet en mn mobiel heeft dan een app die er iets zinnigs mee doet hoef ik geen smarthorloge die om moet en zo.
In de categorie irritant (omdat je die moet dragen om je pols maar misschien beter dan de Samsung sw 7
https://www.horloge.nl/ga...artwatch-010-02862-10.htm
(Zou dit in combinatie met een borstband kunnen op de zelfde app/profiel?)
@RoD ja was foutje was hem aan t wijzigen... Vullen.
Welk type en merk is hierin een goed werkend product.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung s21fe
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ooit een band hem gebruikt met horloge als scherm.
Deze gebruikt na een gevalletje enorm hoge bloeddruk en opname op EH.
Volledige hart functie onderzoek gehad, niks gevonden. Dus pillen klaar.
Dat ding gebruikt om tijdens sporten enigzins inde gaten te houden hoeveel bpm ik had.
Wat ik eigenlijk zoek is een borstband die de smart functies heeft van een smartwatch.
Meest simpele actie zou een samsung smartwatch 7 kopen en klaar.
Nu begrijp ik dat bij snelle sporten de nauwkeurigheid iets te wensen overlaat.
Borstband hem zijn acurater.
Wegens mn werk is een horloge ook niet handig. Beschadigd snel.
Mn trekkershologe ligt ook op de vensterbank in t zonnetje en heb ik eigenlijk nooit om omdat tja mobiel geeft ook de tijd aan. Elke keer je handen en armen wassen met zo'n horloge om is irritant zelfs als t titanium case en band is.
Gebruiks idee:
Tijdens sporten.
HRM, calorieën verbruik, zone meting, (rood, toerenlimiter (als ik volgas ga beperken mn pillen de maximale hartslag en ga ik gapen als ik alle zuurstof verbrand in mn spieren en er word niet snelgenoeg "ververst".
Dan moet ik echt even rustiger doen om weer voldoende te herstellen om weer te kunnen belasten.
Moment van pillen innemen bepaald dit moment ook. 1e uur na inname is sportbelasting zoals conditietraining en interval training gewoon niet handig. Ik word gewoon duizeling omdat mn hartslag beperkt word om de bloeddruk laag te houden.
Door iets beter te kunnen inzien wanneer ik voorbij de licht rood, maximale belasting, ga kan ik misschien zo trainen dat mn belastbaarheid toeneemt. En daardoor de bloeddruk ook lager blijft door betere conditie.
Ratio hartslag is 54-180bpm ongeveer.
Tijdens periodieke metingen tijds mn werk.
Bloeddruk/energie fitheid gevoel varieert weke eens en afhankelijk van mn eetgedrag, (te laat en te veel doet mn energie level droppen. (siestagevoel)
Slaap, tja er zijn momenten dat ik slecht, teweinig slaap. En dat iets monitoren om bjj te houden of ik niet teveel in de reserves duik zou handig zijn al is de als je moe bent, tv uit en naar bed ongeacht de tijd ook een fijne methode.
Tijdens sporten een horloge is niet fijn. Elke keer je mobiel in de buurt houden ook niet.
Dus.
Mijn idee was eerst een borstband kopen die niet persee continu gekoppeld moet zijn met de mobiel en app om bij sportbelasting gegevens te verzamelen, en de fitheid progressie of achteruitgang bijhoud.
En later als dat nodig is er nog zo'nsmartwatch bij te nemen.
Garmin lijkt me een fijne keuze,
https://www.bol.com/nl/nl...VP-w.2_60.67.ProductTitle
Nadeel schijnt dat de band snel vervangen moet worden.
Polar h10 of een myzone kan ook.
Zo'n smartwatch die elke dag opgeladen moet worden lijkt me best irritant.
En continu gemonitoord worden overigens ook. 😋 ik heb daarom ook geen smart weegschaal genomen die me verteld wat mn bmi is enzo.
Als zo'n borstband af en toe tijdens slaap of zo om moet en mn mobiel heeft dan een app die er iets zinnigs mee doet hoef ik geen smarthorloge die om moet en zo.
In de categorie irritant (omdat je die moet dragen om je pols maar misschien beter dan de Samsung sw 7
https://www.horloge.nl/ga...artwatch-010-02862-10.htm
(Zou dit in combinatie met een borstband kunnen op de zelfde app/profiel?)
@RoD ja was foutje was hem aan t wijzigen... Vullen.
[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 24-08-2024 22:42 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....