check hier mijn stukje hieroverOp dinsdag 11 september 2001 20:45 schreef rickmans het volgende:
Ik heb een aantal pagina's PHP code die ik niet zelf gefabriceerd heb en welke ik dus moet herschrijven... maar wat zijn belangrijke zaken waar ik op moet letten? Of anders gezegd waar letten jullie op en wat is jullie aanpak met het herschrijven van code?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Waarom zou je code die je niet zelf gefabriceerd hebt moeten herschrijven?rickmans: Ik heb een aantal pagina's PHP code die ik niet zelf gefabriceerd heb en welke ik dus moet herschrijven...
Als je code gestructureerd en professioneel wilt herschrijven kom je in het gebied van de refactoring. Belangrijke principes daarbij om de herschrijvingen in hele kleine stapjes uit te voeren en voor elke staps tests te schrijven om te kijken of de code nog werkt. Uiteraard moet je code ook in elke stap nog gecompileerd kunnen worden. Als je meer over refactoring wilt lezen kan je terecht op http://www.refactoring.com .maar wat zijn belangrijke zaken waar ik op moet letten? Of anders gezegd waar letten jullie op en wat is jullie aanpak met het herschrijven van code?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ik gok dat hij het nog niet zolang doet, en als je een n00b bent is een eigen geschreven code makelijker werken en je leert erveel vanOp dinsdag 11 september 2001 21:07 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Waarom zou je code die je niet zelf gefabriceerd hebt moeten herschrijven?
PHP is idd vrij nieuw voor mijOp dinsdag 11 september 2001 21:13 schreef razor-x het volgende:
[..]
Ik gok dat hij het nog niet zolang doet, en als je een n00b bent is een eigen geschreven code makelijker werken en je leert erveel van
Als je onervaren bent kan de code van een ander herschrijven een hele verwarrende taak zijn. Misschien doe je er beter aan om het of blind te gebruiken of om het zelf helemaal nieuw te schrijven en alleen voor specifieke hints in de code van de ander te spieken.rickmans: dus je raadt in principe aan om de code in zijn geheel te herschrijven??
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Nou ik doe een beetje half half nu. De code is een grote rotzooi, gelukkig was hier in de faq een mooi topic over "correct" coden dus dat pas ik zo hier en daar maar even toe, is het tenminste leesbaar. Nu de variabelen nog even ontcijferen (inderdaad degene voor me vond het nodig var1 en var 2 en zo verder te gebruikenOp dinsdag 11 september 2001 21:38 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Als je onervaren bent kan de code van een ander herschrijven een hele verwarrende taak zijn. Misschien doe je er beter aan om het of blind te gebruiken of om het zelf helemaal nieuw te schrijven en alleen voor specifieke hints in de code van de ander te spieken.
Pagina: 1