Poe switch buiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvink66
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 16:14
Goedenavond,

Ik ben bezig om enkele camera's aan te leggen buiten. Alleen zit ik bij de voordeur met een uitdaging met het aantal kabels die ik naar buiten krijg. Nu heb ik een dakje boven de deur zitten waar 230 in loopt. Ik heb de onderkant er uit gehaald en er is ruimte genoeg voor een poe switch.

Wat zijn jullie ervaringen om een normale binnen poe switch buiten te plaatsen? De binnen kant van het dakje is helemaal droog. Net een flinke bui gehad en geen druppel binnen. Enige wat ik me kan bedenken is dat het wat warm kan worden in de winter en de lucht vochtigheid wat hoger kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTsB_Ub7JzeadztzKHdAPyjV4nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tT1EohFqz3c58h3pfGtHlzNm.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedank,
Jos Vink

[ Voor 0% gewijzigd door josvink66 op 24-08-2024 20:39 . Reden: Duidelijker gemaakt dat het om een poe switch gaat ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:55
Kan prima,

Ik zou em dan ophangen en de poortjes naar beneden laten kijken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:37
Wellicht poortjes die je niet gebruikt afdoppen. Zijn op Ali te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 22:19
En poorten die je niet gebruikt van een afsluitdopje voorzien. Overheen gelezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wJjCQhzORQvipdwgX-YBwxD0xw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7EbeN4Cs4XOo8k6MBRkRalgZ.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 24-08-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvink66
Top bedankt voor de reacties! Naast de titel had ik niet aangegeven dat het om een poe switch gaat. Verwacht geen verschil maar poe switch zal natuurlijk Iets warmer draaien.

Goede over de dopjes. Direct even bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 20:58
Warmer is beter.
Als die switch gewoon altijd aanblijft dan produceert hij warmte waardoor je geen last van condensatie en daarbij horende corrosie hebt.

Misschien een rooster of ventilatiegaten maken zodat hij te veel warmte in de zomer kwijt kan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik zou me meer zorgen maken over hoe 230V kabels nu zijn aangesloten dan over het welzijn van een switch tbh.

Als ik het goed zie heb je een verlaagd plafond in de hal. Je zou een poging kunnen doen om via een gat boven de deur netwerkkabels over het verlaagde plafond naar de meterkast.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het continu aan staat zal de warmte van de switch waarschijnlijk condensatie voorkomen maar voor beveiliging zou ik 'waarschijnlijk' niet goed genoeg vinden. Beter stop je de switch in een condens dichte behuizing.

Zoekterm: "IP67 enclosure for electronics"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Eventueel zou je ook naar de unifi flex kunnen kijken, die is PoE gevoed met PoE passthrough. Als de camera's niet teveel gebruiken kan je het helemaal zonder directe voeding regelen. Er s ook een flex utility enclosure als extra bescherming.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2024 15:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-06 20:10
Wij hebben op onze camping ook TP link 5 poort POE switches in de verdeelkasten op de camping zitten. Na 3 jaar zijn de switches wel echt kapot. Contacten van open poorten vol corrosie. En veel die nieteens meer werken, is de pcb gewoon aangetast door vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:06
Zolang de elektronica aan blijft zal het niet "nat" worden. Maar er komen wel beestjes op de warmte af, dus wellicht moet je hem na een paar jaar vervangen. Als er geen betaalbare outdoor gear te koop is en de kosten van vervangen vallen mee, dan prima toch?

Gelukkig kun ook buiten-poe-switches kopen:
uitvoering: MikroTik PowerBox
Is wel passive poe en max 2a totaal, past dat?

Met 802.3 is duurder.
uitvoering: MikroTik PowerBox Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josvink66
FredvZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:57:
Ik zou me meer zorgen maken over hoe 230V kabels nu zijn aangesloten dan over het welzijn van een switch tbh.

Als ik het goed zie heb je een verlaagd plafond in de hal. Je zou een poging kunnen doen om via een gat boven de deur netwerkkabels over het verlaagde plafond naar de meterkast.
Haha ja ik was zelf ook vrij verbaasd toen ik hem open maakte hoe de kabels liepen... Deze heb ik ondertussen al terug getrokken en ga ik netjes met een buisje leggen.

Er zit inderdaad een verlaagd plafon binnen. Eerste plan was inderdaad daar een gat te maken en zo alle kabels te laten lopen. Enkel is het alleen het stuk bij de deur en niet bij te komen. Wel een foto van de binnenkant kunnen maken. Hier zag ik dat er aan de binnenkant isolatie zit met plastic er over. Zag het niet zitten om hier dwars doorheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:18

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

+1 voor de producten van Mikrotik, zeker wanneer het om dit soort simpele functionaliteit gaat. Leuke bang for the buck en ze hebben mooie producten specifiek voor deze use case (poe switch buiten).

Neemt niet weg dat het waarschijnlijk goed zal gaan met een normale switch. Maar ik vind het idee dat je een specifiek product voor een specifiek doeleinde gebruikt altijd wel leuk :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
dion_b schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:48:
Als het continu aan staat zal de warmte van de switch waarschijnlijk condensatie voorkomen maar voor beveiliging zou ik 'waarschijnlijk' niet goed genoeg vinden. Beter stop je de switch in een condens dichte behuizing.

Zoekterm: "IP67 enclosure for electronics"
Een condens dichte behuizing zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat hij zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt kan.
Dan heb je hem extra beschermt tegen condens maar blaas je hem in een hete zomer op door oververhitting.

Als je er voor zorgt dat je er makkelijk bij kunt dan is het slimmer dat ding gewoon te monteren en een nieuwe kopen mocht hij over een paar jaar onverhoopt toch defect gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2024 09:13 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvink66
Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Een condens dichte behuizing zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat hij zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt kan.
Dan heb je hem extra beschermt tegen condens maar blaas je hem in een hete zomer op door oververhitting.

Als je er voor zorgt dat je er makkelijk bij kunt dan is het slimmer dat ding gewoon te monteren en een nieuwe kopen mocht hij over een paar jaar onverhoopt toch defect gaan.
Dit is inderdaad de optie waar ik voor ga. Box om de switch gaat enkel voor extra hitte zorgen. Ik kan er relatief makkelijk bij, dus gaat die kapot vervang ik hem gewoon. Mogelijk voor een Mikrotik die er voor gemaakt is.

Bedankt allemaal voor de reacties en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Ze hebben ook een rating voor hoeveel W aan warmte ze max kwijt kunnen.

Zeker bij PoE is corrosie (een elektrisch proces...) een ding - zie ervaring van @BjornKoster1989 - en 'vervangen als het stuq is' is een optie, maar wat als net op dat moment iemand in probeert te breken? Als je niet wilt investeren in een betrouwbare keten heeft het plaatsen van camera's uitermate weinig zin. Bedenk ook dat een kwaadwillende er net zo makkelijk bij kan als het open en bloot hangt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Plaatsen van camera's tegen inbrekers is zo wie zo weinig zinvol, die laten zich daar echt niet door tegenhouden.

Goed hang- en sluitwerk is veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 21:52
Als je wat software achter de camera's zet met goede analyse, al dan niet gecombineerd met thermisch beeld en/of radar, dan kan je het wel gebruiken als eerste detectie voordat men daadwerkelijk een sensor in huis af laat gaan.
Pagina: 1