Ik zoek een nieuw moederbord
Op zoek naar een 4Gbps-compatible moederbord voor werk/gaming.
Wat is je budget?
Ik streef naar een budget van ongeveer 300 - 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een videokaart van NVidia en een processor van Intel.
Deze zou ik beide graag willen blijven gebruiken
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Recent is mijn verbinding bij KPN omgezet van VDSL naar XGPON. Hierbij heb ik het 4Gbps abonnement genomen. Box 14 in huis en werkt allemaal uitstekend. Ik was in de veronderstelling dat mijn moederbord tot 2.5 Gbps aankon. Helaas heb ik verkeerd gekeken en gaat dit tot slechts 1Gbps. Ik weet niet meer of ik het verkeerde model ingetypt had of mijn bril niet goed op had. Enfin, het eindresultaat is dat ik nu alsnog slechts 1Gbps binnen haal met mijn Asus TUF B360M PLUS GAMING moederbord. Ik wil nu graag upgraden naar een moederbord waarbij ik die 4Gbps wél kan halen.
Mijn huidige specs zijn als volgt:
- ASUS TUF 360M-Plus GAMING
- 1X 32GB DDR4
- NVidia GeForce RTX 3080 Ti
- Intel I-9900k @ 3.60 GHz
- 2x M.2 SSD's
- 1x HDD SATA
Al in al ben ik geen epxert in het bouwen/uitzoeken van componenten. Ik hoor graag de meningen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik en wellicht een goed advies met mij zouden willen delen.
Voor nu, alvast hartelijk bedankt!
P.S.
Vanwege mijn werk waarbij ik veel grote(re) bestanden verstuur en ontvang zou mijn voorkeeur zeer sterk zijn om die 4Gbps verbinding werkend te krijgen en mijn hardware daar op aan te passen, dan een abonnement naar beneden te gaan bij KPN. Ik begrijp dat dat voor velen misschien de meest goedkope en logische optie is, maar mijn voorkeur ligt daar niet
Op zoek naar een 4Gbps-compatible moederbord voor werk/gaming.
Wat is je budget?
Ik streef naar een budget van ongeveer 300 - 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een videokaart van NVidia en een processor van Intel.
Deze zou ik beide graag willen blijven gebruiken
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Recent is mijn verbinding bij KPN omgezet van VDSL naar XGPON. Hierbij heb ik het 4Gbps abonnement genomen. Box 14 in huis en werkt allemaal uitstekend. Ik was in de veronderstelling dat mijn moederbord tot 2.5 Gbps aankon. Helaas heb ik verkeerd gekeken en gaat dit tot slechts 1Gbps. Ik weet niet meer of ik het verkeerde model ingetypt had of mijn bril niet goed op had. Enfin, het eindresultaat is dat ik nu alsnog slechts 1Gbps binnen haal met mijn Asus TUF B360M PLUS GAMING moederbord. Ik wil nu graag upgraden naar een moederbord waarbij ik die 4Gbps wél kan halen.
Mijn huidige specs zijn als volgt:
- ASUS TUF 360M-Plus GAMING
- 1X 32GB DDR4
- NVidia GeForce RTX 3080 Ti
- Intel I-9900k @ 3.60 GHz
- 2x M.2 SSD's
- 1x HDD SATA
Al in al ben ik geen epxert in het bouwen/uitzoeken van componenten. Ik hoor graag de meningen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik en wellicht een goed advies met mij zouden willen delen.
Voor nu, alvast hartelijk bedankt!
P.S.
Vanwege mijn werk waarbij ik veel grote(re) bestanden verstuur en ontvang zou mijn voorkeeur zeer sterk zijn om die 4Gbps verbinding werkend te krijgen en mijn hardware daar op aan te passen, dan een abonnement naar beneden te gaan bij KPN. Ik begrijp dat dat voor velen misschien de meest goedkope en logische optie is, maar mijn voorkeur ligt daar niet
[ Voor 11% gewijzigd door iValadia op 24-08-2024 16:02 ]