Ha tweakers. Mijn trouwe mac uit 2012 laat mij nu zo langzamerhand in de steek en ik wil op korte termijn een nieuwe computer aanschaffen. Ik wil een pc zodat ik componenten kan upgraden als dat nodig is.
Wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Fractal Design Pop Silent Black Solid Behuizing
ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI moederbord
AMD Ryzen 7 9700X Processor
Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 (Black) waterkoeler
G.Skill DDR5 Trident Z Neo 2x32GB 6000 geheugenmodule
Samsung 990 PRO 2TB M.2 SSD
MSI MAG A850GL PCIE5 PSU / PC voeding
Sapphire PULSE AMD RADEON RX 7700 XT GAMING 12GB Videokaart
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor Cubase en ik zou soms (incidenteel) willen gamen (GTA 5/6, COD) maar wil ook niet de hoofdprijs voor een grafische kaart betalen. 'Het moet leuk blijven'. Maar...wel een goede kaart voor de prijs
Als dat kan tenminste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 2500 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik stap over van Mac naar PC. Mijn mac is ruim 12 jaar oud en ik wil een computer waar ik componenten kan upgraden als dat nodig is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basiscomponenten moeten genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik veel met muziekproductie bezig ben is het fijn als het een stille(re) computer is.
Ga je overklokken?
Nee maar ik wil wel de mogelijkheid houden om bv te upgraden naar Ryzen 9. Ook hier als dat tzt nodig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Nu heb ik adhv val veeeeel youtube videos een PC samen gesteld en graag zou ik hier feedback op hebben. Past dit bij mijn wensen en zijn er nog andere/betere opties betreft de videokaart. Ik wil graag de komende 10 jaar, of langer, met deze pc willen werken.
Ook zou ik graag advies willen welke monitor hierbij past. Ook hier weer teveel keuze. Mag curved en max 500 euro
Alvast bedankt
Wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Fractal Design Pop Silent Black Solid Behuizing
ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI moederbord
AMD Ryzen 7 9700X Processor
Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 (Black) waterkoeler
G.Skill DDR5 Trident Z Neo 2x32GB 6000 geheugenmodule
Samsung 990 PRO 2TB M.2 SSD
MSI MAG A850GL PCIE5 PSU / PC voeding
Sapphire PULSE AMD RADEON RX 7700 XT GAMING 12GB Videokaart
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor Cubase en ik zou soms (incidenteel) willen gamen (GTA 5/6, COD) maar wil ook niet de hoofdprijs voor een grafische kaart betalen. 'Het moet leuk blijven'. Maar...wel een goede kaart voor de prijs
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 2500 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik stap over van Mac naar PC. Mijn mac is ruim 12 jaar oud en ik wil een computer waar ik componenten kan upgraden als dat nodig is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basiscomponenten moeten genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik veel met muziekproductie bezig ben is het fijn als het een stille(re) computer is.
Ga je overklokken?
Nee maar ik wil wel de mogelijkheid houden om bv te upgraden naar Ryzen 9. Ook hier als dat tzt nodig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Nu heb ik adhv val veeeeel youtube videos een PC samen gesteld en graag zou ik hier feedback op hebben. Past dit bij mijn wensen en zijn er nog andere/betere opties betreft de videokaart. Ik wil graag de komende 10 jaar, of langer, met deze pc willen werken.
Ook zou ik graag advies willen welke monitor hierbij past. Ook hier weer teveel keuze. Mag curved en max 500 euro
Alvast bedankt
Awaken