Laptop (2 in 1) voor kantoorwerk en bankhangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:17
Ik ben me op dit moment aan het oriënteren op een nieuwe laptop. De laptop zal hoofdzakelijk zakelijk gebruikt gaan worden. Ik gebruik voornamelijk Office en doe daarnaast (web-based) webshopbeheer. Daarnaast zal ik hem gebruiken 's avonds tijdens het 'bankhangen'
Met name voor dat laatste (en voor af en toe een treinreis) lijkt me het handig dat de laptop een tablet modus heeft. Dus touchscreen en 360gr omklapbaar scherm.

Op dit moment zijn er 2 opties die ik overweeg:
Ten eerste een nieuwe HP Envy x360
Ik twijfel dan nog tussen een 14" (uitvoering: HP Envy x360 14-fa0610nd)
of 16" scherm (uitvoering: HP Envy x360 2-in-1 16-ad0605nd)

De andere optie is een refurbished Lenovo ThinkPad Yoga X13 G1 i7-10610U (deze kan ik helaas niet meer in de Price Watch terugvinden, ik heb alleen een link naar een webshop: https://www.qwerty-tech.n...7-10610u-180-490-ghz.html )

Voordelen HP:
Nieuw
Iets groter scherm
Doordat ze nieuw zijn uiteraard (veel?) betere specs

Voordelen Lenovo:
Prijs! (zo'n €200 goedkoper)

Nieuw of refurbished is natuurlijk iets dat ik zelf zal moeten beslissen.
Mijn directe vraag aan jullie is: Zijn de verschillen qua specs (in mijn geval) het verschil in prijs waard?

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Werk; Office en wat webbased dingen
Prive; Surfen, Video's kijken (Youtube, Prime, Netflix etc.)
Windows 11
Ik ben geen gamer

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de €800 is wel een beetje de max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop gaat dagelijks mee naar werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben niet merkgebonden zolang het maar degelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-05 14:03
mijn voorkeur zou naar de hp envy 14 inch, licht toestel en bankgangzeker
jaren met de envy 13.3 inch i5-6200 gewerkt op de bank in bed, vliegtuig en op reis.
deze vervangen in een lenovo ideapad 15 pro 14 inch
ook een lichtgewicht wel met een 2.8k scherm en 32 gb ram ryzen 7 7840HS
wel bijna €850 betaald als tweedekeus, enkel verpakking was beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
@kurt71
Bedankt voor je reactie. Hierdoor heb ik de refurbished Lenovo Thinkpad geschrapt. Een nieuwe Lenovo Ideapad zijn te koop voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:38
Als je hem elke dag meeneemt naar je werk, dan ga ik ervan uit dat je hem ook aan een dock wilt hangen. Dan is Thunderbolt wel lekker. Dan zijn wat mij betreft dit goede opties:
https://tweakers.net/pric...;2084542;2008764;2068166/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Wild Chocolate schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:35:
Als je hem elke dag meeneemt naar je werk, dan ga ik ervan uit dat je hem ook aan een dock wilt hangen. Dan is Thunderbolt wel lekker. Dan zijn wat mij betreft dit goede opties:
https://tweakers.net/pric...;2084542;2008764;2068166/
Ik gebruik nu geen dock maar het is natuurlijk wel iets om mee te nemen in de beslissing.
Ik sluit nu op het werk alleen de stroomadapter (daar heb ik er 2 van; 1 op het werk en 1 thuis) en de HDMI kabel aan. Verder zit er standaard een USB dongle voor het draadloze toetsenbord+muis in. Die beide gebruik ik thuis niet.
Het scherm is gewoon een 1920x1080 scherm. De netwerkverbinding gaat via WiFi.
Voegt in dat geval Thunderbolt echt iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:38
Persoonlijk zou ik in zo'n setting het wel lekker vinden om maar 1 stekker te hebben. Maar als dat voor jou geen issue is, dan heb je het niet nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 05:36
Met Thunderbolt zit je wel aan Intel vast. Zou USB4 niet even goed werken tegenwoordig? Dan zijn AMD (en Snapdragon?) laptops ook een optie.
Pagina: 1