Kortsluiting oven?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonPPP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
Sinds kort slaat regelmatig de stop eruit als ik mijn Whirlpool oven gebruik. Als ik de stop weer terugklik dan doet de oven het weer even, maar het blijft gebeuren.

Weet iemand waar dit door kan komen? En nog mooier: hoe ik dit kan verhelpen?

Het gaat om een heteluchtoven van Whirlpool die op 1 groep zit aangesloten. Er zit geen andere appratuur op deze groep aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Element op. Vervangen is eenvoudig, er zijn ook universele voor de helft van een originele die het ook wel doen. Heb de mijne toen bij allekabels gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het lijkt mij dat oven meer stroom verbruikt dan groep aan kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 08:34
Is het echt de stop of de aardlek schakelaar. Dat wordt vaak door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:43
Hoe oud is het apparaat?

Wordt de oven functie veel gebruikt?

Welke functies zitten er op? Hetelucht, boven/onderwarmte, gril? Al die elementen kunnen defect zijn. 1 of meerdere.

En zoals @MeTooPV zegt is het aardlek of echt de stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
SimonPPP schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:55:
Sinds kort slaat regelmatig de stop eruit als ik mijn Whirlpool oven gebruik. Als ik de stop weer terugklik dan doet de oven het weer even, maar het blijft gebeuren.

Weet iemand waar dit door kan komen? En nog mooier: hoe ik dit kan verhelpen?

Het gaat om een heteluchtoven van Whirlpool die op 1 groep zit aangesloten. Er zit geen andere appratuur op deze groep aangesloten.
Herkenbaar. Hier in het verleden ook gehad met een Etna oven. Deze toen maar vervangen voor een Bosch oven. Probleem opgelost.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:49
Wat @MeTooPV zegt.

Is het de aardlek of de automaat. Want aangezien je iets terugklikt zijn het geen stoppen meer.

Vermoedelijk de aardlek wat duidt op een defect warmtelement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-07 12:35
Eerst de meterkast vervangen, mocht dit het probleem niet oplossen dan zou ik even naar de oven laten kijken. Zonder gekheid, breng de oven naar een reparateur, liefst lokaal met reputatie hoog te houden, laat een kosteninschatting maken, laat het repareren (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
S-te-fan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:22:
Want aangezien je iets terugklikt zijn het geen stoppen meer.
Je bent niet bekend met de automatische zekering/stop? https://www.bol.com/nl/nl...-16-amp/9200000103607775/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:49
Ik wist niet dit soort dingen nog gebruikt werden, ik ken ze alleen van plaatjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
S-te-fan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:51:
[...]

Ik wist niet dit soort dingen nog gebruikt werden, ik ken ze alleen van plaatjes..
Het is iets van vroeger, maar in het hele land zitten er nog vele tienduizenden van die dingen in de groepenkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Element inderdaad, is meestal gewoon vervangbaar via parts.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Eivogel1985 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:10:
Eerst de meterkast vervangen, mocht dit het probleem niet oplossen dan zou ik even naar de oven laten kijken. Zonder gekheid, breng de oven naar een reparateur, liefst lokaal met reputatie hoog te houden, laat een kosteninschatting maken, laat het repareren (of niet).
Dit kan je zelf wel. Links en rechts 2 schroeven waarmee de oven vast zit in het aanrecht blok. Over eruit, dan wat beplating achter op de oven eraf paar schroeven en dan zie je het element al. Of 2 boven en onder. Zo kan je ze ook even doormeten eerst, weerstand te hoog dan is diegene op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:43
En vergeet daarna niet het isolatiemateriaal weer gord terug te stoppen als je dat opzij haalt bij vervanging van elementen
Pagina: 1