Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• die gitarist
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-07 20:56
Mijn vraag
Heeft er iemand tijd om z`n 4090 te repasten en dan voor mij de grootte van de chip op te meten? (met een schuifmaat graag. lengte en breette opmeten.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben voor een schoolproject een waterblock aan het maken voor een GTX 950.
Ik wil het liefste ook future-proofen zodat ik als ik een nieuwe gpu koop zeker weet dat de waterblock groot genoeg is en geen nieuwe waterblock hoef te kopen.

mvg David :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me dat je ook rekening moet houden met het koelen van de VRM’s en het geheugen en niet alleen de chip, dus daar moet je block ook overheen vallen en contact mee maken (weliswaar middels thermal pads). Alleen de chip is niet voldoende.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

SpamLame

niks

Neem aan dat je ook gezocht hebt naar de afmetingen.
Geen idee of je deze gevonden had https://www.flickr.com/ph...156939446/in/photostream/

Nvidia GeForce RTX 4090
(AD102 | Ada Lovelace)
(Polysilicon | Macro | Near Infrared | 7955 dpi)
(23.357 x 26.366 [615.83mm²][physical die-size])
(~23.14 x ~26.22 [605.81mm²][w/o scribe lines])

Wbt futureproof, tenzij je modulair werkt wordt dat een flinke uitdaging.
Als je alleen voor de GPU zou gaan, hoef je alleen rekening te houden met de GPU(die) afmetingen, mounting en clearance naar andere componenten voor een toekomstige opgrade.
Ga je dingen als VRM/RAM meenemen dan ga je daarbij ook tegen het aantal en/of plaatsing op het PCB aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Dat future proofen zal vermoed ik niet heel makkelijk werken :P En mogelijk nog minder makkelijk het gewenste resultaat halen, immers de te koelen vermogens zullen ook enorm verschillen. Dan zou je echt een super overdreven block moeten maken voor de 950 bijvoorbeeld.

Daarnast zie je nu al dat een waterblock voor een 4090 eigenlijk nooit op een andere 4090 past, tenzij het exact hetzelfde model is. Laat staan dat het past op kaarten met andere chips of van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• die gitarist
De vrm en vram is niet zo’n punt. Daarvoor kan ik altijd nog een waterblokje voor ontwerpen.
Overkill word het blok toch want overkill is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• die gitarist
het idee is om alleen rekening te houden met het `future proofen'. de grootte is mijn grootste probleem want de chip van de gtx950 is 35x35mm groot en mocht ik hem een keer op een andere gpu willen zetten moet dat ook kunnen zonder geklooi. met het mounting mechanisme hoef ik ook geen rekening te houden vant ik ga voor een soort van alphacool mechanisme werken. https://shop.alphacool.co...al-copper-edition-pht-eol

[ Voor 14% gewijzigd door die gitarist op 24-08-2024 13:59 ]

Pagina: 1