Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-10 22:10
Ik heb geld gekregen op mijn PayPal rekening in GBP en kan dit overboeken naar mijn normale bankrekening, maar de conversie hiervan is 1 GBP = 1,138 EUR terwijl de werkelijke markt rond 1 GBP = 1,18 EUR zit.

Ik wil graag deze slechte conversie van PayPal mijden, maar het blijkt dat PayPal dit aardig moeilijk maakt.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Mijn bunq rekening met UK IBAN en GBP valuta toevoegen -- dit geeft een vage foutmelding
- Mijn Revolut rekening met NL IBAN en GBP valuta toevoegen -- dit triggert bij PayPal alsnog de conversie (terwijl deze rekening niet eens EUR accepteert)
- Wise (UK IBAN/GBP) toevoegen -- zelfde foutmelding als bunq
- Xe.com toevoegen -- foutmelding: teveel PayPal rekeningen met deze IBAN
- Via de PayPal Xoom service overboeken naar Wise

Xoom is gelukt met een testtransactie en nog een transactie, nu verschijnt mijn PayPal balans niet meer als betaaloptie in Xoom. Ik heb contact opgenomen met Xoom maar die zeggen dat alles goed is en ik contact moet opnemen met PayPal, helaas zijn die nu gesloten.

Een laatste optie zou zijn een vreemde valutarekening openen bij ING Zakelijk en die toevoegen als bankrekening bij PayPal maar ik vermoed dat dat een KYC bij ING oplevert.

Hebben jullie nog suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor 4ct verschil heb je er al aardig wat moeite in gestoken. Tenzij het om een aanzienlijk bedrag gaat, is het misschien beter voor je geestelijke gezondheid om het gewoon over te maken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
DaWizza schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:33:
Voor 4ct verschil heb je er al aardig wat moeite in gestoken. Tenzij het om een aanzienlijk bedrag gaat, is het misschien beter voor je geestelijke gezondheid om het gewoon over te maken.
Het gaat om een aanzienlijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:45
Het is alsnog heel veel moeite, en hoe ingewikkelder je het maakt hoe meer issues je kan krijgen met je bank ivm witwas regels etc. Ja je bent legaal bezig maar als je op een gare manier in zo'n traject terecht komt, kan het je veel ellende en tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
De GBP rekening in Pay Pal op primair zetten in Wallet. Mogelijk is er dan geen conversie bij overmaken naar Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
kees_1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:59:
De GBP rekening in Pay Pal op primair zetten in Wallet. Mogelijk is er dan geen conversie bij overmaken naar Revolut.
Dankje voor je suggestie! Helaas werkt ook dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09 12:49
Via https://wise.com/ een betaling inzetten naar je eigen rekening? Ik gebruik Wise voor buitenlandse boekingen, niet gratis, wel goedkoper.

Wise rekent een vriendelijker tarief normaal gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dit is het verdienmodel van paypal. Ik ga er vanuit dat ze dit tot in de puntjes geregeld hebben.
En als de valutaconversie vriendelijk is, zullen er wel transactiekosten bij komen.

Doe voorzichtig, als je teveel knutselt gijzelen ze je rekening en heb je niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ze moeten aan iets verdienen. Als het geen transactiekosten zijn, dan heb je een spread. Je krijgt 3,56 % minder EUR voor je GBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:55
Of gewoon weer iets kopen en betalen in GBP

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb dit in het verleden ook uitgezocht maar helaas is alles buiten PayPal om niet vrij snel de moeite. Dus of ergens in GBP uitgeven (bijvoorbeeld bestellen via Amazon UK), anders moet je helaas betalen voor omzetting naar euro. Zelf heb ik nog wat USD staan maar de koers is dermate oninteressant en de PayPal koers helemaal, dus laat ik het nog maar staan tot de koers stijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:40:
Of gewoon weer iets kopen en betalen in GBP
Ja, afgezien van de grote retailers zijn vliegmaatschappijen ook nog een idee mocht het toevallig uitkomen. Ik weet dat British Airways bijv. PayPal accepteert.
Pagina: 1