Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zoek een ?
ANC koptelefoon.

Wat is je budget?
max 325

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Me van de wereld af te sluiten als ik reis of in een kantoortuin werk?

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn Xm3 begint na 4 jaar trouwe dienst wat gammel te worden en dus ben ik aan het kijken naar een vervanger. Voor serieus luisteren heb ik een Beyerdynamic DT700 maar voor op kantoor en onderweg zoek ik iets wat aardig klinkt en goed ANC doet. Als extra complicatie, ik heb een erg grote kop, sennheiser bijvoorbeeld kunnen de cups niet eens ver genoeg naar beneden.

Ik heb de Xm4 geprobeerd. Da's duidelijk een verbetering van de Xm3 behalve in comfort. Mijn oren zitten tegen iets aan in de cups (rooster over de driver?) en het wordt snel warm. Geluid is brak maar met de equalizer in de app kom ik een eind.

Ik heb de Xm5 geprobeerd. Vond de ANC een tikje inconsistent, soms onverwacht even zwak. Geluid en draagcomfort was wel veel beter. Verder lijkt de verbinding tussen cup en hoofdband wat kwetsbaar.

Heb de sony ult even op gehad, die is duidelijk voor mensen die alleen intresse in bas hebben en da's niks voor mij.

Heb de Bose QC45 besteld op prime dag. Ding zat heerlijk en ik wende snel aan het geluid. Vond alleen de ANC teleurstellen, net iets minder dan mijn Xm3.

Heb in de winkel de B&W Px7 s2e geprobeerd. Zit lekker, klinkt echt goed alleen vind ik de winkel ANC beoordelen lastig. Verkeersgeluid leek goed te gaan maar een track van MArvin Gaye op speakers in de zaak konden ze nauwelijks iets mee.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. herkent iemand de pasvorm en comfort uitdaging van de XM4? Went dat?
2. Hoe is de Xm5 in de praktijk? Hoe fragiel zijn ze?
3. hoe is de Px7 s2e in de praktijk? Is de ANC goed genoeg voor kantoortuinen en vliegreizen?.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Beste antwoord (via Wijnands op 06-09-2024 09:21)

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de xm3 en de xm5, de xm3 heb een paar maand geleden een nieuwe accu ingestopt en de oorschelpen vervangen.
Ik gebruik hier liever de xm3 dan de xm5. De noice canceling van de xm5 vindt ik soms traag reageren vanwege de variabele noice cancelling, deze kan je niet vast zetten zoals bij de xm3. Als ik bv koffiebonen maal dan hoor ik het geluid eerst hard en daarna denkt de sony oja ik moet de noice cancelling opvoeren en het geluid wordt zachter.
De xm5 zit wel ruimer dan de xm3 hier, maar voor mij zitten beiden prima.
Ik dacht dat de xm3 en de xm4 de zelfde behuizing hadden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de xm3 en de xm5, de xm3 heb een paar maand geleden een nieuwe accu ingestopt en de oorschelpen vervangen.
Ik gebruik hier liever de xm3 dan de xm5. De noice canceling van de xm5 vindt ik soms traag reageren vanwege de variabele noice cancelling, deze kan je niet vast zetten zoals bij de xm3. Als ik bv koffiebonen maal dan hoor ik het geluid eerst hard en daarna denkt de sony oja ik moet de noice cancelling opvoeren en het geluid wordt zachter.
De xm5 zit wel ruimer dan de xm3 hier, maar voor mij zitten beiden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Happy2000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:44:

Dacht ik ook. Maar intern is er het e.e.a. veranderd waardoor mijn oren echt tegen de driver aan zitten.

Ik heb wat geld over de balk gegooid en de xm5 gekocht. Nog steeds niet perfect (wanneer onderkent sony nou 's dat er grote mensen op de planeet zijn? En dat je oren groeien als je ouder wordt) maar wel een paar stappen voorwaarts tov de 3 en 4. ANC is beter, geluid is veel beter.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++