Toon posts:

apache... server hang up

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slackware-7.1 bak en daar ben ik bezig met apache te installeren, ik wil de mods voor perl, php4 en ssl installeren. Ik dat gedaan, alles gecompiled enzo, die mod eringepleurt, compilen enzo gaat ook helemaal goed. Apache runt wel, maar zodra ik naar http://www.h4e-net.com (de server) ga, dan krijg ik
code:
--------------------------------------------------------------------------------
Server Hangup
--------------------------------------------------------------------------------
Description: Server Hangup

maar als ik naar http://www.h4e-net.com/index.html ga werkt alles gewoon.
Als ik in mn error_log kijk zie ik dit:
code:
[Tue Sep 11 15:39:28 2001] [notice] Apache/1.3.20 (Unix) mod_perl/1.26 PHP/4.0.6 mod_ssl/2.8.4 OpenSSL/0.9.6b configured -- resuming normal operations
[Tue Sep 11 15:39:48 2001] [notice] child pid 17467 exit signal Segmentation fault (11)
[Tue Sep 11 15:39:48 2001] [notice] child pid 17466 exit signal Segmentation fault (11)
[Tue Sep 11 15:39:48 2001] [notice] child pid 17463 exit signal Segmentation fault (11)
[Tue Sep 11 15:39:49 2001] [notice] child pid 17465 exit signal Segmentation fault (11)
[Tue Sep 11 15:39:50 2001] [notice] child pid 17464 exit signal Segmentation fault (11)
[Tue Sep 11 15:39:52 2001] [notice] child pid 17472 exit signal Segmentation fault (11)

owja... ik zelf denk dat het aan mod_perl ligt, ik heb hem eens gere-compiled maar da werkte niet. want zodra ik mod_perl er niet bij doe, dan doet ie weer normaal.
Ik heb gebruik gemaakt van deze zooi:

- apache_1.3.20
-- mod_perl-1.26
-- mod_ssl-2.8.4-1.3.20
- php-4.0.6
- perl-5.6.1
- openssl-0.9.6b
- mysql-3.23.41
- kernel 2.2.16 (standaard bij slackware-7.1)

kan iemand me helpen dit probleem op te lossen ??

thnx matty

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Raad je aan om je ftp deamon te updaten. Deze is namelijk een beetje "lek"

Kernel upgrade zou ook niet slecht zijn.

RPC ook uit.....

En telnet helemaal....

Verwijderd

Topicstarter
dat was ik ook van plan... maar de server draaid pas 2 dagen dus... ftp zal ik nu ff updaten en telnet dan ook maar... kernel in het weekend ofzo

• Mark
Op dinsdag 11 september 2001 21:22 schreef matty het volgende:
dat was ik ook van plan... maar de server draaid pas 2 dagen dus... ftp zal ik nu ff updaten en telnet dan ook maar... kernel in het weekend ofzo
Zet je rpc rommel ook uit dan...

Verwijderd

Topicstarter
zo... alles geupdated op kernel na... da gebeurt dit weekend.. maar weet iemand hoe ik da apache probleem kan oplossen ?

Verwijderd

Wordt het een server of ga je 'm echt gebruiken als workstation? Als je 'm als server gaat gebruiken zou ik Suse er helemaal af flikkeren en er FreeBSD opzetten (werkt werkelijk ZALIG!!!). Als je 'm als workstation gaat gebruiken download dan gewoon ff de nieuwste sources van www.apache.org en compile ze op je pc (dan heb je vaak minder problemen met het gebruik). Of als je lui bent probeer je eerst de rpm's. Veel suc6.

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik kan je niet meteen vertellen hoe je dit op moet lossen, wel hoe je meer informatie kunt krijgen over wat er nou precies fout gaat. Probeer eens Apache te starten met een "strace" commando ervoor (zie manpage voor nuttige flags, b.v. -f). Ik raad je wel aan om de output even naar een file te schrijven.

• Mark
Op dinsdag 11 september 2001 22:51 schreef shorty151 het volgende:
Wordt het een server of ga je 'm echt gebruiken als workstation? Als je 'm als server gaat gebruiken zou ik Suse er helemaal af flikkeren en er FreeBSD opzetten (werkt werkelijk ZALIG!!!). Als je 'm als workstation gaat gebruiken download dan gewoon ff de nieuwste sources van www.apache.org en compile ze op je pc (dan heb je vaak minder problemen met het gebruik). Of als je lui bent probeer je eerst de rpm's. Veel suc6.
Suse :? RPM's :? Effe goed lezen, hij gebruikt slackware. Dit werkt trouwens ook net zo goed ZALIG

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat het aan je SSL module ligt. Die crast terwijl je wel gewoon de normale website kunt bereiken. Oplossing: nieuwe ssl model verie.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 22:51 schreef shorty151 het volgende:
Ik ga hem dus gebruiken als server, maar SuSE op mn systeem
?? NO WAY !... ik heb zelfs maar de helft van mn slackware netwerk zooi geinstalled om zelf de sources te compilen ! en dit werkt namelijk ook zalig ! en btw RPM werken denk ik nie ech lekkel met slackware... RPM 3 staat er nog op

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 07:31 schreef wouzer het volgende:
Ik denk dat het aan je SSL module ligt. Die crast terwijl je wel gewoon de normale website kunt bereiken. Oplossing: nieuwe ssl model verie.
moet ik dan een devel versie pakken ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alles van apache eraf gegooid inc. source en de mods. alles ge-recompiled, EN HET WERKT !!!!! FEEEEEEEEEEEST !!!!! :P http://www.h4e-net.com/ werkt weer :) nu nog ff die kernel...
Pagina: 1