USB hub aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:42
Hallo allemaal,

Tegenwoordig heb ik zoveel apparaten die USB gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan mijn joystick, USB-sticks of bijvoorbeeld een draadloze muis die ik af en toe moet opladen. Ik ben dus op zoek naar een USB hub met een lange kabel welke ik op mijn bureau kan leggen en waar ik apparaten in kan pluggen wanneer dit nodig is. Zoals hierboven te lezen is, moet deze ook een muis of bijvoorbeeld een joystick van genoeg stroom kunnen voorzien.
Mijn moederbord heeft een USB-C poort. Ik zat zelf te denken aan dus een USB-C hub met een lange kabel (zodat deze van mijn bureau naar mijn pc kan) met een aantal (stuk of 3 of 4) USB-A poorten.

Heeft er iemand advies over welke ik het beste aan kan schaffen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:56
geen advies, maar bedenk ook even of je een losse voedingskabel wilt of laden via de usb-poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou even kijken in het overzicht op categorie: USB, audio en video-hubs (gesorteerd op score)

Ik heb zelf deze al een paar jaar onder mijn bureau hangen, maar die sluit je niet op usb-c aan maar op usb-a, maargoed, hij doet het prima: uitvoering: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen ...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Hallo allebei,

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
Ik heb ook de USB hub die @Cyphax noemt.
Hij werkt op zich prima, maar wel met een paar kanttekeningen:

1. Hij doet alleen USB-A, dus geen USB-C. Over de tijd, begint dat meer en meer een gemis te worden.
2. De oplaadpoorten doen alleen klassiek 5V 2400mA, dus geen USB-PD.
3. Zoals bij elke hub, deel je wel de bandbreedte van alle poorten. Oftewel een webcam wil je niet aansluiten via de hub, maar een eigen directe aansluiting geven
4. De hub doet alleen 5Gbps (maximaal voor alles)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb dezelfde hub als @Cyphax en @GarBaGe, die heb ik specifiek gezocht omdat ik er mee wilde laden dus dan is een voeding wel een eis.

Daarnaast heb ik deze lader met meerdere USB-poorten en ook een USB-C poort, die ik gebruik om dingen op m'n bureau op te laden. Dat icm een kabel met een magnetisch stekkertje maakt laden van bijv. mijn muis heel makkelijk; muis hoef ik maar richting de kabel te gooien en klaar.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zelf vind ik het fijn om de aangesloten apparaten makkelijk aan en uit te kunnen zetten. Dat kan bijv. met deze: uitvoering: Sandberg USB 3.0 Hub 4xData + 4xCharge

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Tostie1987
Het punt bij die TP link hub is dat de kabel nogal kort schijnt te zijn (en stug). Ik heb een kabel van ongeveer 1 meter nodig richting mijn pc zodat deze ver genoeg op mijn bureau kan staan.
@Milmoor hoe lang is de kabel van jouw hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:19

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ik gooi dit topic even dicht om twee redenen:
1: De vraag hoort niet in netwerken thuis.
2: Ik lees erg weinig eigen inzet in dit topic, alle antwoorden zijn prima zelf te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.