Hey, ik heb een prima functionerend systeem gebaseerd op een AMD 3900X, destijds gekocht om ooit nog een laatste CPU upgrade te kunnen doen naar de beste AM4 processor. Dat moment lijkt gezien de prijs/kwaliteitverhouding er nu aan te komen. Vraag is even; gaat alles goed samenwerken? Volgens mij is RAM, mobo, PSU etc allemaal prima in staat mee te komen maar hoor het graag als jullie toch nog een tip/suggestie hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Civilization 7 - Flight Simulator 40th Anniversary in VR - Blender - CapCut - Microsoft Office
Wat mag het systeem gaan kosten?
Goede deal voor 5950X CPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee 4K monitoren aansturen
Ga je overklokken?
Nope. Stock speed voldoende, bovendien gaat mijn RAM dan ook geupgraded moeten worden. Misschien tegen de tijd van EOL om nog wat mee te spelen.
Ben benieuwd of jullie toch nog iets zien waardoor het niet zoals verwacht zou kunnen gaan werken, en ook of er mensen met ervaring zijn of de upgrade een beetje de moeite waard is. Lijkt me een mooie manier om de komende 3-4 jaar nog bij de tijd te blijven met een content creation desktop?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Civilization 7 - Flight Simulator 40th Anniversary in VR - Blender - CapCut - Microsoft Office
Wat mag het systeem gaan kosten?
Goede deal voor 5950X CPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 463,53 | € 463,53 |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 AORUS ELITE | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10G (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart | € 207,59 | € 207,59 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Corsair iCUE SP120 RGB PRO Performance (Single Pack), 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Corsair iCUE SP140 RGB PRO Performance (Single Pack), 140mm | € 20,90 | € 20,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 57,91 | € 57,91 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 860W Platinum | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Sabrent Rocket PCI-e 4.0 met heatsink 1TB | € 105,95 | € 105,95 |
1 | VR-brillen | HP Reverb G2 - met controllers | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,88 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee 4K monitoren aansturen
Ga je overklokken?
Nope. Stock speed voldoende, bovendien gaat mijn RAM dan ook geupgraded moeten worden. Misschien tegen de tijd van EOL om nog wat mee te spelen.
Ben benieuwd of jullie toch nog iets zien waardoor het niet zoals verwacht zou kunnen gaan werken, en ook of er mensen met ervaring zijn of de upgrade een beetje de moeite waard is. Lijkt me een mooie manier om de komende 3-4 jaar nog bij de tijd te blijven met een content creation desktop?
youtube.com/@hisrep