Hallo allen,
Ik zou graag jullie adviezen willen weten over het volgende.
We willen een 4,5m lange draagmuur afbreken. Volgens het contructierapport moet een HEB220 balk aan beide zijden 10cm opgelegd worden. (Oplegplaat 30cm x 10cm x 1cm). Zie hieronder het plan.
:strip_exif()/f/image/vUVkUIv94UiuHHlJOrE2ek6f.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het afbreken van de draagmuur van kalkzandsteen door de aannemer zijn er behoorlijk groot stuk stenen losgekomen onder waar de draagbalk zal komen. Er zijn dus gaten van 10cm diep, terwijl de opleg ook 10cm is. Is er nog voldoende steun voor de draagbalk?
:strip_exif()/f/image/q5TBhI6RzGylZ8rZcURZQUzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9nxLwIPVuCJ1C61SpE5ElSG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie de volgende mogelijke oplossingen, welke vinden jullie het meest geschikt?
1. De gaten verder groter maken zodat er een verticale stalen kolom gezet kan worden om de draagbalk te steunen.
2. De gaten verder groter maken en dan bakstenen metselen van onder naar boven om de draagbalk te steunen.
3. Gebruik krimpvrije mortel om de gaten dicht te maken.
Alvast veel dank voor jullie adviezen!
Ik zou graag jullie adviezen willen weten over het volgende.
We willen een 4,5m lange draagmuur afbreken. Volgens het contructierapport moet een HEB220 balk aan beide zijden 10cm opgelegd worden. (Oplegplaat 30cm x 10cm x 1cm). Zie hieronder het plan.
:strip_exif()/f/image/vUVkUIv94UiuHHlJOrE2ek6f.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het afbreken van de draagmuur van kalkzandsteen door de aannemer zijn er behoorlijk groot stuk stenen losgekomen onder waar de draagbalk zal komen. Er zijn dus gaten van 10cm diep, terwijl de opleg ook 10cm is. Is er nog voldoende steun voor de draagbalk?
:strip_exif()/f/image/q5TBhI6RzGylZ8rZcURZQUzJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9nxLwIPVuCJ1C61SpE5ElSG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie de volgende mogelijke oplossingen, welke vinden jullie het meest geschikt?
1. De gaten verder groter maken zodat er een verticale stalen kolom gezet kan worden om de draagbalk te steunen.
2. De gaten verder groter maken en dan bakstenen metselen van onder naar boven om de draagbalk te steunen.
3. Gebruik krimpvrije mortel om de gaten dicht te maken.
Alvast veel dank voor jullie adviezen!