Everything presence

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-04 08:18
Ik heb dus interesse in de everything presence lite/one motion sensor. Dit is dus een mmwave motion sensor die bedoeld is voor home assistant, je kan hier ook verschillende zones mee maken. Dit heeft nog lichtsensors en een heleboel meer ingebouwd. Deze sensor is dus gemaakt door de youtuber "everything smart home", dit is een smart home youtuber. Hij had eerst de everything presence one gemaakt maar deze moest je dus nog zelf inelkaar steken en er een firmware opzetten etc. Nu is hij dus overlaatst met een nieuwe goedkopere versie uitgekomen, de everything presence lite. Deze versie komt dus plug en play, en hij is nu injection molded ipv 3d geprint. Nu zoals ik eerder al heb gezegd heb ik dus interesse in deze sensor, dus ik ben nieuwsgierig naar mensen hun meningen, en mensen die deze sensor hebben of ze hier tevreden van zijn. Dus is deze sensor het geld waard? Wat is je mening? Heb je veel import/douane kosten moeten betalen? Werkt hij hoe het hoort? Is de lichtsensor accuraat?

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:19
wat heb je zelf al gevonden qua reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
99ruud99 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:36:
wat heb je zelf al gevonden qua reviews?
Ff tussen jou en mij, wil gewoon graag beetje discussiëren hierover en wat meningen, dat had ik al eerder gepost maar dat topic was gesloten omdat ze "een bepaalde minimale inzet" verwachten en dat ik specifiekere vragen moest stellen en ook meer info geven haha dus dit heb ik gedaan... je hebt meer info, en je hebt specifiekere vragen. Dus wat is je mening + de andere vragen? 😅

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agvdberg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 20:20
p_jaro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:34:
Ik heb dus interesse in de everything presence lite/one motion sensor. Dit is dus een mmwave motion sensor die bedoeld is voor home assistant, je kan hier ook verschillende zones mee maken. Dit heeft nog lichtsensors en een heleboel meer ingebouwd. Deze sensor is dus gemaakt door de youtuber "everything smart home", dit is een smart home youtuber. Hij had eerst de everything presence one gemaakt maar deze moest je dus nog zelf inelkaar steken en er een firmware opzetten etc. Nu is hij dus overlaatst met een nieuwe goedkopere versie uitgekomen, de everything presence lite. Deze versie komt dus plug en play, en hij is nu injection molded ipv 3d geprint. Nu zoals ik eerder al heb gezegd heb ik dus interesse in deze sensor, dus ik ben nieuwsgierig naar mensen hun meningen, en mensen die deze sensor hebben of ze hier tevreden van zijn. Dus is deze sensor het geld waard? Wat is je mening? Heb je veel import/douane kosten moeten betalen? Werkt hij hoe het hoort? Is de lichtsensor accuraat?
(beetje laat, maar ik zoek er nu pas op)
Ik heb 2 stuks gekocht.
Inderdaad moet je rekening houden met importheffingen.
- aankoop 2x € 33,95 = € 67.90
- verzendkosten € 12,95
- inklarings-btw - 21% over € 80,85 (dus ook over de verzendkosten) = € 16,86
- inklarings-afhandelingskosten € 6
Totaal € 103,71 voor 2 stuks.

En dat vond ik achteraf toch wat prijzig voor deze plug-and-play presence sensor.
Maar hij doet het goed, ik kijk alleen naar de presence. Gebruik lichtsensor niet

Gekocht 21-jun, geleverd 4-juli inclusief de douane-route.... dus relatief snel geleverd - van buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
agvdberg schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

(beetje laat, maar ik zoek er nu pas op)
Ik heb 2 stuks gekocht.
Inderdaad moet je rekening houden met importheffingen.
- aankoop 2x € 33,95 = € 67.90
- verzendkosten € 12,95
- inklarings-btw - 21% over € 80,85 (dus ook over de verzendkosten) = € 16,86
- inklarings-afhandelingskosten € 6
Totaal € 103,71 voor 2 stuks.

En dat vond ik achteraf toch wat prijzig voor deze plug-and-play presence sensor.
Maar hij doet het goed, ik kijk alleen naar de presence. Gebruik lichtsensor niet

Gekocht 21-jun, geleverd 4-juli inclusief de douane-route.... dus relatief snel geleverd - van buiten de EU.
Ah oké heel erg bedankt! Met de prijzen die u hier geeft zou ik op 66 uitkomen voor 1. Das wel eigenlijk echt heel duur. Dus ga er nog eens goed over nadenken haha.

p_jaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:02
Heb je al eens gekeken naar de ultimatesensor ?

Deze komt uit Nederland en heeft heel wat meer opties dan de everything prescense.

https://ultimatesensor.nl/en/mini
Daarnaast heeft hij een heel aantal andere producten die hij maakt voor Home assistant op basis van Esphome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
Jerry_bboy schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:31:

Deze komt uit Nederland en heeft heel wat meer opties dan de everything prescense.

Daarnaast heeft hij een heel aantal andere producten die hij maakt voor Home assistant op basis van Esphome.
Wie/welk bedrijf heeft deze ontwikkeld. Ik zal er is naar kijken!

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
Jerry_bboy schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:31:

I was looking on their site but this thing is a lot more expensive... i will think about it! Thx!

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@p_jaro Dit is gemaakt door de maker van DwainsDashboard. Vanuit hobby heeft hij nu https://smarthomeshop.io/ opgericht. En maakt hij verschillende producten die werken met Home Assistant.

Zijn 'Everything presence' heeft daarnaast nog een speaker en kan ook CO2 metingen doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
Jerry_bboy schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:37:
@p_jaro Dit is gemaakt door de maker van DwainsDashboard. Vanuit hobby heeft hij nu https://smarthomeshop.io/ opgericht. En maakt hij verschillende producten die werken met Home Assistant.

Zijn 'Everything presence' heeft daarnaast nog een speaker en kan ook CO2 metingen doen etc.
Ja die speaker vindt ik wel echt heel interessant. Is dat een yt channel ofzo?

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Nee hij heeft wel een youtube kanaal.

Maar hij heeft ook een Dashboard voor Home Assistant dat met een 'druk op de knop' automatisch gegenereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
Jerry_bboy schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:45:
Nee hij heeft wel een youtube kanaal.

Maar hij heeft ook een Dashboard voor Home Assistant dat met een 'druk op de knop' automatisch gegenereerd wordt.

[YouTube: Dwains Dashboard V3 teaser]
Aaah das hij oh oké thx!

p_jaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik gebruik nu de lite, maar zoals ook al benoemd incl inklarings-btw etc is het mij eigenlijk te duur. Ze werken prima, maar ik had zelf op basis van verschillende MMWave sensoren, een ESP32 en een 3d printed case al meerder gemaakt, en ik moet zeggen het verschil wordt gemaakt door de MMWave sensor die je gebruikt. Dus als je een beetje handig bent, is het makkelijk zelf in elkaar te zetten.

Ik heb wel dit dashboard bij elkaar gecopyd en paste voor de everything presence lite, wat wel een handig inzicht geeft in zones in HA, zoals ook te zien is bij de ultimate sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGvjOU5m-bHFR0zRRtL2B-uZVt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dQYRVFGm3HyTEFlg6i1zN2em.png?f=fotoalbum_large
Lovelace Card

[ Voor 4% gewijzigd door KiefDelicious op 10-10-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinnnozo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:10
Voor wie deze thread op een later moment tegenkomt...

Lewis, de youtuber / maker van deze sensor heeft v/d week wat updates gegeven.
YouTube: I Made My Smart Home Presence Sensors Even Better! + Updates

Shipping is goedkoper geworden.
Belastingen worden nu voorraf afgehandeld, zodat je geen rekening thuis krijgt met te hoge inklaringskosten + extra kosten vanuit DHL/FedEx etc. tot 150,- Excl BTW..

Ook heeft hij een tooltje gemaakt voor HA zodat je grafisch de zones kan indelen, zie de bovenstaande link.

Ik gebruik nu 2 EP1 sensoren, ik blijf alleen een beetje puzzelen met de sensitivity i.c.m. temperatuur in de kamer, en ben nu met BF/CM en de lagere bijkomende kosten van plan om nog een paar lites te halen.
Helaas hebben deze geen temp sensor, al heb ik deze ook niet nodig in de kamers waar deze gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
dinnnozo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:02:
Voor wie deze thread op een later moment tegenkomt...

Lewis, de youtuber / maker van deze sensor heeft v/d week wat updates gegeven.
YouTube: I Made My Smart Home Presence Sensors Even Better! + Updates

Shipping is goedkoper geworden.
Belastingen worden nu voorraf afgehandeld, zodat je geen rekening thuis krijgt met te hoge inklaringskosten + extra kosten vanuit DHL/FedEx etc. tot 150,- Excl BTW..

Ook heeft hij een tooltje gemaakt voor HA zodat je grafisch de zones kan indelen, zie de bovenstaande link.

Ik gebruik nu 2 EP1 sensoren, ik blijf alleen een beetje puzzelen met de sensitivity i.c.m. temperatuur in de kamer, en ben nu met BF/CM en de lagere bijkomende kosten van plan om nog een paar lites te halen.
Helaas hebben deze geen temp sensor, al heb ik deze ook niet nodig in de kamers waar deze gebruikt gaan worden.
Ik heb de video ook gezien! Dit product wordt steeds interessanter en interessanter in mijn oren haha. Heb nog steeds niet de knoop kunnen doorhakken 🤣

p_jaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
p_jaro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:20:
[...]

Ik heb de video ook gezien! Dit product wordt steeds interessanter en interessanter in mijn oren haha. Heb nog steeds niet de knoop kunnen doorhakken 🤣
Er zijn momenteel tot einde van deze dag ook speciale acties op smarthomeshop.io en je maakt kans om volledige bestelling vergoed te krijgen. Wellicht helpt dat met je aankoop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 07:57
Had er 2 lites besteld met de 10% deal. Inderdaad geen inklaringskosten. 6 december besteld en 17de in huis. Beetje mee gespeeld en lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15
Van de week ook mijn bestelling binnen gekregen, zonder gedoe met inklaring etc.

Spel en typfouten voorbehouden

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 11:54
Die van mij zijn ook binnen gekomen, en ben al 2 dagen aan het stoeien om ze fatsoenlijk geïmplementeerd te krijgen.

Configgen en updaten via de website gaat prima, sensoren komen ook in HA terecht.

Echter, zodra of de laptop of het device eenmaal zonder spanning heeft gezeten (Want wil em een eigen poweradapter geven geven natuurlijk en ergens plaatsen), is ie de hele config kwijt en kan ik opnieuw beginnen.

Heb inmiddels op o.a. Reddit en Google meer mensen gevonden met hetzelfde probleem, echter alleen met en repost dat ze iets hebben gevonden en dat het inmiddels werkt.

Herkennen 1 van jullie dit gedrag van die Everything Presence One?
Want vooral van die mmWave ben ik enorm fan: Er kan geen windje gelaten worden of het is al gedetecteerd :D
Pagina: 1