WD Red schijven uit Synology DS412+ niet compartible 1522+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EtiennePhoto
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
Beste NAS deskundigen,

Ik ben al dagen bezig om mijn 4 3TB WD Red schijven te kunnen gebruiken uit mijn kapotte Synology DS 412+ NAS naar mijn nieuwe DS1522+ NAS.

Ik krijg melding dat de schijven niet compatible zijn met de DS1522+ . Als oplossing vond ik dat ik een opslagpool kon toevoegen per schijf. Maar dan worden alle gegevens verwijderd. Die heb ik juist nodig. Dus geen optie.

Wat is jullie advies een andere DS412 of vergelijkbare NAS aanschaffen of is er een andere optie?

In mijn DS1522+ heb ik 5 4Tb WD Red Plus schijven...

Dank !
Etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25
Hoe sluit je die 4 oude WD Red schijven dan aan?
Heb je dan ook de 5 nieuwe schijven al in de nieuwe NAS zitten?
En hoe waren die geconfigureerd in de oude NAS?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen back-up van de oude schijven ergens staan toevallig, op een externe hdd ofzo? Sowieso is het aan te bevelen je NAS ook nog te back-uppen :)

Uiteindelijk zou je een donor NAS kunnen kopen en daar de schijven in stoppen of de schijven aan een PC met Linux hangen en via mdadm de array daar weer opbouwen mits je de configuratie nog weet, dan kun je de data eraf halen. Als het alleen een simpele RAID1 mirror was had je mdadm niet eens nodig, maar dat terzijde.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 14:20
Alle synology's geven een melding dat veel schijven niet compatible zijn.
Neem aan dat je dat bedoeld.

Kan je ze niet migreren naar de nieuwe nas?

En misschien een beetje een open deur, maar heb je niet een backup van je gegevens buiten de Synology?
Want dat had nu erg veel kunnen helpen.

In het ergste geval zou ik een 412+ proberen te zoeken, daar de disks in doen en dan in de nieuwe synology andere schijven doen. Duurder ja, maar nadat je dan je data hebt kunnen redden kan je 412+ dienen als backup van je belangrijkste data.

Zelf gebruik ik Truenas om dit soort problemen voor te zijn, maar daar heb je niks aan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:59
JukeboxBill schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:55:
Hoe sluit je die 4 oude WD Red schijven dan aan?
Dat is ook mijn vraag. Je nieuwe NAS heeft 5 bays en je hebt er 5 nieuwe harde schijven in zitten. Hoe benader je die oude schijven dan?

Simpelste oplossing om je schijven te kunnen lezen is zoiets: uitvoering: ACT AC1504 2.5" and 3.5" SATA dual hard drive docking station, US... . Je kunt het dock op twee manier proberen, of door het via USB direct aan te sluiten op je nieuwe NAS. Of door het via usb aan te sluiten op je pc en op die manier je bestanden veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:54
EtiennePhoto schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:38:
Beste NAS deskundigen,

Ik ben al dagen bezig om mijn 4 3TB WD Red schijven te kunnen gebruiken uit mijn kapotte Synology DS 412+ NAS naar mijn nieuwe DS1522+ NAS.

Ik krijg melding dat de schijven niet compatible zijn met de DS1522+ . Als oplossing vond ik dat ik een opslagpool kon toevoegen per schijf. Maar dan worden alle gegevens verwijderd. Die heb ik juist nodig. Dus geen optie.

In mijn DS1522+ heb ik 5 4Tb WD Red Plus schijven...

Dank !
Etienne
Zie hier de beperkingen voor HDD Migration (helemaal onderaan) https://kb.synology.com/e..._0_and_later#x_anchor_id7

Een 1522 heeft 5 bays en die zitten al vol met 5 nieuwe/andere disken schrijf je.
Een HDD migration kan alleen als je die 4 disken uit de 412 in je 1522 zet. Dan opstarten en dan zou het moeten werken. De NAS komt dan zelf wel met DSM updates en dergelijke.

Wat ben je precies aan het doen, en geef eens een screenshot van de foutmelding?

Hoe is je 412 defect geraakt? Zijn die disken nog wel intact?

[ Voor 8% gewijzigd door reinier68 op 25-08-2024 09:28 ]

Pagina: 1