Muur voor de helft streperig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 09:57
Beste mede tweakers / klussers,

Paar weken terug heb ik de sleutels mogen ontvangen van een nieuwbouw appartement.

Ben meteen met de muren bezig gegaan. Ben begonnen met schuren daarna afnemen met een vochtige doek daarna in de albastine voorstrijk gezet en daarna begonnen met verfen.

De ruwe betonnen en gips muren zijn nu mooie geverfde muren geworden, maar precies met mijn laatste muur zit ik in strijd om deze streep vrij te krijgen. Heb alle witte betonnen en gips muren voorzien van Flexa powerdek en dat werkte prima!

In de slaapkamer heb ik 1 betonnenmuur een petrol kleur gegeven met flexa strak op de muur. Deze is ook erg mooi geworden!

Maar in de woonkamer wilde ik graag ook nog een gekleurde betonnen muur dus ik een licht groene kleur uitgekozen en in flexa strak op de muur, maar na 3x opnieuw geverfd te hebben blijft deze muur telkens vanaf hetzelfde punt strepen.

In de hal is deze kleur wel goed gelukt! (Zie foto)

Wat kan het euvel hiervan zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZY-AuBUCeluy0BDNMANr0TVobY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKTimZvKzYKgFpJPF5zJIsR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGNqEJPiVsg82TZ7xJHmLrGBhjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMAXGcnmyQ8N8ENF5dhhx1uw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3howaPp1FlTZaCDuNELzrrPQHlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LohzCRYNyCSfSLOaeaRhLTd5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDwKOH2wI78meyYa0EKFgaqdDGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsQRExV6AEcXG0XP2cr9vxJw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Snipe4ever op 23-08-2024 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik vermoed dat het 'golven' in je stucwerk zijn

Heel licht, maar goed te zien bij strijklicht en dat komt nu uit je raam. Kun je checken of de muur helemaal vlak is? Met een waterpas, of spaan er tegenaan, kijken of het vlak is?

[ Voor 66% gewijzigd door GhandiHarder op 23-08-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik vermoed dat de verf onregelmatig is opgebracht.
Misschien droogde het op dat moment (dat stuk waar nu de strepen zitten) sneller?
Of een roller die niet schoongemaakt is en waar aan de ene kant meer verf blijft 'hangen".
Of een voorstrijk die plaatselijk te dun is aangebracht.
Waarmee ik maar wil zeggen; strepen kunnen veel oorzaken hebben.
Overigens lijkt het nu 'heel erg', maar eenmaal aangekleed zie je er een stuk minder van.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ik vermoed dat het de lichtval is. Dus qua schilderwerk geen verschil met je hal, alleen valt het licht anders binnen waardoor je het beter ziet.

Ziet er overigens alsnog goed uit hoor, bij een dergelijke lichtinval zie je elk details.

[ Voor 89% gewijzigd door de Peer op 23-08-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subordinate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-08 16:20
Wat je sowieso als dubbele check kan doen, is als het donker is een (bouw)lamp langs je muur schijnen op andere plekken, kijken of je het daar in meer of mindere maat ook ziet. Matte/satijn verf is a b*tch vooral met lichtval erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:40
Nóg een oorzaak: vochtgehalte in de muren dat net bij de strepen hoger is (want ts heeft al 3 lagen aangebracht)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 09:57
natural colour schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:41:
Nóg een oorzaak: vochtgehalte in de muren dat net bij de strepen hoger is (want ts heeft al 3 lagen aangebracht)
Dat trekt weg of moet ik er gewoon mee leven? Ik zit er namelijk aan te denken om er niks meer mee te doen met die muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:13
Snipe4ever schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:57:
[...]

Dat trekt weg of moet ik er gewoon mee leven? Ik zit er namelijk aan te denken om er niks meer mee te doen met die muur.
De kans is klein dat een extra laag het beter maakt. Eerlijkgezegd vind ik het er zelf prima uit zien. Wanneer je meer in je woning hebt staan valt het ook minder op. Kasten, gordijnen en planten maskeren een hoop 'lelijke' vlekken in een muur. Het licht valt er dan ook minder snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Wuursj

want worst is al bezet

Als je het erg ergert, zou je een extra matte verf kunnen gebruiken. Door de matheid heb je dan minder last van de lichtinval. Voor kritische plekken gebruik ik "Sikkens Alpha Plafond Extreem Mat", een best wel dure verf en daarom heb ik hem alleen gebruikt op kritische plekken met veel strijklicht of strijklicht van twee kanten. Maar er zijn meer aanbieders van extra matte verf.

[ Voor 14% gewijzigd door Wuursj op 24-08-2024 20:02 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Pagina: 1