Hoe sluit ik nou een slechte cd?

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Hey,

daarnet wou ik een cd'tje schrijven maar ergens is er toch
iets misgelopen.
Nu zit ik met een cd waar zo een ringetje van 2mm op geschreven is.
Ik heb gehoord dat je deze nog kan afsluiten en opnieuw gebruiken.
Iemand ervaring mee?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb er de ervaring mee dat ik die CD-rom kan wegdonderen omdat ze meestal zo verknald zijn dat een normaal brandprogramma (Nero 5.5 in mijn geval) ze niet meer kan afsluiten... :(

|Specs|

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Dat deed ik dus vroeger ook, tot ik nu hoorde dat je ze
misschien nog kon sluiten.
Als ik enkele cd'tjes van 2 gulden het stuk kan sparen zo, is dat altijd mooi meegenomen!!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb ik ook soms gehad. Het is me een paar keer gelukt met Easy CD 5 Het lukt echt niet altijd hoor. Even kijken dus naar Easy CD5 (Data mode en dan gewoon proberen te branden, ECDC5 geft dan zelf aan dat er nog een sessie gesloten moet worden)

Pduh

P.Duh! lekker puh!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 20:10

smallboy

N/A

Volgens mij kan dat niet. Is mij nooit gelukt.

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Lukt alleen als de CD in het begin direct weer stopt met gebrand worden. (kromme zin) Als je hem er dan weer uit haalt zie je dat er iets op geschreven is (de intro?).Alleen dan is het mij gelukt. Niet als ie halverwege een error heeft ofzo.

P.Duh! lekker puh!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 20:10

smallboy

N/A

Hoe kan het trouwens dat als je een mislukte (audio) cd hebt dat je cd speler toch laat zien dat er 20 tracks op staan terwijl er echt maar 1 opstond. Inhoud wordt toch als laatste gedaan ?

Verwijderd

als je disk-at-once doet, schrijft hij eerst de TOC...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 september 2001 20:23 schreef Fire69 het volgende:
Dat deed ik dus vroeger ook, tot ik nu hoorde dat je ze
misschien nog kon sluiten.
Als ik enkele cd'tjes van 2 gulden het stuk kan sparen zo, is dat altijd mooi meegenomen!!
Weer een gierig Nederlander?
Het sluiten van cd's gaat niet altijd. Zeker niet wanneer hij een fout geeft wanneer hij de TOC aan het schrijven is.
Dan heeft ie al een halve TOC en de programmas kijken niet of die juist is. So flikker die cd weg

P.S. Cd's van 2 piek? Welk merk gebruikt ge wel niet? Ik gebruik gewoon de cd's die rond de 1.50 kosten. Taiyo Yuden als ik me niet vergis

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

je plaats je cd in je writer, en je start nero op. vervolgens maak je een gewoon tekstbestandje (bv. placefiller.txt). In het scherm van nero waar het je soort cd kan kiezen kies je voor gewone cd-rom. Je plaatst nu het txt bestandje in het linkerscherm (van de 'nieuwe' cd) en geeft opdracht te drukken. Het kan zijn dat je een paar keer moet proberen. Ik heb er een cd mee gerecoverd waarvan alle programma's zeiden dat er geen cd in de cd-drive zat.
Pagina: 1