Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09-2024
Hallo,

Ten eerste weet ik niet of deze post in de juiste sector staat op het forum. Excuses hiervoor.

Mijn vraag:

Is het mogelijk een fysieke locatie te achterhalen wanneer ik een website bezoek?
Dit vraag ik omdat wij recent post hebben gekregen op de zaak. Mijn werkgever is op een website geweest van het bedrijf: HM2 Warehouse Signing. Vervolgens krijgen wij van het bedrijf post met daarin een leuke flyer en een koekje: "omdat jij ons cookies hebt gegeven, geven we een cookie terug".

Ik vraag me af hoe dat bedrijf onze fysieke locatie heeft achterhaald? Is dat iets wat standaard kan. Kan ik dat ook mijn bedrijfswebsite implementeren?

Groeten Bram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Standaard weten ze niet het exacte adres. Meestal alleen een regio (als die correct is, is ook maar de vraag).

Als die werkgever van je eigen ip adressen heeft en daarmee surft, via een whois ip lookup doet ook nog de gegevens overeen komen met het bedrijfspand. Dan weet de website je adres.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is, in een aantal gevallen, goed mogelijk dat als je een website bezoekt dat deze website bepaalde data (via jouw browser) binnenharkt en daarna met relatief simpel koppelen van bepaalde gegevens tot een adres / bedrijfsnaam of anderszins kan komen. Zoals je op de site van HM2 kan zien zetten ze maximaal 42 "cookies" in waardoor je een vrij goed beeld kunnen vormen van de bezoekers. En met wat overige analyses / lookups / etc, is het inderdaad mogelijk om allerlei informatie van jouw werkgever & hosting te achterhalen.

Ja, dat zou je ook kunnen en/of mogelijk nog meer informatie verzamelen. Of het nut heeft; dat is nog maar de vraag. Zoals je het opschrijft voelt het voor mij als borderline "stalking" en ik (bedrijf of niet) zou dan analoge post absoluut niet op prijs stellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
Ik dacht al dat ze gebruik maakte van Leadinfo, maar even gecheckt en ze maken er ook gebruik van.

Is een marketing tool die allemaal verschillende data aan elkaar koppelt en in opzoekt in verschillende databases. Het is een tool die vrij veel in de b2b marketing gebruikt wordt.