In ons nieuwe huis zitten Schüco kozijnen uit 2009 met draai-kiepramen en Winkhaus beslag. Ik zie enkele verbetermogelijkheden maar ben benieuwd of dit uberhaupt mogelijk is. Hiervoor heb ik eerder al de leverancier gebeld. Die gaf aan dat ik maar nieuwe kozijnen moest kopen want moderner beslag zou niet kunnen bij 'oude' kozijnen. De toon die de leverancier aannam deed mij twijfelen, vandaar dat ik het hier opnieuw vraag.
:strip_exif()/f/image/4wkBW2cyI57eqhCY2kD5GGPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn overwegingen en wensen zijn als volgt:
1. Kindveiligheid: De vensterbank op de eerste etage is 65 cm 'hoog'. Dit is dus erg laag en onveilig voor kinderen. Ik wil hier liever kiep-vóór-draai beslag in hebben in plaats van het standaard draai-kiep beslag. Is dit mogelijk?
2. Ventilatie: Door gebrek aan winter(kiep)stand (én andere ventilatieopties zoals roosters) wil ik ook PADK beslag, of een aanpasbare winterkiepstand.
-> Ik zie dat Winkhaus PADK beslag heeft dat aan bovenstaande twee wensen voldoet: activPilot Comfort PADK. Echter lijkt het er op dat het raam alsnog makkelijk helemaal open kan draaien ná de parallelstand. Ik heb het idee dat ik er in de wintermaanden dan alsnog niets mee opschiet qua kindveiligheid. Wat is jullie ervaring hiermee?
Compatibiliteit: is dit padk beslag later in mijn kozijnen aan te brengen?
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/092ydCJMe8L8QXmofLLK6gig.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E1oWA56TzsxlK2r5ZAbqpdwY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FS3lkowwclxgnDYznVnwZWl4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4wkBW2cyI57eqhCY2kD5GGPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn overwegingen en wensen zijn als volgt:
1. Kindveiligheid: De vensterbank op de eerste etage is 65 cm 'hoog'. Dit is dus erg laag en onveilig voor kinderen. Ik wil hier liever kiep-vóór-draai beslag in hebben in plaats van het standaard draai-kiep beslag. Is dit mogelijk?
2. Ventilatie: Door gebrek aan winter(kiep)stand (én andere ventilatieopties zoals roosters) wil ik ook PADK beslag, of een aanpasbare winterkiepstand.
-> Ik zie dat Winkhaus PADK beslag heeft dat aan bovenstaande twee wensen voldoet: activPilot Comfort PADK. Echter lijkt het er op dat het raam alsnog makkelijk helemaal open kan draaien ná de parallelstand. Ik heb het idee dat ik er in de wintermaanden dan alsnog niets mee opschiet qua kindveiligheid. Wat is jullie ervaring hiermee?
Compatibiliteit: is dit padk beslag later in mijn kozijnen aan te brengen?
Alvast bedankt!